{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
598 visninger | Oprettet:

Patrol y61 spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg har lige købt mig en y61 fra 98 for ikke særlig længe siden, den trækker ikke særlig godt, motoren lyder ok, og ingen mislyde nogen steder fra. Men jeg bed mærke i at det ene trykrør fra turboen der går op i intercooleren bliver suget helt flad når jeg starter bilen. Efter et minut er tryk røret udhvilet til almindelig størrelse igen, hvad sker der ?

Jeg har så lige tjekket motor olien i kold tilstand og det var meget tykt og sort, kan det ha brændt turboen af ??

Jeg har eget en del y61 så ved godt de er sløve, men det her er ikke normalt ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Patrol y61 spørgsmål
  • #1   18. okt 2022 Kunne godt tyde på at turboen ikke har det så godt, især hvis den suger trykrøret fladt, det skal jo helst have tryk fra turboen.

  • #2   19. okt 2022 Tror også din turbo er død

  • #3   20. okt 2022 Det er meget svært at undgå at olien bliver sort i de Patrols, men det kan lade sig gøre.

    1. kør motoren varm 90 grader
    2. Hæld oilflush i og lad den stå i tomgang 15-20 minutter
    3. Tap olien af
    4. Skru bundproppen i med fingrene
    5. Hæld 4-5 liter diesel ned i motoren, kør i tomgang i lidt over et minut
    6. Tap dieselolien af (nu er der 8-10 liter i spanden, ny spand kræves måske til næste op)
    7. Tag oliefilteret af
    8. Hæld 5-10 liter diesel ned i motoren, indtil det der kommer ud er rent/klart
    9. Skru nyt olifilter på
    10. Hæld evt Swedol eller andet anderkendt additiv i
    11. Hæld god olie i
    12. Tjek nu oliestanden, men også i de efterfølgende dage.


  • #4   20. okt 2022 #3
    Det hedder OCD (Obsessive Compulsive Disorder)
    Tap olien af mens den er varm, lad løbe ud i 10min, tag oliefilteret af, sæt ny oliefilter på, skru bundprop på, hæld frisk olie på, skift efter 15.000km, ingen problemer


  • #5   20. okt 2022 smiley
    Jeg hader sort olie smiley


  • #6   23. okt 2022 Tak for svar, jeg må ha tjekket motoren.

    Er der nogen der har en y61 til reservedele ? Står og mangler nogen ting men det er jo umuligt at finde motor dele til sådan en ??


Kommentér på:
Patrol y61 spørgsmål

Annonce