{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.537 visninger | Oprettet:

Laurits Brok P
Laurits Brok P
Emner: 1 Svar: 2

Regning på 3600kr for skift af multirem og kølerslange {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har lige haft min bil på værksted for at få skiftet multirem og kølerslange. Det er noget som jeg overvejede selv at gøre, men grundet tidspres kørte jeg den til nærmeste værksted.

Herefter kom der en regning på 3600kr. Det syntes jeg lyder noget dyere end forventet, kan det virkelig passe?

Herunder er der også fejlsøgning for at sikre at motoren ikke har taget skade, men alligevel.

På regningen er der sat 3,5 times arbrejdstid af. Lyder det overkill eller er det fair nok?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regning på 3600kr for skift af multirem og kølerslange
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   25. feb 2023 Hvilken bil, motor og årgang?

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #2   25. feb 2023 Hvis det har taget 3,5 time, så er det jo bare prisen.

• Laurits Brok P
    Laurits Brok P Tilmeldt:
    feb 2023

#3   25. feb 2023 Det ser selvfølgelig relevant.
    Det er en SUZUKI LIANA 1,3 L

• #4   25. feb 2023 synes os det lyder af meget arbejdsløn. de andre priser er sgu fair nok.

• #5   25. feb 2023 det hele ser fint ud 595 er meget standart time pris

• #6   25. feb 2023 men som mekaniker synes det meget 3,5 når bare skifte en kølerslange og udluftning på den motor. jeg arbejder enda ved suzuki som mekaniker.

men hvilken kølerslange er det af dem der er udskiftet?

• #7   25. feb 2023 Alt efter hvilken køler slanger
    Hvor bøvlet det har været

Så ser den regning, meget ud, som dem vi sender ud

Jeg må ærligt indrømme, jeg tit bliver overrasket, hvad det koster for kunden og få lavet bil.

• Laurits Brok P
    Laurits Brok P Tilmeldt:
    feb 2023

#9   25. feb 2023 Tak for mange gode svar på tråden.

Det er ikke fordi jeg er uenig i timeprisen, men undrede mig over at det har taget 3,5 time. Kan forstå at det måske også er i den høje ende men inden for hvad er rimeligt.

Jeg kan ikke helt svare på hvilken slange der er skiftet. Det eneste jeg ved er, at den var sprunget som resulterede i at der lå kølervæske rundt i motorrummet da jeg indleveret den.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #10   25. feb 2023 Han har jo nok tjekket alle andre slanger også. Det tager jo også tid at varme motor op og lufte kølesystemet ud og tjekke at blæser starter som den skal. Så jeg tror det er fair nok.

• #11   25. feb 2023 Fejlsøgning ( EVs trykprøvning af motor og kølesystem). Aftapning. Skift af slange og multirem, Påfyldning, udluftning, rengøring af værktøj og lift plads.
    Lyder ikke helt overdrevet at det kan tage 3.5 timer afhængig af hvor omfangsrigt fejlsøgningen har været

• #12   25. feb 2023 fra ca mødetid til ca frokost, for at skifte det, du er blevet plukket godt i BIIIIPPP.

• #13   25. feb 2023 #11 i min verden som mekaniker bør ikke tag mere end 2 timer.

• #14   26. feb 2023 Hej Jo sammentællingen er OK
    MVH KP

• #15   26. feb 2023 Jeg er også på team ca 2timer, dog uden at kende Liana specifikt.
    Og så koster den kølevæske også ret godt til.
    Personligt så jeg hellere at man to 695kr i timen og fjernede alle de tossede tillæg.
    Mine kunder ville rive mig rundt hvis jeg skrev den slags på en software opgave.
    Eneste tillæg udover skatterne er hente varegebyr, det er fair og underligt nok lidt lavt i min verden. Der er for ca 200kr plus moms "bla bla"
    Deres timepris er tilgengæld ret pæn, bare trist med det høje time forbrug.
    Man lærer at spørge hvad skal det koste og sætte et maks... skriftligt ... når man har prøvet dne her leg mange gange nok, eller som mig ender med at gøre tingene selv.

• #16   26. feb 2023 Det danskerne så har oplevet omkring software er at al ting koster der dobbelte af det tilbudet lyder på, med eller uden underlige tillæg.

• #17   26. feb 2023 Kølervæske er blevet dyre
    Men at bortskaffe det korrekte er blevet meget dyrt.

Første gang de hentede farligt affald som Sønderborg kommune kalder det
    Kostede det min chef 32kg PR kilo.
    De hentede en blå tønder med oliefilter
    Og 4-5 60 liter dunke med brug kølervæske
    Det kostede lige over 7000kr
    Så det koster også for kunden

Nu kommer et privat firma og henter det
    Nu koster det 7 kr PR kilo kølervæske

• #18   28. feb 2023 Du er blevet snydt noget så grusomt. Jeg arbejder hos suzuki og kan skifte multiremme på Maks 10 min på en liana og det samme gælder kølerslanger du finder ikke en suzuki med mere plads i motorrummet og udluftes med vacumudlufter og så er du kørene på under 1 time. Håber ik det er et suzuki værksted du har været på for ikke en gang orginal tiden fra suzuki nermere sig 3.5 time

• #19   28. feb 2023 Hvad ville tiden være på et Suzuki værksted?

Kommentér på:
Regning på 3600kr for skift af multirem og kølerslange

Annonce