{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.472 visninger | Oprettet:

Biler man opgiver at reparere {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er lidt nysgerrig så her et spørgsmål til dem der er mekanikere til hverdag.

Har man tal på hvor mange biler man simpelthen opgiver at reparere på fordi man simpelthen ikke kan finde fejlen inden for en fornuftig tidsramme samt økonomisk ramme for kunden? Man har måske skiftet så mange dele ud, uden at den virker korrekt, at man opgiver bilen?

L

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Biler man opgiver at reparere
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   18. aug 2022 Igennem de sidste 12år kan jeg nok tælle antallet af opgivede biler til en håndfuld.. Dog har de ikke været pga fejlene ikke har været til at lave, men pga omkostningerne..

Seneste var en chevrolet s10 hvor rammn var så slem, at der faktisk skulle nyt til + alt det andet den fejlede..

Der findes jo også kunder hvor det er omvendt smiley

• #2   18. aug 2022 Tit er det pga det bliver for dyrt at reparere en bil
    Eks rust, det tager tit meget tid, så det er det der gør det dyrt
    Eller hvis en bærearm, forbi eller bagbro.
    er rustet væk
    Og man ikke kan skaffe den længer

Og elektroniske fejl bliver nogen gange meget dyre i fejlsøgning

• #3   18. aug 2022 Der er nok stor forskel hvis du spørger hos flere forskellige værksteder

Formula har nok færre gange en Ferrari køres direkte til skrot, sammenlignet med eksempelvis et mindre værksted hvor kunder der primært har ældre biler kommer

Men i 2018 ser det ud til man skrottede en 3-5% af den danske bilpark, og det fortæller vel i bund og grund hvor stor en del af vores bilpark det ikke kan svare sig at få synet, lavet rust, lavet skader og lignende på

• #4   18. aug 2022 Okay, jeg var vist for hurtig i farten. Mht opgive at reparere mente jeg ikke noget som var relateret til rust eller slidtage som sådan. Mere at man ikke kan få den til at køre ordentligt i motoren mere - måske fordi det hele er for kompliceret.

• #5   20. aug 2022 jeg har en pug 206 som selv bestemmer om den skal køre ordentligt eller den skal pisse mig af..

har haft den til mekanikeren som umiddelbart ikke kan finde fejl på den, men gerne vil fejlsøge på timepris
    men da bilen repræsenterer bjælde af værdi, flyver den til skrot når den har pisset mig nok af.....

skal lige siges at jeg har haft den 7 år og kørt 130000km i den, for 16500kr i indkøb.
    så joo den har sku gjort sit job smiley

• #6   23. aug 2022 Jeg står selv lidt i dillemaet lige nu.

Jeg har en gammel Volvo S80 T6 fra 2003, som nærmest er som et suttet bolche, og med lavt km tal.
    Desværre er automatgearkassen gået død.

Gearkassen er lidt speciel på netop denne model, så svært at få reservedele til, da det er en GM gearkasse.
    Jeg startede med at få skiftet til en anden brugt gearkasse, som det lykkedes at finde i Sverige. Desværre var den gearkasse også dårlig, så 10.000 spildt på det projekt. (Bilen kører nu men bruger den helst ikke på langtur, da den ikke vil hoppe i sidste gear.)

Så nu har jeg valget...
    1. En ny gearkasse koster 50.000,- monteret.

2. Jeg har fundet en forhandler i USA der sælger upgrade kits, og jeg kan sagtens selv bygge gearkassen om. Jeg har desværre ikke faciliteter til at skifte gearkassen, så det skal gøres på værksted.

3. Vælge at skodde bilen, da den med fungerende gearkasse er max 50.000,- værd.

Jeg har svært ved at vurdere hvad jeg skal gøre. Jeg er mega glad for bilen, men føler mig ikke fristet af at bruge 50.000,- på en helt ny gearkasse.

Jeg regner med at bestille dele hjem til ombygningen af gearkassen. Dele hertil koster ca 9.000,- + 7.000,- til at få den monteret/skiftet.

Der er ikke andre fejl på bilen, og den er totalt fri for rust. Bremser er næsten nye, samt hele undervognen er udskiftet for små 20.000km siden. Så alt i alt en bil der helt sikkert kan køre problemfrit de næste mange mange år, særligt når det blot er en garagebil.

Jeg bør finde en løsning, for bilen er simpelthen for god til bare at skrotte. Sælger jeg den med defekt gearkasse, er bilen stort set værdiløs.

Så for at besvare dit spørgsmål, så har jeg kun ganske få forsøg på at få fikset gearkassen, ellers bliver alternativet en skrotning, ikke direkte fordi det er umuligt at finde fejlen, men simpelthen fordi det er for omkostningstungt at reparere på en automatgearkasse.

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 342
    #7   23. aug 2022 Hvis du kører på autoriseretværksted sker det aldrig. Kunden stopper pga penge

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 342
    #8   23. aug 2022 #6 Rene du er eksemplet på hvornår man skal stoppe i tide. Og ingen biler er bygget til at holde. Din gearkasse er kendt for ikke at holde. Ud med lort ind med nyt. Det er dyrt at have bil i Danmark og endnu dyre af have dyr bil. Hvis du ikke er van til at bygge gearkasser skal du holde dig fra det, de er langt mere avanseret idag end i 80.

• #9   23. aug 2022 #8

Det var den ultra kontante udgave. smiley smiley

Jeg tror nu ikke jeg er eksemplet på at stoppe i tide. smiley

Desuden er jeg så heldig, at min er ny nok til at den er født med den forstærkede gearkasse, så håbet er ikke ude.
    Jeg har været en del i kontakt med TrippleEdge USA, som via billeder og tollerencemål fra den gamle gearkasse kan konstatere at det er koblingen til 2 gear der er slidt op. (Jeg har kørt med mange HK i længere tid, og det skal man ikke, selv på den forstærkede gearkasse.
    Så gearkassen fejler som sådan ikke noget, og skal blot have nye koblingsplader. Det er her de sælger et upgradekit til den forstærkede gearkasse, der får den til at holde kræfterne fra mit lille projekt. smiley

Jeg har jo ingen planer om at skulle sælge bilen, blot have den op at køre igen. Men jo, på et tidspunkt skal man kaste håndklædet i ringen. Der er jeg bare slet ikke endnu, da bilen ellers er i topform.
    Om biler er lavet til at holde eller ej, så kører der trods alt mange rundt, der er +35år, så hvorfor skulle min ikke være kandidat til det?? smiley

• #10   23. aug 2022 Rene S

Har du prøvet bos transmission
    Mvh Ole

• #11   24. aug 2022 #10.

Ja det er jo lidt offtopic.

Både ja og nej.

De renoverer kun, og laver ikke upgrades. Jeg behøver en upgrade, ellers kan den ikke holde til mit projekt.

Jeg har ikke hørt dem med converter, da jeg tænker det kunne være fint at få en renoveret i, når det alligevel er ude.

Vil prøve at ringe til dem. smiley

• #12   8. nov 2022 Der er svenske og norske firmaer der kan lve sådan en gearkasse.

• #13   8. nov 2022 #12

Yep det ved jeg. Renoverer ja, men laver ikke upgrades. Det projekt står jeg selv med. smiley

Har nu bestilt delene hjem til det, så må vi se hvornår tiden er der.

Gearkassen er ikke specielt avanceret, så tror de fleste vil kunne renovere sådan en basse.

Kommentér på:
Biler man opgiver at reparere

Annonce