{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.325 visninger | Oprettet:

Emil
Emil
Tilmeldt:
14. jul 2022
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 1

Nogle erfaringer med en Mitsubishi Colt CZ3 1.1? {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens. Har længe været på jagt af en god første bil som ikke koster for meget. Har fundet en CZ3 2005 1.1 som jeg regner med at tage ud og kigge på i morgen.

Men ville lige høre om der er nogle herinde som har erfaringer med sådanne en bil, eller ligenede bil.

Bilen skal bruges til transport frem og tilbage til arbejde ( ~30km hver vej) og så måske til nogle ture til andre lande. Denne bil synes jeg selv virker som en ok bud, motoren er lidt lille, 75hk, men den skulle være god på litteren - hvilket altid dejligt. 3 dørs er lidt meh, men ikke det største problem.

Kan læse mig frem til på nettet at den er rimelig pålidelig, men mange af de reviews er skrevet 1-2 år efter den kom ud og fortæller ikke vildt meget når den nu er 17 år gammel

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle erfaringer med en Mitsubishi Colt CZ3 1.1?
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.906
    #1   2. aug 2022 Som enhver anden 17 år gammel bil, så kan den fejle absolut alt imellem nummerpladerne...Så det er lidt et spil i lotteriet, enten kører den bare og fejler ikke meget...Eller der er noget nyt der går i stykker hver uge...Det kommer helt an på hvordan den har været vedligeholdt igennem tiden. Og om den har kørt mange korte ture eller hovedsageligt lange ture. Så det bedste er da at få den tjekket igennem af en mekaniker inden køb

  • #2   3. aug 2022 Den årgang colt har en aggressive lav gearing.
    Jeg har 1,5ern og den lige til den lave side.
    Den er frisk i byen og på landevej, men den tar for mange omdrejninger på motorvejen. ALT ALT ALT for mange.
    Når jeg sniger mig op på 140km/t så er omdrejningerne på 4000.
    Så tænker ikke en 1,1 er bedre slet ikke.

    Hvad siger budget til en colt 1,3 fra 2009-2011 .
    Den er facelifted , og fartpilot er standard.
    Motor og gearkasse skulle være bedre økonomisk.
    Og du får 95hk istedet for 75hk.


  • Emil
    Emil Tilmeldt:
    jul 2022

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 1
    #3   8. aug 2022 #1 Ja, det har du jo selvfølgelig ret i. Må bare være grundig når jeg kigger den igennem.

    #2 Ja, tror det bliver en model jeg ender med, skal bare finde en som jeg kan komme ud og se på, har desvære haft travlt de sidste par dage. Tak for infoen!


Kommentér på:
Nogle erfaringer med en Mitsubishi Colt CZ3 1.1?

Annonce