{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Hayder A
Hayder A
Tilmeldt:
28. nov 2022
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3

Tysk A4 b5 1,8t quattro {{forumTopicSubject}}

Halløj lidt hjælp er værdsat står og vil have mig en tysk 1,8t quattro A4 b5 da det en sjældent udbudt bil i dk men når jeg kigger på Mobile.de så står der de alle har 150 hp men de danske 1,8t har jo 163 150 plus 20 prct er jo 180 men 163 plus 20 prct er jo 195 så noget opklaring vedr det vil være fedt også kan jeg ikke finde ud af hvad en ca import afgift vil være det mega træls så vis nogen har et ca tal vil være mega fedt ved ik om det 30000 eller 5-10-15000 også vil jeg lige høre hvordan kan jeg lovligt få mere end de 20 procent på en bil som denne

Også ellers har jeg en anden ide men den er lidt mere langt ude tænkte at købe en 2,4-2,8 V6 da de nemme at få med quattro her i dk også smide en 1,8t i hvad med afgtift skal jeg så betale eller får jeg penge for det eller hvordan plus har hørt vis man tager den metode så må man ikke ændre på turbo trykket lovligt så den fx kan yde de 195 vis du tænker over hvorfor jeg vil smide så mange penge i en bil som denne så det vel nok bare fordi jeg syntes den er rigtig fed i guess plus hvor sjovt vil det ik lige kunne være at køre fra biler som slet ik forventer du kan det?? mange tak for jeres tid vh hayder

(Ændring) har lige set 1,8t A4 b5 har 150 hp så ja så spg hvordan kan jeg få mere end de 20 procent lovligt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tysk A4 b5 1,8t quattro
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #1   28. nov 2022 Det med 20 procent er kun ved motorskifte det gælder. Du må gerne tune langt mere end 20 procent på original motor. Du skal "bare" have det godkendt. Men det er voldsomt dyrt at få lavet alle de test og få udarbejdet de prøvnings rapporter. Plus bremser og undervogn skal jo optimeres tilsvarende.

    https://www.autoconsult.dk

    Dem her lever af at lave de test og rapporter. Men forvent at det bliver ligeså dyrt som at have købt en eller 2 sprit nye biler.


  • #2   28. nov 2022 Forureningstesten koster 15.000,- pr. test. Det bliver hurtigt dyrt for chancen er stor for at den ikke består den da reglerne er så voldsomme omkring emission. Så det kan hurtigt blive til en omgang med 15.000 smiley så fik jeg fortalt, at godkendelse alene til 400 hp koster 25.000,- og derfor droppede jeg det helt. Disse priser er jo kun for godkendelser uden at tænke på undervogn, bremsedele osv.

  • Hayder A
    Hayder A Tilmeldt:
    nov 2022

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
    #3   28. nov 2022 Mamge tak for svarende folkens
    Jeg låner min brors værksted og vi har sådan en der emissions måler kan det bruges til noget inden man tager ud til forurenings testen tænker også er det ik muligt bare at give den en chipning som giver lidt for lidt benzin så den forurener mindre og eller evt køre på karburator sprit eller andet renere brændstof så den ikke forener under testen og er det kun den test man skal bestå for lovligt at kunne have 400hp eller er der andre tes jeg også skal igennem og hvor kan man få testen til 15000 vil rigtig gerne have nogen går i dybden med mig og gerne en der kan gøre det lidt simpelt tusind tak for hjælpen


  • Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 31 Svar: 2.911
    #4   28. nov 2022 Du bliver squ slemt skuffet, når du prøver at ræse eller bare følge med en elektrisk Seat eller Skoda, de træder bare lidt hårdere på speederen og så er de væk, de er bare hurtigere og har trækkraft hele kurven op.
    Hvis du skal ræse så køb en el bil, så har du da en chance


  • #5   28. nov 2022 Der er ikke meget sport i ræs
    Når der køres elbil

    Det var sjovere før i tiden, når man skulle kende til at tune en motor, for og få den til at være hurtigere


  • Hayder A
    Hayder A Tilmeldt:
    nov 2022

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
    #6   28. nov 2022 Det vel personlige præferencer jeg kan personligt lide det vibrere lidt med noget lyd hehe

  • Hayder A
    Hayder A Tilmeldt:
    nov 2022

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
    #7   28. nov 2022 Det da heller ik for at køre ræs men bare for at have det sjovt måske lidt lyskryds ræs mod nogen der tror de er hurtigere hehe

  • #8   29. nov 2022 Det er et totalt dødfødt projekt.

    1. Der er ganske få i Danmark som kan hjælpe dig med at få kørt emissionsdelen ind, når det så er gjort, så skal du til Tyskland og have den målt og godkendt, dumper den må du tilbage til tuneren og justere igen, og så til Tyskland og teste påny, igen 15.000,-
    pengene ruller bare ud i en lind strøm.

    2. Så er der de 25.000 for at få godkendt til 400 hk, men du skal også finde de 400 hk i motoren, det koster nok spidsen af 5-10 jetjagere.

    3. Andre fjedre og støddæmpere, større skiver og flere stempler i kaliperne, det tager bare ingen ende.

    4. De årlige afgifter bliver tårnhøje, og forsikringen sikkert helt vanvittig, en ting du helt har overset. Regn med kr 30.000 om året for de to poster.

    Løsningen er at købe en bil med de hk du vil have, alt andet er teknisk meget svært i Danmark, for man vil ikke have gamle havelåger kørende rundt mere.


  • #9   29. nov 2022 En bedre løsning er, at de penge du kommet til at smide i alt det her, er bedre givet ud til noget leasing af noget der vildt nok til dine forventninger. Så kan du i det mindste få noget mere lækkert og nyere og ikke mindst kan bilen sælges videre efter endt leasing. Tror næppe du får solgt sådan en audi som du beskriver smiley

  • #10   29. nov 2022 Og 400 hk er jo helt ude i skoven for en på 20 år, man aner jo ikke hvad konsekvenserne kan være. (Usårlighedssyndromet sætter ind)


  • #11   29. nov 2022 Allan de 400 hp, det noget jeg kom med da jeg havde efterspurgt vedr. godkendelse på et projekt jeg ville igang med, men kunne hurtigt regne sammen at der ikke er noget fornuft i det og slet ikke økonomisk.

    Trådstarter vil gerne have de 195 hp men er det ikke bare chip bilen og så den prut slået? Skriger bilen ikke for meget af brian styling, så har han ikke den opmærksomhed fra politiet. Men anyway, bedst gør det så billigt som muligt, da chancen er stor for at den bliver beslaglagt af politiet når han vil ud og overraske/ræse mod andre.


  • #12   30. nov 2022 har du læst de nye regler med tuning? synes du skal sætte dig ind i dem inden du tænker på at pille ved din motorstyring for bare du har en bagpotte der ik er original kan de kræve bilen ind hos Audi hvor de tjekker om emissionstallene er rigtige co2 osv. er de forkert skal du købe en helt ny motorstyring fra Audi eller staten konfiskere bilen. der en der har lavet en tråd med en fem serie hvor han skulle af med 50.000 kendte en med en Cupra der lod bilen konfiskere for seat ville ha 78.000 for at gøre bilen lovlig igen.

    har du brug for fart så spar op og find en bil med den rette motor uden du behøver pille ved den og du tilfreds. med hensyn til afgiften på din bil du vil importere kan ingen her fortælle hvad den vil ligge på men for 400 kr kan quickimport tror jeg de hedder lave en vurdering for dig. ellers så tjek skat med tidligere vurderinger så har du en anelse om det 15.000 kr eller 30.000 kr.

    uanset hvad rigtig go jagt for. det en skøn vogn.


  • #13   30. nov 2022 Ingen vil da stoppe en 20-årig i en Quattro for mistanke om fusk med ECU, slet ikke smiley

Kommentér på:
Tysk A4 b5 1,8t quattro

Annonce