Trailerkørsel og krav om registreringsattest {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har lært i "skolen" at man til alle tider i DK skal medføre en kopi af bilens og trailerens regattest såfremt men bliver stoppet af politiet med et sådan vogntog. Og det gælder også selvom man liiiiiige kører ned på genbrugspladsen med et juletræ.
Men hvordan er det med leje af trailer hos Bauhaus, Freetrailer, Shell, Jem og Fix, Circle K og alle de andre?
Hos Jem og Fix står der man får udleveret en kopi ved leje/lån, så er det på plads. Var inde ved Q8 i dag og de giver IKKE en kopi når man lejer en trailer af dem - kun en kvittering som man som man så åbenbart kan vise betjenten. Nede i Stark byggemarked spurgte jeg ind til samme og de havde ALDRIG hørt om det krav - men måske er de ikke korrekt informerede?
Hvad er op og ned i alt dette?
L
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 192
dec 2007
Følger: 73 Følgere: 129 Biler: 5 Annoncer: 1 Emner: 234 Svar: 1.411
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.426
Og aldrig blevet spurgt om reg.attesten
Kun blevet spurgt om hvem der ejer trailer
Og kørt med trailer der stod i et navn på en død person, fik at vide jeg skulle søge for og omregistrede trailer.
Og fik så lov og køre igen
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.280
Du skal dog medbringe registreringsattestens Del 1 eller en kopi af Del 1, hvis du kører med bil, som uden forudgående syn og godkendelse er sammenkoblet med et påhængskøretøj. Et påhængskøretøj kan være en påhængsvogn (fx en trailer), et påhængsredskab (arbejdsredskab) eller en campingvogn. Du skal medbringe registreringsattestens Del 1 eller en kopi af Del 1 for både bilen og påhængskøretøjet.
I udlandet skal du altid have den originale Del 1 af registreringsattesten i din bil.
Fra Skat
https://skat.dk/data.aspx?oid=2234509
Trailerkørsel og krav om registreringsattest