{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.195 visninger | Oprettet:

HASTER- 2008 Peugeot 207 1,6 hdi kan ikke starte efter service reset {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har lige skiftet olie og luftfilter på min gamle balje. Efter service reset, så startede den kortvariget, men døde så igen kort efter, og nu kan den ikke starte.

Ved service reset talte den den ned fra 10--> 0 of derefter var service indikator nul stillet (står nu til 20000km), men som sagt, nu kan den ikke starte.

Den står med en fejlkode P1351, men det har den gjort længe, så jeg går ikke ud fra at det er problemet

Nogen gode idee?

Mvh.
Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HASTER- 2008 Peugeot 207 1,6 hdi kan ikke starte efter service reset
  • #1   17. dec 2022 Fejlkode p1351 er fejl på forvarme/gløderør
    så det kan sagtens være derfor bilen ikke vil starte nu når det er koldt



  • #2   17. dec 2022 Da det alt andet lige er kommet sammen med dit service ville jeg gennemsøge de steder du har været. Er der løsr kabler sidder luftfileteret tæt etc.
    Klart at manglende forvarmning på gløderør betyder noget især i minus 10. Men du ved vel selv om den startede dagen inden og om det også var frost der.


  • #3   17. dec 2022 motor var ikke kold da der blev skiftet olie (havde lige været ude at køre en tur , og den har startet fint selvom det har været -9, også før den fik skiftet olie. fejlkoden har været der længe og den har ikke haft problemer med at starte før

  • #4   17. dec 2022 Hvis den virkede lige inden skal vi lede efter noget "du har forårsaget".
    Som sagt kig efter ledninger du kan have puffet lidt til, stik der sidder løse, vacum slanger der er hoppet af eller er blevet nevet lidt.
    Det må siges at være et bizart sammenfald hvis noget aktivt er gået i stykker ved egen kraft.
    Du skiftede ikke diesel filter, tjekkede gløderør eller lign vel ?
    Som sagt prøv lige at se om i kan finde start kabler og smid en anden bil på, for at se om problemet er at batteriet bare ikke længere kan nå op på rette omdrejninger.
    Kan luftfilter være for restriktivt ??? nemt at tjekke tag det ud og se. Husk dog at få et nyt i efter testen hvis det er filteret der er noget ged. Kør ikke uden, det er dårlig karma smiley


  • #5   17. dec 2022 Der er ikke skiftet diesel filter, og ej heller tjekkede gløderør eller lign.
    Der sidder jo ikke mange stik i det område omkring luftfilter. Der sidder MAF stik, som selvfølgelig er sat i igen, og så sidder der et par stik på diesel filteret. Er der nogen af disse forbindelser der kan gøre at den ikke kan starte ?

    Ja, meget sært sammentræf. Det skete faktisk samtidig med at jeg resatte service counter, men det er nok bare et rent tilfælde?

    Motor turner fint, så det er ikke batteriet der er noget galt med.
    Luftfilteret er købt hos AutoDoc, og skulle passe på bilen


  • #6   17. dec 2022 Det har ikke noget med gløderør at gøre.
    - De virker sikkert ikke, men det er 1.6 HDI lidt ligeglad med. Der kan sagtens ligge fejl på dem uden motorlampen tænder.

    Jeg ville os kigge mit eget arbejde efter i den situation.
    Hvad siger dit railtryk på testeren?
    Kan du se motor omdrejninger på tester?

    Start med det basale.


  • #7   17. dec 2022 jeg kan ikke se noget som helst på testeren. den viser ikke nogen fejl andet end P1351, og ej heller motor omdrejninger, men skal den vise det når den ikke er startet?

  • #8   18. dec 2022 Ja..

    Har du ingen motoromdrejninger, så starter den ikke. Så får den ingen signal fra krumtapsensor og ved derfor ikke hvilken position krumtap har i forhold til knastaksel.
    Men måske din tester er en af de billige der ikke kan nå at registrere det, når den er nede i de lave omdrejninger.
    Men så må du ligge mærke til dit speedometer. Flytter nålen sig, når motoren tørner?


  • #9   18. dec 2022 Hvis motor ikke køre rundt
    Vises ingen omdrejninger

    Men når du tørne motor, forsøger og starter
    Skal den viser motor omdrejninger
    Eller er der noget galt


  • #10   18. dec 2022 Problem solved.

    Jeg havde haft en brændstofslange af da jeg ville have haft skiftet filter, men gad ikke da det var skide koldt. Bare det slangen havde været taget af var nok til at jeg manuelt skulle pumpe diesel op i filteret igen. Da det var gjort startede den igen.

    Men tak for alle jeres input smiley


  • #11   18. dec 2022 Nåååh.. Så havde du jo alligevel pillet ved brændstof forsyningen smiley

    Godt du fandt den fejl 40. smiley


  • #12   18. dec 2022 jeg må sige at jeg tager en brændstof slange af og sætter den på igen kunne give sådan et problem

  • #13   18. dec 2022 Fest at der er løst og vi kan alle kvaje os, det er sådan vi lærer noget.

  • #14   18. dec 2022 Når der kommer luft i diesel systemet, på nogen biler
    Så kan. Det være meget svært og få dem til at starte igen

    Vi har en ekstern pumpe vi sætte i serie med retur slangen
    Så vi suger diesel op gennem fremløb og retur til tanken
    Så starter vi bilen

    Når den så køre, afmontere vi pumpen igen


  • #15   18. dec 2022 det er også sidste gang jeg skal skifte filter og noget andet på den gamle balje. jeg går og venter på min Fisker Ocean ONE. Håber jeg får den i Q1 23

  • #16   19. dec 2022 Har en nabo der også er skrevet op til en Fisker er lidt spændt på at se den og høre til den.
    Lidt sjovt at det er en dansker der har designet og ført den frem


Kommentér på:
HASTER- 2008 Peugeot 207 1,6 hdi kan ikke starte efter service reset

Annonce