{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.154 visninger | Oprettet:

Busbane {{forumTopicSubject}}

Mit spørgsmål er bare om en bus som holder i højreside af banen ved krydset, om han må skifte vognbane til Venstre så snart det grønt og jeg allerede er i gang med at trille på banen?

Burde han ik benytte busbanen selvom han ik skal stop ved. Busstopsted som ligger lidt fremme?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Busbane
  • #1   15. jul 2022 Der er vidst både politibetjente og kørelærere herinde, så der skal nok komme et svar snart.

• #2   15. jul 2022 Ved selvfølgelig godt at man skal vige tilbage når de skal igangsætte fra et busstopsted, men i denne situation følte jeg mig næsten klemt. Det ville bare lige være rart at vide:D

• #3   15. jul 2022 Han må ikke lave vognbane skift, vis der er gene eller ulempe for andre køretøjer

• #4   15. jul 2022 Det må man åbenbart i hans tilfælde for det var godt nok tæt på. Trykkede så lidt over det tilladte til sidst da det gik op for mig at han ville mase sig ind mod vores halvdel for ellers var jeg blevet ramt fra bussens Venstre side:(

• #5   16. jul 2022 Lad os se dashcam optagelsen smiley

• #6   16. jul 2022 for mig at se ser det jo ud til at bussen skal holde sin bane, da der er pil lige frem over der hvor der står bus, men det kan være en der lige haf fået buskort så personen kan være i tvivl

• #7   16. jul 2022 Hey Kasper.
    Har dsv ik et dashcam på forruden, men det skulle måske overvejes.

Hey Reno A
    Ja det kunne det vel også havde været, men busser tilhøre buslinjer så længe der er det og undtagelsen for dette kunne havde været at hvis der ik var buslinje efter krydset - ville der typisk være et “ lyskryds “ for busser, som får grønt til busser 2 sek. inden vi normale trafikanter får grønt.

• #8   16. jul 2022 Det er reglen om vognbane skift der gælder, også for busser.

• #9   16. jul 2022 Er du nu sikker på det??

• #10   16. jul 2022 skulle bussen dreje til venstre, hvis ikke sksl bussen holde sin bane, da der er busbane efter lyskrydset

• #11   16. jul 2022 Hej Reno.

Bussen skulle fortsætte ligeud og som du selv skriver kan der ses en busbane efter krydset. Jeg accelereret bare op så snart der blev grønt fordi jeg tænkte ik på at han ville lave en fare/ulempe - da han havde sin egen bane som var ret overskuelig og ingen forhindringer for hans bane.

• #12   16. jul 2022 den er ikke heldig for chaufføren hvis der var sket noget

• #13   16. jul 2022 Ja det tænker jeg også smiley

• #14   17. jul 2022 Umiddelbart så har bussen sin egen bane så kan slet ikke forstå hvorfor h……. han skifter over i din bane men nu ligner det noget i hovedstadsområdet og der må vi bare konstatere at den eneste regel der køres efter der er jungleloven smiley smiley smiley
    Busser og taxaer er desværre ikke særlige hensynsfulde i trafikken herovre på øen og det smitter af på de private bilister smiley som så heller ikke bliver bedre - der hersker Anarki i trafikken i hovedstadsområdet

• #15   17. jul 2022 Dårlig adfærd i trafikken bliver jeg nok aldrig smittet af som privatbilist, men kan blive forskrækket som alle og en hver. For mit vedkommende ønsker jeg hverken noget uheld for chaufføreren eller mig selv. Håber bare det ik sker for en anden.

Kommentér på:
Busbane

Annonce