{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
567 visninger | Oprettet:

Parkerings lampe vil ikke slukke {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen

Jeg har en Mercedes C200 manuel gear fra 2011 (w204). Jeg står i den situation at lampen til parkeringsbremsen ikke vil slukke, selv når parkeringspedalen er nede. Problemet opstod helt uventet og uden at jeg har trykket parkeringsbremsen får hårdt i eller revet den for hurtigt op ved håndtaget. Når jeg kører i bilen, kommer der rød skrift frem på displayet hvor der står "Deaktivér parkeringsbremse" og en bippe lyd. Det slukker først når bilen holder stille, men lampen lyser stadig.

Jeg har i dag skiftet bremselyskontakten, men det hjalp ikke på noget. Jeg har prøvet at skubbe pedalen tilbage med hånden, det hjalp heller ikke. Hvad angår bremsen, den fungere som den skal, når jeg trykker den ind så holder den bilen stille og kan ikke køre selv hvis jeg prøver. Pedalen og håndtaget sidder heller ikke fast og kører egentlig som de ville gøre normalt.

Hvad tænker i problemet kunne være?

På forhånd tak

Bedste hilsner
Raif


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkerings lampe vil ikke slukke
  • #1   15. nov 2022 din bremselys kontakt har intet med håndbremsen at gør. så spild af penge.

    nu kender jeg ikke så meget til mb men tjek bremsenivuet. mange biler er håndbremse og væske niveau i samme lampe. smiley der sidder formentlig en kontakt ved håndbremse.


  • #2   15. nov 2022 Hej Benjamin

    Tak for svaret. Jeg fandt godt ud af det var den forkerte reservedel jeg havde skiftet...men skidt pyt, jeg var nede og rode lidt ved pedalen og fandt kontakten der hang ved siden af - den var faldet ud af sin plads. Så den stikker jeg tilbage hvor den høre til og så burde det hele være i orden igen!

    Tak for hjælpen! God aften smiley


Kommentér på:
Parkerings lampe vil ikke slukke

Annonce