{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.594 visninger | Oprettet:

Hvor lang tid skal forhandler bruge på klargøring, efter beslutning om bilkøb? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal i gang med at købe en bil, og vil høre om i ligger inde med viden om hvor kort tid man skal bruge som minimum på klargøring (nummerplader, forsikring, osv.) - dvs fra underskrift-tidspunkt, indtil jeg kan køre afsted med bilen.
Er der en grænse for hvor hurtigt det kan klares? Eller spurgt på en anden måde, hvis jeg kun har 2-3 dage (hvis det ikke kan nås på den tid istedet bliver nødt til at vente i et par uger), er det så noget man bør kunne nå på 2-3 dage? Kan det være muligt at det hele kan ordnes samme dag f.eks?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor lang tid skal forhandler bruge på klargøring, efter beslutning om bilkøb?
  • #1   26. nov 2022 Hej.
    Min mening. Hvis bilen er i god stand svinger du vel bare dankortet. Forsikring / Nr plader tager vel maks 1 time.

    Er det en ny eller brugt bil du vil købe..?

    Hilsen Claus


  • #2   26. nov 2022 Du aftaler med dit forsikringsselskab at du skal købe bil på forhånd. Så går du ned til forhandleren og skriver under og betaler. Jeg tænker at du er ude og køre samme dag. De fleste biler købt ved en forhandler er hovedklargjort - så de påmontere bare plader og så kører du.

    Men har du ekstra krav osv(vask støvsugning, polering osv.) så tager det jo ekstra tid.

    Da jeg købte min bil brugt, tog det under 2 timer… inkl prøvetur:-)


  • #3   26. nov 2022 De gange vi har købt brugt ved en forhandler har vi ofte ventet en lille uge

    Bilerne har først fået service efter vi har skrevet slutseddel, og derudover har de ofte også først fået den endelige klargøring når de er handlet

    Men der er også stor forskel på den enkelte forhandler, for nogle gør dem naturligvis klar og udfører service inden de sættes ud til salg


  • #4   26. nov 2022 Ja, det er vigtigt at få service udført så især tandrem og strammere er up to date, dumt sted at fejle.
    Vil også sige alt fra her og nu til en uges tid.


  • #5   26. nov 2022 Jeg har oplevet fra 2 timer til en uge. Det kommer an på hvad der skal laves, og hvor travl forhandlerens klargøringsmand er.

  • #6   26. nov 2022 Jeg har lige købt bil, og der sagde de 5 arbejdsdage til at gennemgå det hele og få den klargjort 100%.

    Dog aftalte vi 2 uger da jeg ikke havde mulighed for at afhente den før. Og så blev den også nysynet. Men der er mange steder som skriver at de er nummerpladeoperatør, så man kan tage bilen med samme dag.


  • #7   26. nov 2022 Kommer virkelig an på bilen og hvad stand den er i. helt ny, letter brugt eller brugt. hvad der er aftalt i handlen osv. Men spørg da forhandler hvornår den kan være klar. skal der service og dvs ting til. så skal den jo ind i kalenderen, men skal du bruge den hurtigt kan sådan nogle ting vel vente og laves senere.

  • #8   26. nov 2022 Hej
    det afhænger vel hvad det aftales og hvorledes klargøring kan gennemføres.

    MVH KP


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #9   26. nov 2022 De gange jeg har købt en brugt bil fra forhandler, har det taget ca 30 min inkl montering af nummerplader.

  • #10   26. nov 2022 Der er intet “SKAL” fra forhandlerens siden.

    Men en aftale men laver sammen med sælger ved køb



  • #11   26. nov 2022 Nu er der jo nogen forhandlere der sælger en bil med fuld service, som de først laver når bilen er solgt.

  • #12   27. nov 2022 De sidste 3 biler jeg har købt(2 demo+1 på 8år), har jeg fået med det samme. De stod godt nok i udstillingen, så de var top shinnet. Den sidste til datteren, skulle dog lige en tur forbi synshal. Så måtte lige vente 20min.

  • Kim F
    Kim F Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #13   29. nov 2022 Nye biler skal have opdateret software, hvilket kan tage en times tid. Så skal den vaskes. Mærker efter folie skal fjernes. Så skal lakken tjekkes for urenheder buler osv. Der kan være kampagner (rettelser af fejl) på nogle modeller. Alt tager tid.
    Dette er dog i værste tilfælde. Vil bare fortælle at i dag er en aflevering desværre ikke "bare lige" altid.


  • Kim F
    Kim F Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #14   29. nov 2022 Nye biler skal have opdateret software, hvilket kan tage en times tid. Så skal den vaskes. Mærker efter folie skal fjernes. Så skal lakken tjekkes for urenheder buler osv. Der kan være kampagner (rettelser af fejl) på nogle modeller. Alt tager tid.
    Dette er dog i værste tilfælde. Vil bare fortælle at i dag er en aflevering desværre ikke "bare lige" altid.


  • #15   1. dec 2022 opdatere sofrware i en bil... kæft det er ved at køre af sportet. Der går ikke længe før man kan sætte sig ud i en bil der ikke vil køre fordi softwaren ikke er up to date.. det er til at få lange løg af

Kommentér på:
Hvor lang tid skal forhandler bruge på klargøring, efter beslutning om bilkøb?

Annonce