{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækstøj
  • #1   20. sep 2022 Kørsel på el i fransk plug-in hybrid, det bliver let lidt lysfølsomt.
    Ikke just en bil der er kælet med for støj, så det tænker jeg at der er 100% normalt.
    Har haft lånt en Megane da “bussen” var hos doktoren, den støjede også betydeligt meget mere end vores Passat.
    Man kan pludseligt høre alt når ikke der er en motor i gang.


  • #2   20. sep 2022 Det lyder godt nok til at folk har pendlet i gamle traktorer og pmv’er på arbejde med alt det motorstøj!
    Jeg er på ingen måde generet af motorstøj på nogle af de biler vi har, det er dæk og vindstøj man hører og det er elbiler ikke fritaget for!
    Jeg kørte forleden i to forskellige corolla hybrid stc og dækstøjen var infernalsk!! Jeg var sikker på at der var et defekt hjulleje eller andet da man simpelthen fik ondt i hovedet efter 30 min kørsel.
    Men de havde begge samme støjgener så tænker det bare er sådan de er.
    Fik du prøvet bilen inden køb?


  • #3   20. sep 2022 Vil give Carlo ret - uden jeg ved om dine dæk støjer "unormalt" meget. Når jeg kører på sommerhjul på min Kuga PHEV er der også mega meget støj - netop fordi der ikke er andet som larmer. Dog er mine 21" og 265 brede hvilket heller ikke gør situationen bedre....

  • #4   20. sep 2022 Har en låne bil (renault captur e-tech 160) fra 2021. Synes også den støjer lidt og der kommer vindlyd gennem sideruderne.. smiley så ikke en bil jeg ville købe overhovedet i fremtiden hvis det var..

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #5   20. sep 2022 Normalt tænker man ikke meget over hvor meget ens dæk larmer, eller vindstøj når man har en motor til at "maskere" det en smule.. Når den motorlyd først er væk, så er der fuld power på de 2 andre området, og det er mere end man lige går og tror..
    Bedste råd er at få smidt lyddæmpning på.


  • #6   21. sep 2022 Continental var engang et godt dæk, og noget af det mest lydsvage man kunne køre på..
    Sådan er det langt fra idag..
    Jeg kunne ALDRIG finde på at køre på Continental dæk idag.. De larmer bare generelt.. Og de folk som siger at det gør de bestemt ikke, de kører i en bil som larmer fra alle andre steder, for så er det fordi de ikke kan høre dækstøjen..

    For mit vedkommende, er livet for kort til dæk med støj over 68 db.
    Prøv evt. at finde den model du har på bilen, og se hvor meget de er opgivet til at støje..
    De fleste Continentaldæk ligger på 71-72 db hvilket er rigtig meget når det kommer til dækstøj, og så er det ligemeget om det er en hybrid bil eller ej..


  • #7   21. sep 2022 68 db kontra 71 db ....er dobbelt så højt lydtryk. Derfor kører jeg Michelin...... smiley

  • #8   21. sep 2022 Dækstørrelsen har også stor betydning. Mine 205/40x18 sommerdæk larmer mærkbart mere end mine 195/55x16 vinterdæk.

Kommentér på:
Dækstøj

Annonce