{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Har du det problem? Ford Fiesta {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jer der ejer en Ford Fiesta, har i problemer med at køle bilen ned en varm sommerdag, eller afrime forrude osv om vinteren, uden at det tager 20-30min selv med isskraber?

Min bil står helt udenfor og forstår simpelthen ikke det tager så længe, men kan være det bare er sådan på Fiesta.
Har du manuel ac eller klimaanlæg og hvad årgang er din bil? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har du det problem? Ford Fiesta
  • #1   17. sep 2022 Vil hellere vide hvad din bil har af udstyr, har den AC/klima anlæg?
    Har dog ikke en Fiesta selv, men det har været en varm sommer og selvom jeg har AC, så synes jeg at det tog sin tid.
    Det kan jo være din fordamper er stoppet af skidt eller lign. Hvad med kabinefilteret?


  • #2   17. sep 2022 #1 min den har manuel ac og har haft den nede på værksted og fået tjekket alt omkring ac og det eneste som de sagde der manglede var ac væske, så det blev fyldt op tilbage i april mdr i år, samt renset i bund også smiley
    Min tanke var måske om det kunne være at selve modellen måske kom med for lille et ac modul lige fra fabrikken af, hvis andre også har problemet smiley


  • #3   17. sep 2022 Jeg har ingen problemer i min årgang 2013, men den tidligere Fiesta fra 2010, fik ny ac køler 3 gange pga den sad meget udsat i forhold til småsten der ramte den også lækkede den væske. Måske er der et lille hul i din ac køler?

  • #4   17. sep 2022 #3 det var godt nok tit den er skiftet, hvor længe havde du bilen? Og hvad gjorde at du valgte og købe en 2013 igen i stedet for 2010? Og er det manuel ac eller klima? smiley
    I april mdr ved jeg den blev tjekket op og der var ingenting smiley


  • #5   17. sep 2022 8 år. Jeg fik den til en rigtig god pris. Det er manuel ac i begge

  • #6   17. sep 2022 Mens konen ikke er i køkkenet, så låner du lige det elektroniske stegetermometer, så går du ud i bilen og starter ACén på fuldt køling og blæs, efter et par minutter skulle temperaturen gerne lande mellem 2 og 4 grader, er den mellem 4 og 7 grader mangler den sikkert kølemiddel og er den over 7 grader er der muligvis en utæthed et sted.

    Det er selvfølgeligt vigtigt at pollenfilter/kabinefilter samt blæser fungerer optimalt, men det har også meget at sige om man kører med åbne vinduer og om den er på recirkulation.
    Et tip er at køre med ACén også om vinteren, det fjerner fugt i kabinen så ruder ikke dugger til, bare sæt varme på, ACén fjerner fugten ved at gøre den kold og varme apparatet varmer så den kolde tørre luft op igen.


  • #7   20. sep 2022 #5 ja okay, så kan jeg godt forstå dig smiley

    #6 undskyld mit sene svar, men jeg har målt og den blæser 5 grader luft ud.
    Jeg har faktisk altid min ac knap tændt hele året rundt udover på de længere ture, der slår jeg den til og fra for at spare lidt brændstof smiley


Kommentér på:
Har du det problem? Ford Fiesta

Annonce