{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Jacob J
Jacob J
Tilmeldt:
19. mar 2023
Emner: 1 Svar: 1

Startproblemer med Nissan Micra 99 {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har en Nissan Micra k11 fra 1999 som det seneste halve år, ikke har kunne starte når det har været koldt og/eller fugtigt. Dvs. motoren/starteren tørner bare uden at bilen tager fat. Når bilen ikke starter kan man ofte prøve igen et par timer eller dage senere og så starter bilen. Når bilen endelig starter gør den det super hurtigt og nemt, og når den kører er der heller aldrig nogle problemer. Dvs. når det er koldt og fugtigt starter den ikke, men når det er varmt og tørt starter den som en fabriksny.

Jeg har skiftet batteri og tændrør, og har også prøvet med startspray, men ak. Jeg har tjekket tændrørene og når jeg drejer nøglen og motoren tørner, så kommer der gnister fra tændrørere. Så umiddelbart kommer der fint strøm ud til tændrørene.

Kan læse mig frem til at andre løser problemet ved at skifte tændkabler, rotor og dæksel, men jeg er i tvivl om hvorvidt det vil løse mit problem da tændrørerne egentlig gnistrer.

Hvad siger I? Hvor skal jeg gå videre herfra? Skifte kabler og rotor eller gå en helt anden retning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Startproblemer med Nissan Micra 99
  • #1   19. mar 2023 Du skal starte med at rense eller købe en ny strømfordeler og rotor (anbefaler ny), så tror jeg at bilen starter.



  • #2   19. mar 2023 når det er fugtigt så er det meget normalt at gamle eller dårlige tænd kabler så gnister det igennem dem og du kan ikke se huller så jeg ville starte der og hvis rotor huset har en antydning af en skade så kommer der fugt ind også har du også et problem der

  • #3   19. mar 2023 Du skal IKKE skifte strømfordeleren, men rotoren og strømfordelerhuset, de 2 ting hører sammen, IKKE strømfordeleren.

    Skift så tændkablerne hvis det første ikke hjalp, MEN jeg ville skifte alle 3 dele, da det er den samlede pakkes tilstand der giver det samlede resultat, dvs alt skiftet giver den bedste gnist, den bedste start, den bedste forbrænding.

    Bilen skal starte øjeblikkeligt, ellers er der noget galt (det har du så allerede erfaret)


  • #4   19. mar 2023 #3
    Ja, undskyld, det kunne misforstås, mente selvfølgelig strømfordelerhuset og ikke hele strømfordeleren


  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    mar 2023

    Emner: 1 Svar: 1
    #5   19. mar 2023 Okay, super mange tak for hurtigt svar alle sammen. Har bestilt de 3 dele, så må jeg prøve det af.

Kommentér på:
Startproblemer med Nissan Micra 99

Annonce