{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
352 visninger | Oprettet:

Richardt J
Richardt J
Emner: 1 Svar: 2

Lakforsegler/ voks med DA maskine eller i hånden {{forumTopicSubject}}

Jeg skal snart igang med polering af bil og har købt noget lakforsegler/voks i én og har læst mig til et sted, at det bedste resultat fås med en DA maskine men ser næsten kun folk påføre lakforsegler og voks med en hånd applikator....hvad er folks erfaringer ?

Kommentarer på:  Lakforsegler/ voks med DA maskine eller i hånden
  • Anders G
    Anders G Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 23
    #1   20. sep Hvad for en lakforsegler/voks i én har du købt og hvad ønsker du at opnå med produktet?

• #2   20. sep Man polerer med en polermaskine og poler creme.
    Voks, hybridvoks, lakforsegler - kært barn har mange navne, det påføres efter producentens anvisninger. Dette typisk med en applikator af skum eller MF.
    Så hvad snakker vi om her af produkt?
    Vi er enige om at vi ikke polerer med en lakforsegler ikke? Der findes 2 i en, 3 i en produkter fra eksempelvis MENZERNA og ZviZZer som er udemærkede. Dog er det ikke noget særlig langtidsholdbar lakbeskyttelse den slags giver.
    Nævnte er produkter der teoretisk starter som “grove” og opløses til en medium/fin poler creme. Her justeres virkningen/cuttet ved at skifte pude, alt efter hårdhed på lakken.

• Richardt J
    Richardt J Tilmeldt:
    sep 2022

#3   20. sep Jeg har købt en Chemical Guys extreme top coat sealant som jeg vil påføre efter jeg har poleret lakken og fjernet div ridser og frisket lakken op med en DA maskine og polermidler...Det er en kombi af lakforsegler og carnauba voks og der står at man kan bruge både hånd og polermaskine med den rette pad til (som jeg har) til at påføre det..

• #4   20. sep Ja jeg ville bruge en god skum applikator, det er i min verden ufatteligt meget nemmere end at bakse med en maskine. Det skal jo ikke køres rundt i, bare fordeles jævnt.

• Richardt J
    Richardt J Tilmeldt:
    sep 2022

#5   20. sep Ok tak for svar..jeg tror ideen med at bruge en maskine er at det bliver bearbejdet bedre ned i lakken og dermed har en længerr holdbarhed...Det er ihvertfald det jeg håbede at få belyst med tråden her...for er helt enig i at det ser både nemmere og hurtigere ud med håndapplikator

Kommentér på:
Lakforsegler/ voks med DA maskine eller i hånden

x