2.245 visninger
|
Oprettet:
Aiways el-bil {{forumTopicSubject}}
Så sådan en på tanken idag, den er sgu flot og ret godt samlet, ingen skæve karrosserisamlinger, meget smalle åbninger, snorlige, imponerende kineser.
Nogen som har været ude i sådan en eller har en?
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 653
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.291
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.311
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
De har franske hotdogs på tanken.
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Den er nogenlunde velbygget faktisk, med lidt hårdt billigt plast her og der, (Prøv du at finde en bil i prisklassen der ikke har det) så jeg kunne sagtens leve med design osv. Mit problem med bilen kommer med Rækkevidden, der er ganske flot om sommeren, med 400+ km. (Nok lidt mindre) Men om vinteren skal du så have en Benzinbil ved siden af da den reducerer rækkevidden til ca 180 km... Det er bare elendigt efter min mening...
da jeg ikke kunne leve med den noget sørgelige rækkevidde i et land der har vinter 9 måneder om året, Så glemte jeg hurtigt alt om Aiways igen, Så det er ikke en bil jeg har brugt meget tid på at studere interiøret i detaljer.
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.220
https://www.youtube.com/watch?v=Uq_8EM_ibao&t=1s
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
Så du kan ikke lade den op derhjemme.
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.056
https://ev-database.org/car/1678/Aiways-U5
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
Jeg snakkede med ham på tanken, han havde haft den i 4 dage og var meget begejstret, kr 10.000 ud og 4.500 i måneden på leasing.
Jeg har kun 12 km til arbejde.
Blev ringet op idag fra forhandleren i Vejle, han var da helt vild med at jeg skulle ud og køre en tur i den.
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.488
Din weekend er sikret nogle gode grin.
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 39 Biler: 12 Emner: 145 Svar: 2.563
Man skal holde tungen lige i munden herinde, der er mange som snakker uden at vide noget. Eksempelvis nævner #8 at den har 3,6kW opladning, det passer ikke da Aiwais nu kan købes med 3 faset 11kw opladning og den "gamle" kunne lade med 7,4kW på én fase.
#6 skriver 180km om vinteren, det passer for vores vedkommende slet ikke. Jeg var tæt på 300km vinter rækkevidde.
Aiways er en seriøst fin bil til pengene ??1500kg på trækket er jo heller ikke så skidt endda.
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
#13 .
Nå det ved jeg ikke , forholder mig bare til det han siger i videoen.
Gå til 05:20 . Hvorfor skulle han sige noget der var forkert?.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
Der er cirka 500 af dem i Dk nu.
Kr 340.000 med sort tag og 335.000 med bilens farve, levering i oktober.
Opretter en ny tråd om prøvekørslen.
jul 2010
Følger: 3 Emner: 3 Svar: 25
Bilen kan måske lade med 7,6kw på en fase, men det er ikke i dk, da det kræver 33A sikring.
7600w/230v = 33A det er noget med ohms lov
Så det kræver en lader der køre 2 eller 3 faser og laver det om. Der er få af de ladere og koster +10k
Det er samme man gør på feks Nissan Leaf.
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Det er så absolut ikke noget problem i Danmark.
jul 2010
Følger: 3 Emner: 3 Svar: 25
Hvor mange husstande i DK har 32A ind i huset
Og så må man ikke i DK lade med 32A på en fase, men maks 16A og derfor
https://evbiler.dk/ufaqs/
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Hvis man f.eks. kun har 25A eller hvis man bare ønsker flere ampere så kan man tilkøbe ekstra af forsyningsselskabet, sidst jeg tjekkede mener jeg det kostede omkring 1000-1500kr per ampere.
I en tid hvor vi kan forvente at mange skal over på elbil og varmepumpe giver det god mening at få opgraderet ens strømforsyning.
Jeg ved ikke hvor evbiler har deres information om at man ikke må trække 32A fra en fase, men da de ikke kommer med lovgrundlag eller kilde på det kunne man forestille sig at det var fordi de gerne bare ville sælge deres dyre ladere.
Når jeg tænker på hvordan vi bruger faserne i diverse maskiner i industrien kan jeg virkelig ikke se at det skulle være et problem at trække 32A på en enkelt fase, men nu har vi i vores virksomhed også adskillige ledige 3 faset 125A stik og nedefter ud over de maskiner som er med fast tilslutning.
jul 2010
Følger: 3 Emner: 3 Svar: 25
Før nævnte var bare et eksempel på adskillige artikler om netop problemet for nogen biler i DK
Men du gør bare som du mener....
https://fdel.dk/guide-til-ladning/
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Jeg har nu aldrig personligt haft behov for at lade med mere end 16A per fase, så det er ikke så relevant for mig.
Mange ladebokse (f.eks. den type Clever bruger) er 22kW, dvs. 3x230VAC 32A, det er dog fuldt ud bilen som bestemmer hvor meget strøm du trækker og fra hvilke faser.
Hvordan vil du sikre dig imod at en elbil trækker 32A fra én fase på en fuldt ud lovlig 22kW ladeboks?
Hvis du skal smide om dig med links ser jeg hellere at du kommer med et link til hvor i lovgivningen det står.
jul 2010
Følger: 3 Emner: 3 Svar: 25
Du holder på man må sætte lader op der kan lade med 32A på 1 fase. Jeg siger man ikke må, men skal have en lader med såkaldt fase fordeler, der laver 3 faser om til 1 for at kunne lave 7,4kw på en fase.
Derudover levere clever som du selv nævner som standard deres hjemmelader som 11kw på 3 faser og montering af 16A RCDO combirelæ.
Tror vi lukker den her.
God aften.
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Aiways el-bil