{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.794 visninger | Oprettet:

Kristian H
Kristian H
Tilmeldt:
15. aug 2022
Emner: 1 Svar: 1

Køb af bil på papegøjeplader {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg vil gerne købe en Toyota Hilux(brugt) som privatbil og har derfor et par spørgsmål, jeg håber nogle kan hjælpe med at svare på herinde.

Jeg ville oprindeligt gerne have en på hvide plader med bagsæder. Men har efterhånden fundet frem til at jeg godt kan nøjes med 2 sæder.
Så mine spørgsmål:

Når jeg kigger bilpriser ekskl. moms, vil det blot sige jeg skal lægge 25% til bilens pris? Jeg har ladet mig forstå, at selvom en bil sælges som engros/CVR burde det ikke være helt afvisende at jeg kan få lov til at købe den som privatperson(men evt. at det så er uden garanti)

Hvad skal jeg betale for at få bilen omregistreret fra gule plader til papegøjeplader? På SKAT kan jeg regne det nogenlunde ud, ved omregistrering til hvide plader, men ikke til papegøjerplader
Efter lidt søgen, syntes jeg kun jeg kan finde frem til at "den skal omregistreres og jeg skal købe et par papegøjeplader til 1180kr." men kan jeg på forhånd regne prisen for omregistrering nogenlunde ud - og skal bilen derefter vejes ned/omsynes?

Til sidst, når jeg kigger inde på bilbasen skriver de ofte ejerafgift forneden af siden. Kan jeg regne med det er den totale afgift for bilen? Eller kommer misundelsesafgift oveni det - og hvad er det helt præcist? Jeg syntes også at kunne læse mig frem til at ved biler fra før april 2007, der er misundelsesafgiften lavere og også hvis bilen vejer under 2000kg. Flere af de modeller jeg indtil videre har kigget på vejer lige godt over 2000kg.

Jeg takker på forhånd og håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig lidt på vej, så jeg kan danne mig et nogenlunde billede af hvad det i sidste ende vil koste mig og hvad præcist jeg skal betale ind til.

Mvh Kristian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil på papegøjeplader
  • #1   15. aug 2022 Jeg kan svare på et af dine spørgsmål vedr Salg som Engro eller til CVR
    Som privat person der handler med et firma, kan man ikke frasige sig garanti uanset hvad man vælger at skrive i slutseddelen, man kan ikke stille sig dårligere end hvad loven siger, men og der er et men, man kan skrive specifik hvad man ikke giver garanti på, ved man at turboen snart står af pga slid, kan man skrive at der ikke ydes garanti. Men det kan man jo ikke skrive på det hele, derfor man sælger til anden virksomhed, for der må man gerne sælge uden garanti.


  • #2   15. aug 2022 husk den er væsentligt dyrere i grøn afgift

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.891
    #3   15. aug 2022 Fra gule plader til papegøje er det kun prisen på et sæt nye plader, ja der kommer misundeligsafgift på, det er en ekstra afgift fordi man betaler mindre registreringsafgift på en gulplade. Og de blev så populære fordi man så kunne købe bilen til meget lavere pris ved at undvære bagsæder. Så for at man ikke skal spare noget alligevel lægger de bare ekstra på ejerafgiften/grøn afgift. Er bilen før 1997 er den møgbillig i ejer/grøn afgift og derefter bliver det en del dyrere alt efter årgang og vægt. Men det kan nemt løbe op i 12000kr om året, det er ikke uhørt at en gul/papegøjeplade koster det.

  • #4   15. aug 2022 Husk årgang , og misundelses afgift

  • Kristian H
    Kristian H Tilmeldt:
    aug 2022

    Emner: 1 Svar: 1
    #5   15. aug 2022 Mange tak for svarerne, meget brugbare!

    Jeg fandt det med misundelsesafgiften på SKATs hjemmeside og hvis jeg forstår det rigtigt så vil en bil på +2000kg fra efter april 2007 have en ekstra afgift på 6.250kr årligt.

    For måske at komme med et bedre eksempel på hvad det er jeg egentligt ønsker hjælp/forklaring på.
    Så har jeg kigget på en til 100.000kr eks moms fra 2014 på over 2000kg, på Bilbasen oplyser de at den årlige afgift er 9.920kr
    Kan det godt passe at regnestykket kunne se sådan her ud:

    Prisen jeg skal betale for bilen inkl. moms = 125.000kr
    Køb af papegøjeplader = 1.180kr (ingen omregistrering?)

    Årlig ejerafgift = 9.920kr
    + misundelsesafgift = 6.250kr


  • #6   15. aug 2022 Bemærk over 3000 kg totalvægt stiger misundelsesafgiften til 18.xxx kr om året

    Den bedste måde at finde den korrekte ejerafgift er ved at taste alle data ind på følgende side
    https://skat.dk/data.aspx?oid=54460


  • #7   15. aug 2022 Men nogle kan vejes ned og betale udlignings afgift. Havde altea fr . Gik fra 11900, til 4400kr . Engangsbetaling på små 7000. Fattede det aldrig helt, da det var tjent hjem første år.

  • #10   17. aug 2022 Husk at har den ikke DPF koster det 26-27.000eks moms. At få eftermonteres

  • #11   17. aug 2022 https://miljoezoner.dk/


Kommentér på:
Køb af bil på papegøjeplader

Annonce