{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

Bmw e65. ### Går i nødprogram konstant ### {{forumTopicSubject}}

Hej herinde..

Nu har jeg søgt igennem flere grupper og herinde og andre steder men stadig uden held,?? måske der er nogen herinde som ved hvad der kan være galt, har købt mig en en Bmw e65 745i fra 2002 for Ca 6 månder siden og er ved og være frustreret??

Den bliver ved med og gå i nødprogram og gear helt ned I første gear selv, hver gang den går i nødprogram så ind til siden og holde Ca 10min og starte op igen og den kan kører igen, nogle gange uden problemer og andre gange går den I nødprogram med det samme, har haft den på værksted 4 gange nu men fejlen bliver ved med at komme, osse selvom computeren ved mekanikkeren har slukket dem så dukker de op igen, men det er ligesom der bare dukker en masse fejl op osse nogen fejl som man kan mærke på bulen den ikke har, så er ved og opgive lidt..
Nogen som kender en "billig" bmw mekanikker gerne i syddanmark eller nogen ved hvor fejlen Ca kan ligge henne..

Skal siges den har fået nyt batteri og generatoren fejler intet, nogen af de råd jeg har fulgt men uden held..

Men skriv endelig hvis i nogle forslag..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e65. ### Går i nødprogram konstant ###
  • #1   20. mar 2023 Dukker der EPS/ABS fejl op på den ?
    Hvis ja kan du være nogenlunde sikker på at det er en abs sensor.
    Hvis BMW ser en abs fejl kan den godt finde på at slå i nødprogram. Det vil oftest være en eller flere abs sensorer der er gået kold.
    Ser du ikke nogen fejl på ANS/EPS, så kan du umiddelbart parkere dette råd. Automat gearkasserne kan kaste fejl af sig som tvinger bilen i nød program. Der kan være can bus fejl, og der sidder vidst et par sensorer på selve gearkassen også. (har ikke set en automat gearkasse fra bmw, så ved ikke præcist med den del).
    Men det er kendt at bmw automat gear opfører sig lidt sært når bilen ryger i nødprogram. Derfor fokusere mange på gearkassen, selvom den kun nogle af gangene er skyldig.
    Det vil være en hel del nemmere at hjælpe med de fejlkoder bilen smider. Køb evt en billig obd2 scanner hos biltema eller thansen og se hvad den smider fra sig. Der findes også special scannere som kan give bedre/mere detaljerede fejl, kan findes på ebay og i gamle dage gjorde nictec i dk også i den slags. Ved ikke helt om de stadig gør.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #2   20. mar 2023 Nu ved jeg ikke hvor du er fra, men jeg er i 6240 Løgumkloster og har en tester der burde kunne tage de fleste biler. Jeg kan da godt prøve at sætte den til og se om den finder nogle fejlkoder?

  • #3   20. mar 2023 Jeg kender også en der er BMW mekaniker, Kolding området.

  • #4   21. mar 2023 Den vigtigste information mangler.
    Hvilke fejlkoder kommer den med?


  • #5   21. mar 2023 Tusind tak for alle jeres svar, Thomas og Tc den melder et hav af fejl og det er derfor jeg ikke forstår det for tænker det må være en enkelt ting som laver rav i det hele:/ skal lige siges at tidligere ejer skiftede gearkassen lige inden jeg købte den..

    Knud.bor ikke så langt fra dig, bor ved sommersted så det er kun et smut herfra, men min anden mekanikker har haft tester på flere gange og slettet dem den, men kunne kun køre 20km så var det helt galt igen, så det er ved og være frustrende..

    Allan okay det lyder heller ikke dårlig, kolding er heller ikke så langt herfra..:)


  • #6   22. mar 2023 Hvis tidligere ejer har brugt uoriginale reservedele, så kan det godt give problemer med kommunikationen.

  • #7   22. mar 2023 RC det er rigitg og osse hvis der er sat noget i uden canbus, men har ikke kunne finde noget, det eneste nye som er sat i inden jeg fik den er et nyt 2-Din anlæg, men tror ikke det kan være det..

  • #8   22. mar 2023 De fleste standard 2din anlæg snakker ikke canbus, så det er ikke der skoen strammer.
    Som sagt kan abs godt smide sjove fejl af sig.
    Derudover kan canbus signalerne blive "smadrede" hvis et af modulerne går i stykker/er af forkert type.
    DiagnoseDan er en af mine helte omkring fejlsøgning og han er især dygtig til elektronikdelen:
    https://www.youtube.com/watch?v=VF3s0uZ7ok0
    Men som du har hørt, uden listen af fejlkoder har vi reelt set ikke en chance for at hjælpe.
    Diagnosedan har vidst også en fejlsøgning på abs hvis min hukommelse tjener mig ret.


  • #9   6. apr 2023 Thomas G..

    Helt iorden hørte bare en der sagde det osse sagtens kunne være det 2 Din anlæg der osse kunne lave problemer, men så er den da lukket..
    Der er 2 sider med fejl den melder på computeren, har dog fundet den her video på YouTube som beskriver nogle af fejlene som min har https://youtu.be/d34dct0UjIk

    og der står under kommentarene at det kan være de Canbus samlinger der er under passagere forsæde og under bagsædet fordi de sidder smart samlet nede i bunden og ved nogle render der vand i bunden så det hele står i noget vand og der ved laver alle fejlene, men skal lige have mig taget sammen til og pille passagere sæde ud i for og bagsædet og se om det skulle være der fejlen ligger..


  • #10   6. apr 2023 Det er set at der står vand nede under bagsædet, det har jeg oplevet en enkelt gang, bare ikke lige noget man lige tænker over, men det burde være der omme man startede hver gang på en ældre BMW.
    Adskillelse og hav konens føntørrer klar med det samme så det ikke irrer.


  • #11   6. apr 2023 Ok det ligner noget canbus issue.
    Tjek de nævnte samlinger.
    Det kan ok være en fordel at få noget BMW venligt til at aflæse fejlene. Der findes et som kan findes til ok pris, kæmper med at huske navnet inca men ikke helt det.
    Søg på diagnosedan og canbus åå yuotube.
    Vil sige en ting, død abs sensor tvinger bilen i limpmode og det aktivere også andre fejl koder som esc og evt manglende speedometer tal samt død cruisecontrol. Ser du dette mønster er højre abs sensor bag færdig, der er den de bruger som primær på e39 og mon ikke det stadig er den samme de bruger nu.


  • #12   12. apr 2023 ALLAN.. Du har ret ,man tænker nemlig ikke over der skulle stå vand under sædet , for der er jo ingen rust eller noget men om det er kondens vand ved jeg ikke, men ja må have mig taget mig sammen og have det skildt af deromme under sædet..

    THOMAS.. Ja det kunne godt være man skulle have noget bmw udstyr til og måle den ud med..
    Har godt hørt det med en defekt abs sensor at det godt kan lave total rav I det hele især venstre forhjul ,men kun noget jeg har hørt..
    Men min er begyndt og gøre det flere gange nu ,og nu slukker den ned for både speedometer og omdr tæller samtidig, og ja så gearer den selv hurtig ned i 1 gear..??


  • #13   12. apr 2023 Speedometer taler for abs, men på en manuel på virkede det ikke omdrejningstælleren. Og jeg kan ikke se at den skulle gøre det på en automatisk heller.
    Omdrejningerne tages så vidt jeg ved fra krank sensoren, men kan i teorien tages fra en af de to knastsensorer.
    Hvis krank/knast sensoren ikke virker vil de vel falde over på nogle "sikre default tal", men også trække motorlyset og formentligt også limp home mode.
    Men speedometeret kommer fra en af absøerne. Jeg kan ikke helt få hoved og hale i denne her, kan det tænkes der er mere end et problem ?


  • #14   14. apr 2023 Tror helt sikker der er mere end en fejl, og derfor er jeg osse nød til og have mig taget sammen til og få de sæder ud i bag og passagerer sædet i for, og så få de samlinger
    Tjekket for tyder på det med alle de fejl den melder, hat sku aldrig prøvet noget lignende før, men tak for budene på det Thomas..


  • #15   16. apr 2023 Har lige haft vores Dacia ude ved momset mekaniker, vi kunne ikke selv finde fejlen, men der havde været mus i ledningsnettet, hvilket gav flere forskellige alarmer og fejlkoder, samt nødprogram, men nu kører den med fuld effekt igen, og det tog 1.5 dag at lave den, med et dele forbrug på under kr 100 og resten arbejdsløn, sur røv,men sådan er det at bo på landet og konen har bilen fyldt med kiks, slik, cola osv, det elsker de små gnavere.

  • #16   18. apr 2023 Jaa det tiltrækker de små banditter ude på landet, bor selv på landet men har dog 5 katte gående udenfor de klarer musene?? har ikke haft problemer med nogle af de andre billr heller, og ham jeg købte den af boede inde i København, så tror stadig på den med de canbus under sæderne i første omgang, men skal nok have den på værksted igen, mit gamle værksted er stoppet og har sagt de kunne sagtens blive ved og ved med og tage en masse penge fra mig i at fortsætte forsøget, men bliver osse skør af det andet især efter den er begyndt og gå i nødprogram hver 5min, så ind og holde 5min så kan den igen starte op og man kan kører igen 5min,. meeen turene bliver lange og dyre i benzin forbrug..
    Okay det lød da til og være en fair reparation på dit værksted, og de lyder til og være dygtige..
    Hvor ligger den mekanikker henne.?


  • #18   23. apr 2023 CP på Ambolten i Kolding.
    Han er Mercedes, Jeep og Chrysler tekniker, men han kan det meste, også Porsche.


  • #19   20. feb Nå men alle fejlene blev udløst af en defekt generator som i den model her sidder inde i motoren og er vandkølet pris 6500kr plus udskiftning til 8000kr orange???? men kæmpe arbejde, plus et nyt batteri til 2500kr så er den endelig ordenlig kørende igen hurra, det tog jo ikke så længe og finde de fejl kun knap et lille år????;) men tusind tak for alle jeres svar og kommentarne herinde ????




  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #20   20. feb Super fedt med en tilbagemelding om hvad problemet var smiley Og fedt at det virker igen smiley

  • #21   20. feb Spøjst at en sløj generator kan skabe det problem
    Men fedt at det er fikset.


Kommentér på:
Bmw e65. ### Går i nødprogram konstant ###

Annonce