{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Keramisk coating
  • #1   19. jun Det er der ikke nogen der kan svare dig på, er det en gammel spand, så nej, er det en flot nyere bil som du er glad for, så go for it.

  • #2   19. jun Bilen er 2 år

  • #3   19. jun hvis bilen er i god stand. så ja der vil klar beskytte lakken

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 23 Følgere: 57 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.444
    #4   19. jun Hvis det bliver påført og lavet korrekt, så har det sine fordele, dog er intet perfekt, og det er ikke et vidundermiddel hvor lakken bare lak lades være de næste 10år smiley
    Ofte kræver også løbende behandling for at holde længst muligt


  • #5   19. jun Jeg fik det lavet på en bil for et par år siden og var ikke synderligt imponeret, må jeg tilstå. Jeg ville ikke gøre det igen. Så hellere selv bare give den en omgang quick coating i ny og næ, når man vasker bilen.

  • #6   19. jun lyder billigt for sådan en omgang. Ville vælge coating over voks eller lakforsegler. Holder længere (ca. 2 år) og giver pæn glans i lakken og bedre beskyttelse.

  • #7   19. jun Du kan kort og godt ikke få en ordentlig polering og ordentlig keramisk coat for 3000 kr.
    Ikke des tro mindre er der steder der fortsat reklamerer med tilbud i den ende.


  • #8   19. jun Nu står bilen også pæn i lakken så det er ikke fordi den skal poleres af flere omgange

  • #9   19. jun 3000kr når du ikke langt med. Jeg har lige fået en pris på 10.000kr på en sprit ny bil kørt direkte fra forhandler og afsted til coating.
    Det synes jeg så er lige i overkanten. Den gamle gav jeg 5000kr for incl ruder. Og det har virket fint


  • #10   19. jun Har fået pris på 6000kr på sprit ny bil. smiley

  • #11   19. jun Jeg gav under 3.000 for polering og coating. Jeg er dog ikke sikker på, jeg "kan huske", om jeg fik en regning på det, men...

  • #12   19. jun Bay.
    Ok men jeg har hørt at man skal vedligeholde det ellers er det intet værd. Og det får jeg ikke. Så overvejer at aflyse tiden


  • #13   19. jun Jeg var som sagt ikke imponeret. Jeg bruger bare noget quick coating/sealing efter måske hver fjerde vask eller sådan noget. Synes min lak er ganske fin.

  • #14   19. jun Du skal jo os vedligeholde en bil med voks hver 3-6 måned. Coating beskytter lakken længere tid ind de andre ting deres findes. Man behøver ikke at vedligeholde det. levetiden kommer an på hvor meget du køre og hvordan du vasker bilen osv.

  • #15   19. jun Coating vil gøre det nemmere at holde bilen ren, men det beskytter ikke rigtigt mod stenslag og lign. Så skal der en klar folie på.

    Den billige løsning er at lægge en klar folie på hele fronten, og give resten af bilen en coating.

    Jeg fik det gjort ved min 911'er for at undgå stenslag på fronten. Forhandleren klarede det, og det endte vist i 18.000 kr. men så er det også gjort ordentlig med Xpel.


  • #16   19. jun Ok jeg skal ikke ha folie på. Det er jo stadigvæk en brugsgenstand ??

  • #17   20. jun Det er netop fordi det er en brugsgenstand at jeg har været glad for clear bra på min RS5, som virkelig ville have set brugt ud i fronten hvis ikke den havde haft folien på, og 911'eren skal også bruges på bane, hvor det næsten er umuligt at undgå stenslag hvis ikke man lægger en folie på fronten. Det er netop fordi jeg bruger mine biler at jeg beskytter dem.

  • #18   21. jun Fruens citigo, havde påståelig fået en gang keramisk coating i forb. Med en undervognsbehandling, før vi købte den for 2 år siden.
    Om det passer skal jeg ikke kunne sige. Ved bare jeg er lidt misundelig på hvor nemt skidt bliver skyllet af ved vask, tit om sommeren er det nok bare med vandslange på, så er den meget renere


  • #19   21. jun Johan p
    Ok så det er godt givet ud


  • #20   21. jun Man skal aldrig sige aldrig, men til 3000,- dask, får du nok ikke en keramisk der holder mere end max 1 års tid.
    Jeg har selv, på et forårstilbud, fået coated 2 af mine biler, med 2 trins polering og følgende coating med 7 års garanti, hvis den altså efterbehandles årligt. 9.000,- per bil. For selve polering og coating. (Normalpris 12.000,- per bil)
    Jeg har ikke altid tid til at vaske bil i hånden flere gange i ugen, så er utroligt glad for coatingen, da 4 uger uden vask, går "næsten" ligeså nemt som vaskehal.


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 227
    #21   21. jun Er i sindssyge nogle vilde priser, der er da nogen som griner hele vejen til banken smiley

  • #22   21. jun Tvivler på du ved hvad du snakker om Martin.
    En seriøs keramisk coatning har er et større stykke arbejde.
    Komplet afrensning, clay af lak + i omegnen af 20 timers polering af bil.
    Det er ikke noget en pizza mand klarer med en biltema maskine og en flaske blå coat fra Wish på et par timer.
    Mange seriøse produkter kræver en certificering for overhovedet at få lov at købe det.

    Det handler jo alt sammen om forventninger, der findes folk som synes deres vogn er drøn flot når den kommer ud af vaskehallen på Cirkel K.

    Er det blot for den selvrensende effekt kan man jo blot vaske bilen og benytte en af de mange såkaldte skylle coat, Carpro Si02 er eksempelvis glimrende.

    Bruger selv 15-20 timer hvert år på at polere min bil.
    Vil dog ikke bruge coat, jeg anvender en hybridvoks der holder i ca. 6 måneder.


  • #23   21. jun #21 - Både og. Fik en tidligere bil poleret og coated til 2500,-, og der var i den grad en der grinte hele vejen ned i banken.
    De 2 andre biler vil jeg sige er en anden sag. Begge biler i behandling 2 dage hver. Timelapse viser ca 2*8 timer, og hos et etableret firma der betaler moms og skat, så tænker jeg små 500,- i timen +moms, så 8.000,- for 2 dages arbejde + materialer. Tja syntes ikke de er dyrt, når der samtidigt udstedes 7 års garanti.

    Jeg smider til gengæld aldrig mere 2500,- efter "samme" omgang, da det simpelthen er for ringe udført, og med for dårlig kvalitet coating.
    Der er ingen firmaer der vil stå i 2 dage og behandle en bil for 2500,-, uden at resultatet helt tydeligt bliver derefter.


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 227
    #24   22. jun Ok, jeg ved tydeligvis intet om emnet og 7 års garanti er også flot må jeg sige

  • #25   22. jun Hvilken slags garanti er der i de 7 år? Hvornår får man brug for den?

  • #26   22. jun At give 7 års garanti på en keramisk coat er jo lidt som elastik i metermål.
    Eneste der vel kan garanteres er at der efter 7 år er rester af coat at finde.
    For at opnå de 2, 4 og 7 års garanti der flages med, så kræver det jo regelmæssig inspektion, efterbehandling og eventuelt polering af øverste lag.
    Så at eksempelvis at Opticoat Pro + siger 7 år, tja det er vel som med KIA’s garanti at alle service forpligtelser skal opretholdes til punkt og prikke.
    Man har altså ikke blot en lækker lak i 7 år uden videre.
    Smider man en bil i vaskehallen med coat eller ej, ja så er den ikke pæn ret længe alligevel.
    Når man så står med en bil der er keramisk coated, og den så ikke er så fin længere.
    Så står man med lidt af en opgave for igen at polere resterne af, og klargøre den til en ny omgang.
    Herfor finder jeg en hybridvoks løsning meget mere mig.

    Men har man en bil der blot alligevel skal leve vaskehals livet, så får man da trods alt lidt ud af at betale sig fra en god lakbeskyttelse.
    Den Renault jeg har midlertidigt til firma kørsel er fra 11 måned 2020. Kørt 70.000 km. og aldrig set skyggen af en smule kærlighed.
    Lakken er helt ru som et stykke sandpapir, fyldt med tjærepletter, gamle insekter osv.
    Den blev på ingen måde ren af en tur i vaskehallen.





  • #27   22. jun #25

    Jeg fik faktisk brug for garantien efter 3 måneder. Bilen havde været parkeret et sted, hvor der havde været noget nedfald af en eller anden art. Overfladen blev derfor helt mat.
    Ham som coatede bilen valgte at reparere coatingen på alle plane flader uden beregning.

    #26
    Det er jo som med alt andet. Garanti dækker kun hvis nogle helt bestemte ting overholdes, hvilket jo også gælder ved køb af ny bil.
    Konen har tidligere haft en ny Picanto, der fik skiftet aircon compressor efter 6 år. Dette var ikke sket hvis vi ikke havde fulgt serviceforeskrifter til punkt og prikke.
    Køber du en ny bil og ikke får den tjekket regelmæssigt, så dækker garantien heller ikke.

    Hvordan man vurderer hvad der dækkes på garanti hvad angår en coating, er jo om coatingen rent faktisk sidder på bilen, og beskytter lakken nedenunder. Dette er meget nemt at måle sig frem til.
    Nej garantien dækker ikke hvis bilen er ofte i vaskehal, hvilket jo normalt nemt kan spottes. En coating er jo blot en lidt hårdere form for lak, men den slides jo også af friktion.
    En del af garantien er at hvis bilen tjekkes årligt og coatingen friskes op, så er prisen for denne tur ret lav, og omhandler egentligt kun prisen for at vaske bilen og gå den efter. Selve opfriskningen af coatingen betaler man ikke for.

    Om en menig mand vil kunne vurdere dette skal jeg ikke kunne sige. Jeg vil formodentligt ikke slev kunne bevise en fejl i coatingen, men det er der heldigvis flere og flere der er specialister i.
    Min vurdering er at dem der udsteder lang garanti, ikke er bange for stå inde for deres behandling/produkt.
    Tager man feks keramisk coating fra Racoon, det gives der kun 6 måneders garanti på..

    Så garantimæssigt ligger der en meget stor del i selve behandlingen. Er bilen ikke vasket eller renset tilstrækkeligt, vil man kunne se at coatingen slipper overfladen, hvilket var det der skete med den behandling jeg betalte 2500,- for. Der var ingen garanti.


Kommentér på:
Keramisk coating

x