{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Køb af bil, prisforhandling ved kommissionssalg {{forumTopicSubject}}

Jeg skal snart ud at købe en brugt bil, og har kigget diverse steder "via" bilbasen. Nogle annoncer er private, andre er bilforhandlere, mens nogle er kommissionssalg. Jeg tænker at købe fra en forhandler eller kommission - jeg kan ikke helt forholde mig til hvilke problemer der kan opstå i køb fra privatperson.

Men nu har jeg allerede læst igennem flere indlæg omkring prisforhandlinger, og er nået til den konklusion at nedslag i prisen er generelt noget man skal forsøge, men som man ikke skal forvente nødvendigvis. Men hvordan er det med kommissionskøb, tænker i at det er mere sandsynligt eller mindre sandsynligt at få nedslag i pris, når der er tale om kommissionssalg? Hvad er den egentlige forskel i denne forhandlingsmodel?

Der hvor jeg kommer fra er det ikke usædvanligt at man for et nedslag på over 30tus når man ikke har en bil i bytte, når man køber bil til omkring 200tus. Er dette også noget som kan være til ens fordel i Danmark, når man skal ud at handle bil, at man ikke har en byttebil at indgå i handelen, og er tilsvarende nedslag opnåeligt i DK også?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil, prisforhandling ved kommissionssalg
  • #1   5. dec 2022 som markedet ser ud lige nu ,må jeg sige ,da er det bedst at have en byttebil med til forhandleren,der mangles brugte biler overalt,men alt er relativt ,kommer selfølgelig an på standen ,på din byttebil

  • #2   5. dec 2022 30000kr nedslag på 200000kr. Det er 15%. I min verden er det OK og burde ikke udløse fornærmelse hos sælger.

  • #3   6. dec 2022 Vær obs på at et par af kommisionssælgerne har været i DR's kontant. Jeg husker ikke præcist navnet. Så trustpilot tjek som minimum og husk at man kan trylle lidt med trustpilot...
    Det som dukkede op var to varianter:
    Ved bilsalg igennem kommisions firma, manglende betaling for den solgte bil
    Ved bilkøb igennem kommisions firma, manglende papirer færdiggørelse af sager etc.

    Tror også der var et par andre underlige problemer, men se evt udsendelsen på DR, det giver lidt hints om hvor man skal tage styrthjelm på når man tager ud på brugtbilsmarkedet.


Kommentér på:
Køb af bil, prisforhandling ved kommissionssalg

Annonce