{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aiways el-bil
  • #1   14. jul 2022 Ja måske men jeg skal IKKE have noget kineser vogntøj

  • #2   14. jul 2022 Men du ved ikke om du har været inde i en?

  • #3   14. jul 2022 Den er tudegrim, med sorte render under øjnene, ligner en grædefærdig panda smiley

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.267
    #4   14. jul 2022 hmmm , hvad lavede den på tanken ?? smiley

  • #5   15. jul 2022 #4
    De har franske hotdogs på tanken.


  • #6   15. jul 2022 Jeg har faktisk siddet i En Aiways... Designet er en smagssag. Jeg kan nu godt lide den. men jeg kunne være i den med mine 205cm, uden at føle mig indeklemt, hvilket er virkelig rart.

    Den er nogenlunde velbygget faktisk, med lidt hårdt billigt plast her og der, (Prøv du at finde en bil i prisklassen der ikke har det) så jeg kunne sagtens leve med design osv. Mit problem med bilen kommer med Rækkevidden, der er ganske flot om sommeren, med 400+ km. (Nok lidt mindre) Men om vinteren skal du så have en Benzinbil ved siden af da den reducerer rækkevidden til ca 180 km... Det er bare elendigt efter min mening...

    da jeg ikke kunne leve med den noget sørgelige rækkevidde i et land der har vinter 9 måneder om året, Så glemte jeg hurtigt alt om Aiways igen, Så det er ikke en bil jeg har brugt meget tid på at studere interiøret i detaljer.


  • #7   15. jul 2022 Berner tester
    https://www.youtube.com/watch?v=Uq_8EM_ibao&t=1s


  • #8   15. jul 2022 Med en ladning på 3,6 Så er du jo ikke engang færdig efter 10 timer.
    Så du kan ikke lade den op derhjemme.


  • #9   15. jul 2022 Hvis du ikke kender siden, så kan du finde lidt oplysninger om de forskellige biler her..
    https://ev-database.org/car/1678/Aiways-U5


  • #10   15. jul 2022 Deres hjemmeside siger da at den har 3-fasers ladning og de specs jeg har set siger 11kW.

  • #11   15. jul 2022 På tanken har de 2 ladestandere og franske hotdogs.

    Jeg snakkede med ham på tanken, han havde haft den i 4 dage og var meget begejstret, kr 10.000 ud og 4.500 i måneden på leasing.

    Jeg har kun 12 km til arbejde.

    Blev ringet op idag fra forhandleren i Vejle, han var da helt vild med at jeg skulle ud og køre en tur i den.


  • #12   16. jul 2022 Prøv at smid dit opslag ind i en Tesla gruppe på Facebook. smiley

    Din weekend er sikret nogle gode grin.


  • #13   16. jul 2022 Jeg har kørt i 3 forskellige Aiways og var rigtig tæt på at købe en, vi ville dog gerne have et rigtig stort bagagerum og købte Maxus Euniq i stedet.

    Man skal holde tungen lige i munden herinde, der er mange som snakker uden at vide noget. Eksempelvis nævner #8 at den har 3,6kW opladning, det passer ikke da Aiwais nu kan købes med 3 faset 11kw opladning og den "gamle" kunne lade med 7,4kW på én fase.

    #6 skriver 180km om vinteren, det passer for vores vedkommende slet ikke. Jeg var tæt på 300km vinter rækkevidde.

    Aiways er en seriøst fin bil til pengene ??1500kg på trækket er jo heller ikke så skidt endda.


  • #14   16. jul 2022 # 10.
    #13 .

    Nå det ved jeg ikke , forholder mig bare til det han siger i videoen.
    Gå til 05:20 . Hvorfor skulle han sige noget der var forkert?.


  • #15   16. jul 2022 Kører en tur til Vejle og prøver en i morgen.

  • #16   17. jul 2022 De nye de leverer kan lade hurtigere, men det kunne de ikke i januar 2022.
    Der er cirka 500 af dem i Dk nu.
    Kr 340.000 med sort tag og 335.000 med bilens farve, levering i oktober.
    Opretter en ny tråd om prøvekørslen.


  • Temsen
    Temsen Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 25
    #17   24. jul 2022 #13
    Bilen kan måske lade med 7,6kw på en fase, men det er ikke i dk, da det kræver 33A sikring.
    7600w/230v = 33A det er noget med ohms lov
    Så det kræver en lader der køre 2 eller 3 faser og laver det om. Der er få af de ladere og koster +10k
    Det er samme man gør på feks Nissan Leaf.


  • #18   24. jul 2022 #17 Man kan da bare få installeret et 32A blåt (enkel fase) CEE stik og så bruge en enkel faset 32A lader.
    Det er så absolut ikke noget problem i Danmark.


  • Temsen
    Temsen Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 25
    #19   24. jul 2022 #18
    Hvor mange husstande i DK har 32A ind i huset
    Og så må man ikke i DK lade med 32A på en fase, men maks 16A og derfor
    https://evbiler.dk/ufaqs/


  • #20   24. jul 2022 #19 Jeg har selv 35A stiklednings sikring og det er der ret mange andre som også har.
    Hvis man f.eks. kun har 25A eller hvis man bare ønsker flere ampere så kan man tilkøbe ekstra af forsyningsselskabet, sidst jeg tjekkede mener jeg det kostede omkring 1000-1500kr per ampere.
    I en tid hvor vi kan forvente at mange skal over på elbil og varmepumpe giver det god mening at få opgraderet ens strømforsyning.

    Jeg ved ikke hvor evbiler har deres information om at man ikke må trække 32A fra en fase, men da de ikke kommer med lovgrundlag eller kilde på det kunne man forestille sig at det var fordi de gerne bare ville sælge deres dyre ladere.
    Når jeg tænker på hvordan vi bruger faserne i diverse maskiner i industrien kan jeg virkelig ikke se at det skulle være et problem at trække 32A på en enkelt fase, men nu har vi i vores virksomhed også adskillige ledige 3 faset 125A stik og nedefter ud over de maskiner som er med fast tilslutning.


  • Temsen
    Temsen Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 25
    #21   24. jul 2022 Om du så har 125A, så ændre det ikke på man ikke må lade med mere end 16A AC pr fase i DK hjemme
    Før nævnte var bare et eksempel på adskillige artikler om netop problemet for nogen biler i DK

    Men du gør bare som du mener....

    https://fdel.dk/guide-til-ladning/


  • #22   24. jul 2022 #21
    Jeg har nu aldrig personligt haft behov for at lade med mere end 16A per fase, så det er ikke så relevant for mig.

    Mange ladebokse (f.eks. den type Clever bruger) er 22kW, dvs. 3x230VAC 32A, det er dog fuldt ud bilen som bestemmer hvor meget strøm du trækker og fra hvilke faser.
    Hvordan vil du sikre dig imod at en elbil trækker 32A fra én fase på en fuldt ud lovlig 22kW ladeboks?

    Hvis du skal smide om dig med links ser jeg hellere at du kommer med et link til hvor i lovgivningen det står.


  • Temsen
    Temsen Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 25
    #23   24. jul 2022 Tja. Enig bliver vi ikke.
    Du holder på man må sætte lader op der kan lade med 32A på 1 fase. Jeg siger man ikke må, men skal have en lader med såkaldt fase fordeler, der laver 3 faser om til 1 for at kunne lave 7,4kw på en fase.

    Derudover levere clever som du selv nævner som standard deres hjemmelader som 11kw på 3 faser og montering af 16A RCDO combirelæ.

    Tror vi lukker den her.
    God aften. smiley


  • #24   24. jul 2022 Ja Clever levere standard 11kW, men laderen kan lade med 22kW, det kræver blot at du betaler ekstra for at opgradere installationen (sikringer, RCD og ledninger).

Kommentér på:
Aiways el-bil

Annonce