{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

Siddestilling?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge hoveder smiley
Jeg er lige kommet hjem fra en fed ,tur til Italien, kører ca 2 - 2.5 time ad gangen så ud og strække ben og en gåtur i skarp trav rundt på p-pladsen , udstrækning af ben musklerne, Men jeg får ondt i begge mine skinneben :'(.
Bil en suzuki s-cross, sæde løftet op til max, har ekstra lænde pude og sidde pude, men Stadig ondt i skinneben.
Når jeg kører så afhjælpe det smerter i skinneben at ca hver halve time at løfte måsen fra sædet og støtte med et ben og skuldre og lave 15 knæ / løft på hvert ben.
.Gode råd modtages
Mvh Troels


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Siddestilling??
  • #1   31. jul 2022 Vinklen på dine fødder er for flad - dvs dine tæer skal mere op for at løse det.

    Musklen på forsiden af skinnebenet, bliver strukket for meget hvis du får ondt der.


  • #2   31. jul 2022 Men jeg har fartpilot i bilen og fødderne er i alle mulige stillinger under kørsel

  • #3   31. jul 2022 Hvad skal sædet løftet op til MAX gøre godt for? Andet end at man skal bøje foden endnu mere op mod skinnebenet for at betjene speederen?

  • #4   31. jul 2022 Det må sgu da være alle de stop og gåture, der giver dig skinnebensbetændelse...

    Selvfølgelig kan det primært ses som en joke. Men hvis dit "raske trav" foregår uhensigtsmæssigt og i dårlige sko, er det måske alligevel ikke helt dumt at se den vej. Hvad ved jeg.


  • #5   2. aug 2022 Det er straffen for at gå i Russiske Ecco sko smiley

  • #6   2. aug 2022 # 4 - 5
    Ja i er sgu da et godt tegn på, at det er ikke alle på bilgalleri, der har den højeste intelligens


  • #7   2. aug 2022 #6
    Det har du fuldstændigt ret i. Jeg ser tydelige tegn på, at IQ'en her ligger væsentligt over gennemsnittet. Dermed vil der være adskillige andre, der ikke har den højeste intelligens. Jeg er glad for, du var i stand til at se det samme smiley


  • #8   2. aug 2022 For slap gaspedal's fjeder (gå ud fra det er højre ben)
    Få det samme i golf 2 og polo. Hvis ikke fjederen er tilpas stram, for så sider man konstant med skindebenet og holder igen for ikke at give for meget gas.


  • #9   2. aug 2022 #8 , men jeg har Cruise control, og dermed afslappet benstilling !!

  • #10   3. aug 2022 Så er den sædepotion nok forkert

  • #11   3. aug 2022 Hvad med at søge læge? Istedet for at “gø” af folk der kommer med input/forslag. Du ved jo tydeligvis ikke selv hvad der er i vejen, så er det i min bog meget uintelligent at nedgøre andre.

    Jeg vil mene, at eftersom ingen andre er kendt med fænomenet, at det dit helbred der er noget i vejen med. Måske du har begyndende blodpropper? At blodet ikke cirkulere ordentligt hvis du sidder i længere tid?

    Bare mit input, og hvis du vil udlede at min IQ ligger under gennemsnittet på baggrund af det, så overlever jeg det nok:-)


  • #12   3. aug 2022 #11
    Gø ja hvis der kommer dumme svar !
    Men fornuftig svar som dit modtages gerne, og lægen ved heller ikke hvad der kan være galt?? , og så tænkte jeg bare at jeg nok ikke er den eneste i kongeriget Danmark der farer til Italien , at så var dette det rette sted smiley


  • #13   4. aug 2022 Der er sgu alligevel første gang jeg har set nogen skrive at Bay har lav IQ smiley

    Jeg tror at problemet er din siddeposition. Hvis dine knæ er bøjet for meget, kan det give problemer. Du skriver at du har sædet kørt helt op, det vil jo forværre siddestillingen. Det samme vil brug af cruise control, da det jo typisk betyder at du har fødderne mellem sæde og pedaler, hvilket igen betyder at knæene er bøjet for meget.

    Sædet skal gerne give tilstrækkelig med lårstøtte, så resten af benet kan være mere afslappet. Hvis man lægger sædet for meget ned, giver sædet heller ikke optimal støtte til benene.

    Sådan helt generelt skal du sidde så det føles naturligt, uden at du anstrenger nogen legemsdel. Albuer skal generelt være bøjet ca. 45 grader, og knæene kun svagt bøjet.

    Jeg har været på et mindre roadtrip for et par uger siden, og holdte kun ind for at tanke eller spise. Jeg brugte ikke cruise control overhovedet (hader det) og kunne nemt køre 4 timer i træk uden pauser, og det er endda i en bil med sportssæder som mere er lavet til at holde én fast, end give komfort. Jeg er ret sikkert på at det er din siddestilling den er gal med.


  • #14   7. aug 2022 #13
    Det med bøjede knæ er lidt sjovt, for jeg kører lastbil dagligt og sidder med knæene i ca 90 grader og og ingen problemer smiley


  • #15   7. aug 2022 Du stiller et spørgsmål. Få nogle svar som du nægter at tage til dig men derimod bare affejer men viden dem der svare ikke har.

    Tror du skal søge professionel hjælp. Ved et egen læge og så holde dig fra at spørge på internettet forum'er i fremtiden


  • #16   7. aug 2022 Nå nå sur over det nu smiley
    Jeg spørger som jeg vil og må vælge og varge som jeg har lyst til og kan man ikke lide mit spørgsmål i første omgang ! Ja så kan man da bare lade være med at svare !!


  • #17   7. aug 2022 #14
    Ja, det burde være det samme så - medmindre der er bedre lårstøtte i lastbilens sæde, som jo nok netop er designet til en mere opret siddestilling end et bilsæde. Men jeg gætter bare, har ikke bedre bud.


Kommentér på:
Siddestilling??

Annonce