{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.342 visninger | Oprettet:

Komfort BMW Spots sæder {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop købt mig en ny BMW iX3 med læder sportssæder. Jeg har ikke tidligere kørt med sportsæder så jeg kender ikke ulemper/fordele.
Problem er at jeg sidder rigtig dårligt i sportsæderne og specielt min ryg er ikke glad for disse sæder.
Jeg har talt med forhandleren som ikke mener der er noget galt og det tror jeg egentlig heller ikke der er. Han nævner at sportsæder generelt er hårde sæder og det er nok det som er problemet for min ryg.
Jeg spurgt til om der kan være en mulighed for at sætte andre sæder i men det nævner han at vil værre en betydelig omkostning samtidig med at sæderne så ikke vil passe til resten af bilen.
Er der nogen som har lign. erfaringer med hårde sportssæder og evt. hvordan I har løst det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Komfort BMW Spots sæder
  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 305
    #1   14. jul 2022 Hold kæft mand smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #2   14. jul 2022 Naturligvis vil bmw have en god pris for at skifte en kabine ud, de smider jo ikke brugte dele i smiley
    Men prøv at tag kontakt til KOED eller schmiedmann, og se om de ikke skulle ligge inde med en kabine som passer i din vogn, koed har værksteder rundt omkring i hele DK, og vil derfor også hurtigt kunne montere det. (dog muligt at bilen er for ny til at de har noget endnu)
    Men det er korrekt, sportssæder er mere faste i det, da de er formet og lavet til at man "sidder fast" i det, og ikke skrider ud i sving osv.
    Komfort er præcis som det siges, en meget sjovere kørselsoplevelse hvis man har problemer med fysikken smiley

    Eneste forsøg på en løsning til sportssæder jeg har set, er en mormor pude (Skråpude) Men om det er nok, må du jo prøve..


  • #3   14. jul 2022 Lyder som om du ikke har prøvekørt din nye bil inden du købte den smiley

  • #5   14. jul 2022 Hvis man gifter sig har man jo prøvekørt modellen smiley

  • #7   15. jul 2022 Bjerggaards har helt ret. Koed, schmiedmann, ebay er dit håb. Alternativt at du kan finde nogen der vil bytte kabine.

    ebay.de bmw ix3 sitze

    Der er pt ikke nogen til salg nogen steder så vidt jeg kan se, men ix3 er også sprit ny (og ikke det samme som i3)
    Worst case ville jeg forsøge at holde det ud i et par år, så må der være nogen der har kvast sådan en bandit. Det er ikke unormalt at man kan finde en hel kabine på ebay. (sæder for+bag samt dørsider). Så er du nogenlunde sikker på at farverne matcher.

    Og det er ikke altid muligt at prøve sidde sin bil, især ikke i disse tider hvor der kommer mange helt nye el modeller på markedet.
    Kender en som har købt en audi q4 udfra bitte små skod billeder, men det var nu den bil han ville have. Han slap så noget bedre fra det end Thomas Thomsen gjorde.

    Det er set før at nogen reagere på at sædderne sidder en smule skævt i bilen (for at lette indstigning). Vi er allesammen forskellige, nogen kan bruge ca alt, og andre er ganske følsomme.


  • #8   16. jul 2022 Hej Thomas.
    Her er et råd som virker på dit problem smiley

    Hvor jeg arbejder, der roder vi med lidt af hvert ang. el i biler m.m

    Men vi laver også handicap biler, hvor vi montere recaro sæder fordi brugeren ønsker mere hold i siderne når der køre bil, men problemet kan nemlig være at de er mere hårde at sidde i, men der løser vi det ved at få lavet sæderne om hos vores foretrukne saddelmager som har total styr på det, og resultatet er fantastisk, og blødt at sidde i, men stadig med samme støtte i sider o.s.v

    Mon ikke du kan finde en saddelmager i det jyske som kan klare opgaven for dig smiley
    Ellers ved jeg hvor du kan få det lavet på sjælland, og det koster nu ikke epidsen af en jetjager som mange tror smiley men arbejdet er flot og kan ikke ses på sæderne.


Kommentér på:
Komfort BMW Spots sæder

Annonce