{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
557 visninger | Oprettet:

Mesut
Mesut
Tilmeldt:
22. okt 2009
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 11

Toyota Avensis loftslys {{forumTopicSubject}}

Har 2 problemer med min avensis T25 fra 2007

alt mit loftlys og til dørene er gået , nogen der ved hvad det kan være og evt hvad sikring det er
uret ved siden af speedometeret står på kl 12:00 når jeg tænder bilen . Kan godt sætte uret men når jeg har slukket bilen og tænder igen så står den på kl 12:00 igen ??
Håber nogen kan hjælpe med begge ting.

Jeg har tjekket sikring s boksen både under rettet og inde på motorrummet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toyota Avensis loftslys
  • #1   16. mar 2023 Har det virket før? Hvis du er i tvivl hvilken sikring det er så hiv dem ud en af gangen og se hvilken er sprunget… det tager vel mindre end 5 min?

    Mht uret, så virker det som om at der ikke er strøm på når du tager tændingen fra. Så der skal byttes om på nogle ledninger så du har konstant strøm… det er også derfor jeg spørger om det har virket før, har den vist tiden korrekt før, så er det noget du har bytttet om på - måske ved et radioskift? Gætter barre - er ikke ekspert i sidst nævnte.

    Held og lykke med det


  • Mesut
    Mesut Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 11
    #2   16. mar 2023 Hej. Ja altså både uret og loftlyset har virket, det røg i forbindelse med udskiftning af pære. Som jeg skriver har jeg tjekket alle sikringer i både i motorrummet og kabinen under rettet 1 var sprunget og den blev så skiftet men det hjalp ikke, benzin måleren kommer heller ikk ned på nul når der ikke er tændingen på og det har den heller ikk gjord før ??

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #3   16. mar 2023 Sikker på at du har tjekket alle sikringerne?
    Og den lille række som sidder skjult omkring pedalerne?
    Du skal ned og kigge for at finde låget, og derinde sidder sikringen til DOME, hvis jeg husker rigtigt fra igår, så er det sikring 28, som er en 7,5a

    De fleste (Inkl mig selv) Ser kun den ene sikringboks som de har gemt bagpanelet omkring ens knæ


  • Mesut
    Mesut Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 11
    #4   16. mar 2023 Ja du har ret men jeg har gennemgået rummet det var der jeg fik skiftet det ene sikring som var sprunget

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #5   16. mar 2023 Ok, har du målt om der kommer strøm deroppe?

  • Mesut
    Mesut Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 11
    #6   17. mar 2023 Ja det gøre der smiley

  • #7   17. mar 2023 Sikringen til det hedder "DOME". Den sidder så vidt jeg husker nede i siden ved pedalerne.

  • Mesut
    Mesut Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 11
    #8   17. mar 2023 Ja jeg har været dernede og har fået skiftet en sikring mere men det hjalp ikke

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #9   17. mar 2023 Når du skriver at der er strøm deroppe, så ville jeg starte med at smide en stel på, bare for at se om det ikke skulle hjælpe.
    For med strømmen, så skal der også være lys, medmindre at stel er dårlig..


  • Mesut
    Mesut Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 11
    #10   20. mar 2023 Der er strøm gennemgang jeg har udskiftet sikring uden helt i morgen skal jeg forbi en auto elektriker så må han kigge på den måske er den kortsluttet

Kommentér på:
Toyota Avensis loftslys

Annonce