522 visninger
|
Oprettet:
BMW 528i 1999 {{forumTopicSubject}}
Jeg har læst ude på nettet i hele verden, så jeg behøver ikke links til wikepedia og lignende, men jeg søger nogen der rent faktisk ved noget om den bilmodel, især svagheder?
Kørt i omegnen af 300.000 km
Stel nr venstre tårn her:
WBADM51010GS018664
Nr på det højre tårn:
669152512
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.210
Deres elektronik bliver lidt følsom med årerne og især abs sensorer etc holder ca 15 år. De kan ikke lide uoriginale sensorer.
Køleslanger kan blive lidt trætte og de plastik ender der er på køleslanger kan knække/flække.
Deres variable timing(vanos) bliver træt og skal skiftes/renoveres, det er en vel dokumenteret process og der findes kits.
De er egentligt ret stabile ellers, min døde fordi konen kørte den efter kølevæsken slap ud... det er ikke smart på en motorvej... så den motor døde, og den næste motor var bare ikke helt optimal.
Du skal (kan du vidst) skrue selv, for der er en del småting løbende.
Koed og Schmiedmann gør at stumper er nogenlunde til at betale for, de har begge en ophugger afdeling som har det mest almindelige. De er dog nok ved at blive så gamle at de reducere deres lagre.
Du nævner ikke om det er manuelt eller automat gear. Manuelt oplevede jeg ingen problemer med i det 250k km bilen var i familiens eje. (520i 2000).
Der er generelt mange videoer på youtube på e39 serien, jeg var meget glad for vores. Den blev dog for tidskrævende for en børnefamilie til sidst, konen især har det svært med biler der ikke lige vil som hun vil.
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 597 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.594
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.210
Men var meget glad for min, og den var mere stille end min nær spritnye skoda superb.
De lidt større tysker biler kan altså noget med støjdæmpning.
Som sagt bliver koed og schmiedmann nok dine gode venner. Der er så mange som skrottes i tyskland at det er ganske nemt at få nye dele til fair priser.
300.000 km vil sætte sine spor, det kan ikke undgåes. Så det vil nok være relevant at høre hvad der er skiftet.
Alle driftsdele er i risikozonen med 300k km på klokken.
BMW 528i 1999