{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.578 visninger | Oprettet:

Jimmi P
Jimmi P
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3

Førstegangsbil til en der intet aner om biler {{forumTopicSubject}}

Goddag herinde, jeg står i den situation at jeg skal ud at ha mig en bil, jeg aner dog ingen ting om biler så jeg er lidt på bar bund
Jeg har Ca 80 km til arbejde og hjem igen så kommer ihverfald til at køre 160 km alle hverdage. så jeg har kigget efter noget diesel
Mit budget er Max 50,000 men gerne billigere ??jeg har fundet en hyundai i30 1,6 crdi 90 classic fra start 2010 der har kørt 205,000 km som står til 38,000 ville det være et dumt bud ? Jeg er over 2 meter høj så en bil som en picanto har jeg lidt svært ved at være i ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Førstegangsbil til en der intet aner om biler
  • #1   6. sep 2022 Over km 200.000 for en hvilken som helst dieselbil udover en Mercedes ville jeg glemme alt om, og derudover så stiger afgiften for dieselbiler helt vildt de kommende år.
    Kun nyere dieselbiler er billige i afgift, og relativt dyre

Lav et budget skema i Excel hvor du skriver tallene ind, og se hvad du har råd til, ofte har man råd til en nyere bil end det først så ud til.

Jeg vil anbefale noget fra VAG koncernen, Skoda er mit mærke pt, men SEAT er også fint.

• #2   7. sep 2022 ville holde mig væk fra hyundai. måske en skoda fabia?

• #3   7. sep 2022 Du bør kunne få en C3/208/DS3 BlueHDI, de kører godt og koster 320 kr om året i afgift og går 25-27 km/l når man kører pænt smiley
    Vælg en der har CarPlay smiley

• #4   7. sep 2022 for GUDS skyld hold dig væk fra citroen/peugeot BlueHdi. ja de er billige i afgift og forbrug, men det kan kun blive en dyr fornøjelse som en brugt bil i den prisklasse. deres addblue pis system er intet værd. holder ikke i længden og og koster en ARM at reparere, plus levering på dele i tiden er umulig

• Jimmi P
    Jimmi P Tilmeldt:
    sep 2022

#5   7. sep 2022 50,000 er mit Max budget, jeg har ikke planer om at det er en bil jeg skal ha de næste 10 år
    Jeg står bare akut og mangler en bil der skal kunne holde et par år smiley skoda Fabia havde jeg også kigget lidt på men pga den kun står til at køre 13 km/l valgte jeg den hurtig fra skal trodalt ligge og køre en 160-200 km dagligt så ville gerne ha en der kørte minimum de 18km/l smiley fik godt tilbudt en Peugeot 307 1,6 hdi fra 08 men efter en hurtig Google søgning fandt jeg også ud af at det kun er en bil man skal ha vis ikke man er ked at ha den til mekaniker ??

• #6   7. sep 2022 hvad med en suzuki swift? driftsikker, økonomisk og har en kammerat på 195cm der har kørt i sådan en i mange år

• Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

Følgere: 4 Svar: 195
    #8   7. sep 2022 Jeg har et par gode råd..
    Få en fag kyndig med ud og kig på bil!
    Alle biler kan være skjulte fejl som alm billister ikke ville tænke over..

Se på mere end 1 bil/mærke, køb ikke den første i den tro at det er den bedste (Derfor den fagkyndige skal med)

De fleste biler kan du finde en oversigt over hvad de er kendt for at fejle.

I30 er bla kendt for at have en urolig diesel motor, swift at deres gearkasser af lavet af pap, og koblinger som heller ik er optimale + tandstangen..
    Men du kan hurtigt finde listerne ved at lave en google søgning på bilen mærke og model..
    Dog ved din fag kyndige hjælper det nok, da de fleste af de fejl som findes, er nogen vi har oplevet i hverdagen

Ps. Der findes ingen perfekt bil, og slet ikke til dit budget.. Så hav også det med i overvejelserne.

• Jimmi P
    Jimmi P Tilmeldt:
    sep 2022

#9   7. sep 2022 Nu har jeg udvidet budgettet lidt og fundet en chevrolet aveo ltz 1,2 2013 første gang registreret 2014 den har kørt 103,000 km og står til 65,000 er det noget fornuftigt bud ?

• #10   7. sep 2022 Hvad med at bruge dine 50000 kr på flg måde: Lease en spritny bil og lægge fx 25000 kr i udbetaling. Derefter betale 2000kr om måneden i leasingafgift. Så er du i hvert fald kørende i 1 år og løbende sparer du op til hver måneds leasingafgift i de kommende år.

• Jimmi P
    Jimmi P Tilmeldt:
    sep 2022

#11   7. sep 2022 Leasing bliver bare hurtigt mere end 2000 om måneden når man køre 40-50,000 km om året

• #12   7. sep 2022 Den Chevrolet lyder da noget dyr, synes jeg, den er næsten 10 år gammel, ville sige max 7-8 år, ved heller ikke om den motor er økonomisk ved den hastighed du kører.

• #13   8. sep 2022 Køb ikke nogen diesel peugeot/citöen fordi de har adblue/eolys væske, og det koster at holder ved lige smiley og det er faktisk ikke særlig holdbart, og taler af erfaring fra mit job.

Gå hellere efter en god benzinbil der har en god km/l rækkevidde.
    Men så skal du nok holde dig til de lidt mindre biler smiley

Hvade det været med der skulle ud og finde en førstegangs bil nu, så havde jeg kigge lidt efter en Skoda Citygo eller en Vw Up eller en Toyota Yaris.

De koster ikke ret meget i vedligeholdelse, og er en uden mærket bil i drift.
    Men kommer jo an på hvad størrelse bil du vil have smiley

Held og lykke smiley

• #14   10. sep 2022 Det er sjovt der er så mange herinde der oplever problemer med AdBlue systemet smiley
    Vi er næsten 6000 medlemmer i 208/2008 gruppen i Danmark, og der er da nogle der har problemer men ikke i forhold til hvor mange medlemmer vi er smiley
    Der er dog typiske fejl, ikke fået skiftet proppen til tanken som er opdateret men ikke noget man blev indkaldt til, og så er forkert kørselsmønster er den helt klassiske... AdBlue krystallisere meget nemt, og en tankfuld holder ca 28.000 km, derfor er anbefalingerne at påfylde max 10L af gangen når tanken er tom, samt gøre det fra steder hvor der er stor udskiftning, eksempelvis truckstop osv, og ikke en dunk fra thansen der har stået opbevaret i et år før den bliver solgt smiley

1,5 og 2,0 BlueHDI har ikke problemer da de bruger markant mere AdBlue, min 1,5'er bruger de 18L på ca 7000 km, hvor min 1,6'er bruger dem på 28.000 smiley
    Mit kørselsmønster med lange ture tror jeg også har hjulpet en del, jeg har ihverfald ingen udfordringer haft med AdBlue og eolyse udover påfyldning af posen, tror måske den blev skiftet omkring 230.000 men er ikke sikker, pt har den vist kørt 380 eller deromkring uden mekaniske problemer, pånær et tårnleje ved de 300.000 smiley

• #15   13. sep 2022 Jeg har haft en Skoda fabia 1,4 TDI fra 2010 med 80 hk. Den var meget driftstabil og kørte ca 20 på en liter diesel.
    Den kan kun anbefales

• #16   14. sep 2022 Skal det være en personbil? Momsfri biler på gule plader er noget billigere end hvide plader. Den ekstra grønne misundelsesafgift der er lagt på disse biler, vil ikke fylde meget i den biløkonomi du ser frem til.
    Yaris 1,4D, 2009, 113.000km, 30.000kr., over 20km/l.
    Seat Ibiza 1,6D, 2013, 164.000km, 50.000kr. over 20 km/l.
    Toyota Sportsvan 2,2D, 121000km, 2010, 50.000kr. 15km/l. Flere modeller.
    Renault Clio. Små kassebiler på gule plader er også billige, selvfølgelig ikke comfort på samme niveau men god plads. De nævnte biler er store nok til 2 meter, har selv været der. smiley

• #17   14. sep 2022 Jeg har den bedste bil til dig
    Mvh Ole

• #18   14. sep 2022 For de penge kan du finde en god Suzuki Swift, drop diesel og nap en 1.2 benziner.
    Der får du masser udstyr, og det extra du bruger i brændstof, spare du nok i grøn tyveriafgift smiley
    Rep er mindre på en benziner, og det du typisk spare på en diesel, er væk bare 1 dyse fejler, det kan dårligt betale sig.

Kommentér på:
Førstegangsbil til en der intet aner om biler

Annonce