{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Reperet varevogn... {{forumTopicSubject}}

Hej jeg lagde et par billeder af den skade jeg fik foretaget på min varevogn, et par uger tilbage. Jeg fik den så lavet, til en billig pris, der blandt andet gjaldt svejsning, spartel og spraymaling. For at undgå rust i fremtiden. Min chef har så sagt til mig at det ser meget grimt ud, og at det måske vil gøre det endnu værre i fremtiden med mere rust. Jeg er ikke ekspert i dette område. Det tog ham om at lave opgaven på ca en halvanden time. Spørgsmålet er at jeg ikke er ekspert i dette område da mit budget ikke er så højt, plus min løn bliver tilbageholdt. Jeg har fundet en i Vestsjælland der kan gøre det meget pænere til under 5.000 kr, gøres mere professionelt. Hvad tænker i drenge her? Er varevognen stadig udsat for rust efter denne “hurtige reperation”
Efter billedet er lagt ned i kommentaren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reperet varevogn...
  • #1   17. jul 2022 Efter billedet...

profilbillede
  • #2   17. jul 2022

profilbillede
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #3   17. jul 2022 Det er virkelig dårligt lavet

• #4   17. jul 2022 Hey Knud, jeg ved det.... Men det kan sagtens reddes ikke?

• #5   17. jul 2022 Har din vognmand ik kasko? Så kunne du dække selvrisikoen nu du bliver trukket i løn.

• #6   17. jul 2022 Jeg er nødt til at spørge.

Er det en skade du har lavet på chefens varevogn?

Holder han din løn tilbage på grund af det?

Hvis ja, så er jeg nok ikke den eneste som tænker at du slet ikke skal bruge mere tid på den slags, men snakke med chefen omkring hans forsikringer og hans totale mangel på professionalitet. Kontakt straks din fagforening.

Hvis nej, så må du lige forklare nærmere.

Men det der kommer til at ruste med 100% sikkerhed.

• #7   17. jul 2022 Den er kasko forsikret. Men ved Ingen ting i forhold til priser osv. men som sagt det eneste jeg vil er at det skal undgå rust og fremtidige problemer. Døren fungere og det hele.

• #8   17. jul 2022 Men det er ikke din opgave at sørge for det - det er forsikringen der skal tage hånd om det.

• #9   18. jul 2022 Nu ved jeg ikke hvad der står i din kontrakt omkring skader på bilen da det er forskelligt fra sted til sted.

Men kan fortælle at selvrisikoen på min egen varevogn ligger på kr. 25.000 plus alt moms af skaden.
    Og her til kommer så en præmiestigning der først er tilbage i trin igen efter nogle år.
    Som markedet er med forsikring til varevogne der bruges til erhverv så kan du / I være helt sikre på at chefen gør hvad han kan for at holde forsikringsselskabet ude af skaden når det ikke er mere end det der.

Som jeg husker det så ligger en helt ny sidedør inkl. maling og montering på kr. 14.000 med moms - var der omkring jeg fik oplyst i 2019 da der var en som bakkede ind i siden på min Citroen jumper og trykkede sidedøren.

men der er massere af døre hos huggerne og vil tro at man kan finde en i farven til 6-8.000

Hvad siden vil koste at lave har jeg ingen ide om

• #10   18. jul 2022 #6

"snakke med chefen omkring hans forsikringer og hans totale mangel på professionalitet."

Du skriver til en chauffør, som har været såååå topprofessional, at han skraldede chefens bil for mange tusinde kroner. Og det virker heller ikke, som om det var chefens idé at få den repareret det usle sted, men mere trådstarternes...

Så jeg vil anbefale helt at undlade at bruge ordet "professionalitet" i dette sammehæng smiley

• #11   18. jul 2022 #10 - Men du ved jo også godt at "shit happens" en gang imellem. smiley

Hverken du eller jeg ved hvorfor skaden er sket, men nu ER den sket - og så det er jo en situation hvor der findes forsikringsselskaber, mekanikere og pladesmede, som kan tage sig af det.

Jeg har uendeligt svært ved at se hvorfor chaufføren selv skal sørge for at få det fikset, med trusler om at blive trukket i løn.
    Specielt er det svært at se hvornår varevognens ejer vil være tilfreds. Man kommer da hurtigt ud over hvad en anmeldt skade ville koste, med et potentielt dårligere resultat.

Men der er stadig mange ukendte faktorer i det, som vi ikke kender til, så der er ret meget gætværk i spil.

Havde jeg lavet sådan en skade på en af vores arbejdsbiler, ville det være et forsikrings anliggende med det samme. Det er det man tegner forsikringer for - at ens folk laver fejl. smiley

• #12   18. jul 2022 #11
    Det lyder ikke til at du kører transport i varevogn.

Det er meget normalt at man som chauffør selv dækker skader på bilerne netop fordi det kan være rigtig mange penge det drejer sig om hvis chaufførerne bare smide rundt med bilen og er helt ligeglad med hvordan han/hun behandler den.

I dag er jeg kun mig selv i mit transportfirma men for 12 år siden havde jeg 9 biler og 16 chauffører til at dække ind på dem.
    Kan fortælle det var en hovedpine uden lige at finde fornuftige folk til at køre og mere hovedpine når de få ikke kørte pænt i bilerne og skadede dem.

Jeg har selv kørt med kontrakter hvor der stod at chaufføren stod for selvrisikoen - hvilket var helt lovligt - og det hjalp en hel del på at man kørte fornuftigt og passede på bilen.

Når der kom skader på bilerne valgte jeg ofte selv at finde brugte dele til bilerne og derved spare chaufføren for en masse udgifter.
    Eneste krav var at de selv tog med på gør det selv værkstedet og lavede bilen sammen med mig.

Den ene var en front på en sprinter der havde været for tæt på en snedrive.
    Skaden blev opgjort til omkring kr. 30.000 på værkstedet hvilket jeg ikke kunne se det skulle koste.
    Valgte at købe en ny lygteopsætning hos Mercedes og så ellers de andre dele brugt fra huggere og så en lørdag på GDS med chaufføren og 2 af hans venner.
    På den måde landede vi i omkring kr. 6-7.000 alt i alt.

Flere andre vognmænd jeg kender sendte bare bilen på værksted og sendte hele regningen til chaufføren - det syntes jeg ikke om og derfor havde jeg min måde at gøre det på hvilket chaufførerne var tilfredse med.

Kun to gange har jeg sendt hele regningen på selvrisiko og tab af førstegangs leasing videre til chaufføren.
    Den ene gang var det på en totalskadet bil fordi han valgte at køre privat i bilen selvom det var gjort ganske klart og tydeligt i både ansættelseskontrakt og mærkat i bilen at privatkørsel ikke var tilladt på noget tidspunkt.
    Den anden var en som kørte beruset over for rødt lys og kværnede bilen samt 2 andre biler der var involveret i ulykken.

• #13   18. jul 2022 Hej. Jeg kører selv varevogn 3500 kg min selvrisiko er 10000 kr. Har aldrig brugt min forsikring. Men uanset hvad så er det da bilens ejer/forsikring der skal betale. Vil din chef træk dig i løn skal du bare se at find en anstændig chef. Slut basta

• #14   18. jul 2022 #12 - Korrekt - det gør jeg ikke. Men uden at kende din økonomiske situation, lyder det som om du ikke vil give nok i løn, hvis du ikke kan finde folk der tager deres job alvorligt.

If you only pay peanuts, you will get monkeys... smiley

• #15   18. jul 2022 Der er en milliard ratholder. Mange steder.
    Meen mange er presset pga dårlig fragt rater og det går ofte ud over bil og andet udstyr

• #16   18. jul 2022 #14
    Som du måske læste så er det 12 år siden jeg havde ansatte - eller det er 10 år siden jeg skippede den sidste chauffør.

Når man er underleverandør så er der desværre en del over dig som skummer fløden før de sender skummetmælken videre ned ad - sådan var det den gang og sådan er det også i dag.

Det der dengang blev kørt ind blev delt 50/50 plus feriepenge - hvilket igen var mere end de andre vognmænd afregnede da de typisk lå på mellem 40% og 50% til chaufføren INKL. feriepenge.
    Så vil ikke sige at jeg gav lav løn.
    I dag er der også flere der afregner efter samme model hvilket - når der er arbejde til det - motiverer chaufføren til at få noget fra hånden i stedet for bare at lalle der ud af og kun køre et absolut minimum ind som ikke engang kan drifte bilen.

Som sagt er jeg kun mig selv i dag og det løber fint rundt for mig ellers havde jeg ikke været i branchen hvor jeg startede mit CVR nummer tilbage i 1997.

I dag er der flere krav til både vognmænd og chauffører da begge skal have noget uddannelse for at køre lovligt.
    Det er jeg sikker på hjælper med at det er chauffører der også gider at arbejde i branchen der søger de forskellige jobs.

• #17   18. jul 2022 #13
    Det lyder til at du enten er heldig med dit forsikringsselskab eller din bil ikke er forsikret til gods mod betaling med den lave selvrisiko - eller osse er den en Jyllandspris smiley

Hos IF ligger selvrisikoen her i hovedstaden på kr. 20.000. Hos Gjensidige logger selvrisikoen på kr. 25.000 og sidst jeg hørte om Tryg lå den også på kr. 20.000 hvilket var i 2019 så den er nok også oppe på de kr. 25.000 i dag.

• #18   18. jul 2022 Hej folkens jeg har fundet en der kunne repetere den skade ordentligt og fornuftigt. Ud fra jeres synspunkt, mener i så at jeg skal tage en snak med ham der reperede den? Vi aftalte Svejsning, spartel og spraymaling. Det fik han ordnet Til 800kr “alt for billigt”, da min løn selv bliver tilbageholdt. Har en kæreste og lejlighed jeg skal sørge for, så jeg handlede lidt impulsivt, lever på udboende su tænkte bare at så længe flængen lukkes vil rust ikke blive et yderligere problem. Men ud fra det dette amatør resultat, ville i mene det er blevet værre? Jeg ville nemlig bare selv tage initativ. Men status er at jeg har fundet en bedre en der kan redde den og han er i den grad bedre. Han kan ordne den til knap 5 tusind. God ide??

• #19   18. jul 2022 #16 - Der stod det var 12 år siden du havde 9 biler og 16 ansatte - ikke at du skilte dig af med dem for 12 år siden, så det havde jeg ingen mulighed for at vide. smiley

Jeg ved godt det er en presset branche, og har været det længe - men det ændrer ikke ved at det må være forsikringen der æder sådan en skade, i min optik. Havde det været en mindre skade, kunne jeg sagtens se argumentet for at finde brugte dele osv, men det er pladearbejde vi snakker om.

Vi behøver ikke være enige, men det kan da umuligt være en holdbar situation, at en tilsyneladende uvidende person( chaufføren), skal spørge om hjælp til sådan en opgave på et forum, som en anden uvidende person (chefen) så skal sige god for, før han frigiver lønnen.

• #20   18. jul 2022 Hej folkens. Jeg har fundet en der vil kunne redde dette usle resultat som jeg fik ordnet på den billigste metode “800kr” dette galt svejsning, spartel og spraymaling som i kan se. Det er rigtigt grimt ja. Lever på udboende su med min kæreste og selfølgelig skal jeg også hente mad på bordet og sørge for det, men så ikke en anden mulighed. Jeg handlede impulsivt, og tænkte på at få lukket den flænge der var foretaget, så rust kunne risikoen kunne minimeres. jeg lavede en ulykke nemlig så det var ikke min intention på nogle måder. En anden jeg har fået kontakt til, ville redde dette usle resultat for knap 5 tusind, hvor han har varevognen hos hans værksted en halvanden til 2 dage, og virker meget troværdig. Spørgsmålet er. Ville i mene at dette resultat har gjort der værre? Skal jeg tage tage en snak med reparatøren? Jeg mener slev også at ansvaret ligger hos mig.

• #21   18. jul 2022 Hvis der nogle af jer der også befinder sig i Sjællands området, og mener i kan fixe det ordenligt, så kan vi sagtens finde id at noget??

• #22   19. jul 2022 #20

Det billede du har lagt op af det færdige resultat er ikke holdbart.
    Det er ikke særligt pænt og hvordan med bagsiden af pladen har den fået noget grunder eller andet til at stoppe rusten med?

Du kommer nok til at bide i det sure æble og sende den på værkstedet til de kr. 5.000
    Men sørg nu for at få en klokke klar aftale om resultatet FØR de går i gang så du ikke står med håret i postkassen bagefter.
    Evt. aftal at der ikke betales noget hvis resultatet ikke bliver som aftalt og forventet.

• #23   19. jul 2022 #19

Der stod det var 12 år siden du havde 9 biler og 16 ansatte - ikke at du skilte dig af med dem for 12 år siden, så det havde jeg ingen mulighed for at vide. smiley
    Det er rigtigt nok smiley

Jeg ville som ejer selv tage forbi et værksted og få en snak med dem om hvad det skulle koste at få den lavet.
    Og så ud fra det ville jeg se hvilken løsning der ville give bedst mening for begge parter rent økonomisk.

• #24   19. jul 2022 Hej Kim, han på bagsiden lagde han en spray som han sagde ville hjælpe på rusten... han fik banket bulen ud ug svejset det. Det tog ham lidt mere end en times tid at få ordnet det..

• #26   19. jul 2022 #25

Læsevanskeligheder? Få nogen til at læse #18 højt for dig...

• #27   19. jul 2022 #26 - Du er urimelig nu. Det kan ikke være rigtigt at man SKAL være tvunget til at læse alle indlæg før man svarer?!?!?!? Nå! smiley

• #29   20. jul 2022 #28 - Det kaldes "at følge med i debatten"....... Hvis du ikke gider det, kommer de situationer, hvor du spørger om noget der allerede ER svaret på.

Men hvis bogstaver er for svære for dig, er et forum vist ikke det rigtige sted at opholde sig. smiley

• #30   20. jul 2022 #28

Så du vidste heller ikke, at du kun skulle læse de svar, som er markeret med mørkere farve, end de andre? Og dem er der sgu ikke 25 af, men nærmere 6... smiley

• #32   20. jul 2022 Trådstarter: "da min løn selv bliver tilbageholdt."

Spænding: "holder din chef din løn tilbage"?

Info: Tilbageholdt = Holder tilbage smiley

Og jeg kunne forestille mig, at han selv skal betale for skaden, når hans løn bliver tilbageholdt, tror du ikke? Ellers giver det ingen mening at tilbageholde noget som helst smiley

• #33   20. jul 2022 Og hvis man skriver under i sin kontrakt, at man selv er økonomisk ansvarlig for de skader, man laver på firmaets inventar, så er der jo ingen ko på isen... Og hvem siger, at der er nogen, som er medlem af noget som helst 3M? Se, DET kunne du godt have spurgt om i stedet...

• #35   20. jul 2022 Deler dig og trådstarteren samme chef?

Jeg er mere interesseret i at vide, hvor du ville hen med denne her: "jens tag nu lige og svar!"

• #36   23. jul 2022 Det fremgår ikke helt soleklart at hans løn bliver tilbageholdt pga skaden, det kunne også være Skat der havde lavet lønindhold, det har jeg selv oplevet i mine unge vilde dage.

Jeg hjalp igår en kollega med at finde en chauffør og ejer af en stor GLS varebil, han havde bare smækket døren over i kollegaens relativt nyreparede personbil, og GLS manden reagerede ikke på den gule 3M poster han satte i døren med besked om at henvende sig næstfølgende dag, han var bare kørt kl 6 om morgenen da min kollega kom ned til bilen, og vi hørte ikke fra ham det følgende døgn og vi måtte så gå inddirekte på ham via GLS. Så skete der ret hurtigt noget, og chaufføren mødte op ude på vores arbejde og mente billederne vi havde var manipulerede, den ene bils maling på den anden, og han vidste ikke hvem der havde kørt den, men fandt ret hurtigt ud af at den købte vi ikke, men så havde han en makker i Istanbul der kunne lave den billigt når han kom hjem fra ferie, NOT, og han jamrede sig over sin høje selvrisiko, kr 7.500, men han blev klar over at den ikke gik, har man lavet en skade på en andens ejendom bil så har man lov at melde det til forsikringen og der er frit værkstedsvalg og skadevolder må betale på den ene eller den anden måde, egen lomme eller via forsikring og dermed forhøjet præmie og selvrisiko. Alt i alt tror jeg det går, men har dog mine bange anelser hvis det ikke bliver meldt til forsikringen, at han vil hoppe fra når han hører hvad det koster totalt.
    Jeg håber på det bedste for min tyske kollega. Sidste skade tog 2 måneder at få gennem systemet, også en jalah der ikke kunne køre bil.

Kommentér på:
Reperet varevogn...

Annonce