{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.687 visninger | Oprettet:

Mercedes A180? Go ide? {{forumTopicSubject}}

Hey alle

Jeg har kigget lidt efter en ny bil og har fundet en Mercedes A180 1,6 benziner.

Den er fra 2013, så det er snart en 10 år gammel bil... Er det en god ide? Jeg kører ikke så langt hver dag, så det er ikke et problem ift. det, men bør man i stedet kigge efter en nyere polo? Også ift. gensalgsværdi..

Eller vil en 10-årig gammel Mercedes holde værdien?

Den har ikke kørt så langt, så det er selvfølgelig en fordel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mercedes A180? Go ide?
  • #1   21. dec 2022 Tror ikke der findes nogen daily drivers der holder værdien. De vil kun tabe i værdi. Skal den holde værdien eller stige i værdi så snakker vi eksotiske biler som er sjældne og eftertragtede - ofte nok mere end 500000kr

• #2   21. dec 2022 Det er selvfølgelig en god pointe Lucas. Det er en bil der skal bruges hver dag, det er klart.

Jeg tror umiddelbart at jeg ville få væsentligt mere køreglæde ud af Mercedesen end f.eks. en Polo. Spørgsmålet er blot om en 10+ år gammel Mercedes vil være usælgelig om 2-3 år, eller om man kan sælge den uden et for stort tab.

Man kan sige, at en Polo formodentlig vil holde prisen bedre. (tror jeg)

• #3   21. dec 2022 I forhold til en forældet dieselbil,så er den nok letter at sælge igen. Dog tror jeg personligt, at netop en så gammel benzinbil, stadig bliver en kamp at sælge i de nye tider. Ikke fordi at alt bliver elektrisk, men at der er så mange andre alternative muligheder for at få en ny bil "billigt".Leasing og delebiler.

Sådan en gammel 1,6 benzinmotor er vel ret dyr i benzinøkonomi og afgift?.

- Men vælg en bil med hjertet - ik" hovedet! smiley

• #4   21. dec 2022 Jamen så byder jeg ind:
    Hvis din 10 år gamle Mercedes koster 50000kr i dag, så vil du måske på en go dag kunne sælge den for 25000kr når den er 20 år gammel. Men hvis den er 20 år gammel og har kørt 500000km så tror jeg sq kun du får 5000 kr for den.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #6   25. dec 2022 Der er nu ikke meget mercedes i sådan en udover stjernen på fronten....De kører ikke super godt, man sidder dårligt, den er ikke ret køn. Jeg ville helt klart gå efter en polo istedet, og jeg er virkelig ikke vw fan.... Du kan købe en Dacia eller Renault med samme teknik til billigere penge og stadig være bedre kørende. Jeg foretrækker til hver en tid min 18 år gamle fiat panda fremfor for en mercedes A

Kommentér på:
Mercedes A180? Go ide?

Annonce