{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.159 visninger | Oprettet:

Olcay U
Olcay U
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Køb af Mercedes motor i Tyskland {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Jeg står og skal smide en ny motor i min Mercedes w212 E 350CDI’er

Har fundet et par stykker på EBay Kleinanzeigen men har også hørt at nogle af dem er fup hvor du får købt en motor som bare er renset som er i stykker.
Har i gode råd og vejledning til hvordan jeg kan finde en i Tyskland som jeg kan stole på? Hvad skal jeg holde øje med?
Jeg ønsker ikke det med at de skal køre den til mig, stoler ikke nok på at den så fungerer, vil hellere selv til stedet (De fleste påstår jo at man får 12 måneders garanti)

Hvor kan jeg søge og evt spørge om pris etc?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af Mercedes motor i Tyskland
  • #1   1. feb 2023 Hej. Det er fristende at købe i udlandet. Meen køb i dk med regning og garanti. Tror det lønner sig i sidste ende.
    Jeg har rigtig god erfaring med Sørvad autoophug og Dansk tysk i vejle

Mvh. Claus

• Olcay U
    Olcay U Tilmeldt:
    apr 2021

#2   1. feb 2023 Klart men igen så er der også noget af en prisforskel. Ved godt at man tænker, det bare lige er her i nærheden og dansk men, der er mærkbar prisforskel

• #3   2. feb 2023 Kig på deres Bewertungen
    Hvor mange % den ligger på
    Det er et system, hvor tidligere køber har vurderet deres handel med folk
    Og den skal ligge så tæt på 100%

Men det er stadig ingen garanti
    Jeg følger flere tyske YouTube kanaler om biler
    Og må desværre erkende mange snyder som du selv er inde på
    Tit snydes der med km men også med stand på biler/motor

Så man kan aldrig vide sig sikker
    Så vil du være sikker så køb et gennem en opghugge i dk og få garanti

Vi bruger eks. Sønderjysk auto ophug
    Ved Rødekro.
    De har et stort netværk og kan skaffe motor til det meste. Også helt nye fabriks motor
    Ja prisen er noget højere
    Men man har garanti

• #4   2. feb 2023 Det jo klart prisen er større den danske sælger står jo med garantien. Ved du hvor stor pris forskellen er ?

• #5   2. feb 2023 Tyskerne er notorisk kendt for at snyde med km, stand osv. det er der desværre intet nyt i

• #6   2. feb 2023 Har du overvejet en svensk hugger? De sender på paller og kursen er fordelagtig

• Olcay U
    Olcay U Tilmeldt:
    apr 2021

#7   2. feb 2023 Har ikke overvejet eller kigget i Sverige, kan det betale sig, så hvorfor ikke

• #8   2. feb 2023 Jeg har handlet rigtig meget i Tyskland nyt som brugt,
    Jeg har købt komplet motor til en mc og gearkasse til min golf brugt i tyskland.
    Min erfaring med bilhandel er klart at de er langt mere ærlige og reelle i Tyskland en de er i Danmark.
    Danskere er lige så slemme til at spole på km som Tyskland, mindst!
    Der er også garanti på brugte dele i Tyskland men det er self mere bøvlet at få delen sendt tilbage osv.
    Jeg købte engang et sæt brugte lygter på eBay hvor dem ene var lettere def.
    Jeg kontaktede shoppen og vi blev enige om et beløb han skulle refunderer og de var der 24 timer efter.
    De “specielle” motorer som der ikke kører mange af i dk bliver jo også opkøbt og transporterer til dk fra Tyskland og lur mig om ikke bare ophuggerne aflæser km tallet og notere det på delene, så hvad er den km garanti så værd?

Jeg ville købe på eBay betale med PayPal og gå efter registrere ophuggere eller butikker og se på feedback scoren.

• Olcay U
    Olcay U Tilmeldt:
    apr 2021

#9   2. feb 2023 Simon tak for svaret!
    Altså jeg er mere skræmt for at man køber en komplet motor som så viser sig at være defekt! For har nogle jeg kender der har været ude for at de køber dette, der dukker en polakker op som tager den motor man har som er istykker, pengene også leverer en motor som ser fin ud.. men også istykker!

• #10   2. feb 2023 Jeg har købt en perfekt og så i orden motor i dk som så viste sig at ha brændt hul i 2 stempler og smelte topstykket.

Du skal ikke købe en motor af 2 ukendte polakker men af en tysk ophugger der har gode anmeldelser på eBay.
    Der er flere firmaer der renovere motorer på eBay som også har en webshop og fysisk firma i Tyskland og de skal nok være reelle nok.
    En så dyr motor ville jeg ikke købe privat til en mistænkelig billig pris, så er man for naiv

• #11   3. feb 2023 Olcay: kender een der købte dårlig kød i Brugsen, men derfor er alt kød nok ikk dårligt .
    Kender danskere der også ville snyde , lige som de polakker, tror ikk de er værre end os.

Måske du skulle købe een mindre bil, hvor du har råd til at få lavet. Det skal være godt og billigt.
    Pris følger kvalitet, altid
    Held og Lykke

• #12   3. feb 2023 #11
    Hvorfor betale danske hugger priser nå man kan hente i Sverige eller Tyskland og få det meget billigere

Min ven fik en til ud på 32000kr for en 2.0tdi Pd170hk da hans tandrem sprang efter en DANSK mekaniker havde fucket op ved skift af tandrem og bag efter valgte at lukke sit firma for at undgår erstatning.
    Han fik en motor til 17000kr. (Danske) og Sverige. Det en no-brainer

• #13   3. feb 2023 https://www.bildelsbasen.se/da-dk/pb/S%C3%B8g/Bildele/s1/Mercedes/MB-E_KLASS-(W212)/2009_2016/Motor/Motor-diesel/Alle

Ish 32-37.000kr.
    Husk at en svensk Mil er 10km så mil tallet skal ganges med 10
    21.000mil = 210.000km

• #14   4. feb 2023 11. Det var nok en grus mekanikker der ikke vil stå ved sin ansvar.
    Jeg er selv den type fritids mekanikker hvis jeg kan kalde det det. Meen jeg har aldrig snydt en. Men der er bare for mange uærlige blandt os

• #15   5. feb 2023 Jeg så en sælger i Tyskland som havde 100% på feedback, jeg gik igennem anmeldelserne og så at ALLE handler var noget med ting mellem 1 og 5 euro, men han førte sig frem med at han havde motorer på lager til 10 mærker, men især Audi, BMW og Mercedes, ikke en eneste motor solgt og salg foregik udelukkende via forsendelse, ingen afhentning på adressen.
    En jalah der er ude på at tage røven på folk, så pas på.

• #16   6. feb 2023 hvis du finder den rette i tyskland såå får du også garanti, og du sparer stadig.

• #17   7. feb 2023 Som med alt nethandel er der 14 dages returret hvor tilbagebetalingsproblemer bliver klaret via din Bank. Gælder også Paypal.
    Du skal bare betale med Visa og ALDRIG lave en bankoverførsel til sælgers konto.

Hvis sælger har en god score tæt på 100% og måske er ophugger risikerer du ikke så meget end noget besvær med at sende defekt motor tilbage. Men de fleste på ebay er faktisk ærlige.

Ofte kan man også aftale med sælger at man selv henter osv.

Kommentér på:
Køb af Mercedes motor i Tyskland

Annonce