{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  veteran bil
  • #1   28. apr 2023 Hej. Jeg har en ven som har 2 registrerede veteranbiler. Og kun de 2 biler..

  • Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 31 Svar: 2.907
    #2   28. apr 2023 https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=regler+veteranbiler

    Bare bilen er over 30 år gammel, men må kun bruges til til veterankørsel og kun benyttes lejlighedsvist og til privat kørsel


  • #3   28. apr 2023 Hva jeg kender til, så skal du have 1 bil som er registreret til alm kørsel, dvs syn hvert 2. år. Men begge biler kan være +35 år gamle. Den almindelige bil behøves ikke være yngre end 35 år.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #4   28. apr 2023 Det kommer an på hvordan den er registreret. Hvis den skal køre billigt som veteran, skal du have en hverdagsbil ved siden af. Men hvis du vil bruge den som hverdagsbil skal den være registreret som en normal bil uden veteran status, dvs sige syn hvert 2 år som normalt og ikke hvert 8 år. Sådan har jeg forstået det ihvertfald.

  • #5   28. apr 2023 Selvfølgelig kan du det! jeg har haft 2 veteran biler registeret. i veteran forsikring. som faktisk må køres hele året! dog med regler om at holde i aflåst garage hjemme. og ikke må bruges til og fra arbejde! men hvad de ikke ved har de ikke noget at skulle sige til. dog bruger faktisk knallert til og fra arbejde så det skam helt lovligt det jeg laver.
    men alt andet må du bruge den til. inkøb. alm kørsel. du må endda køre i sne vejr hvis du vil. de anbefaler det dog ikke smiley

    jeg brugte mine veteraner til daglig. koster kun 500kr om året i forsikring med fri vej hjælp 762kr. ansvar. hos Tryg Forsikring. det er de eneste forsikring som tillader kørsel alle dage om året uden en masse skod regler.
    pisse godt!

    og nej til dem der tror man skal have en hverdags bil i alm forsikring. sikke noget sludder.! det har jeg satme ikke. og der er ingen regler om alder hos Tryg Forsikring du kan være 17 år gammel og tegne sådan en.!


  • #6   28. apr 2023 Det er da også en mega god idé at bøje reglerne. Så er der nemlig slet ingen chance for at en smule politisk bevågenhed i disse 'woke' klimafokuserede tider, sørger for at fjerne fordele for veteran- og klassiske køretøjer helt eller delvist.. Ironi kan forekomme.

    Hvis en bil er veteranregistreret så er den til lejlighedsvis kørsel. Man kan godt have en veteranbil registreret på almindelig forsikring og omvendt. Om- og hvordan man potentielt må overveje at bedrage sit eget forsikringsselskab, er jeg komplet ligeglad med. Men gør lige os andre dén tjeneste at overholde registreringsbekendtgørelsens bestemmelser om lejlighedsvis kørsel i veteranbiler, så vi andre forhåbentlig fortsat kan blive ved med at have dén mulighed.

    .. Og er det så en reel risiko..? Tjah i Tyskland raser debatten allerede for 90'er bilerne: https://www.spiegel.de/auto/aktuell/oldtimer-kein-h-kennzeichen-mehr-fuer-youngtimer-a-1249965.html

    Om man skal have en hverdagsbil eller ej ved siden af, er et forsikringsvilkår. Ligesom betingelser for parkering og brug kan være det. Er bilen samtidig registreret som veteran og dermed på 8-års syn, så må den kun anvendes lejlighedsvist. Registreringsbekendtgørelsen er ligeglad med om du har en 'dagligdagsbil'. Så ja, potentielt kan man godt have én registreret bil som veteran med veteranforsikring. Men du må ikke bruge den til hverdags kørsel. Så skal den være veteranforsikret, men ikke veteranregistreret - og dermed til syn hvert andet år som alle andre personbiler.


  • #7   28. apr 2023 det er sådan set ikke noget ulovligt! tryg forsikring godtager at du må køre så meget du vil i den som det lyster hele året! deres veteran forsikring er den eneste af slagsen. så intet svindel eller fusk i det!
    man må bare ikke have den parkeret på arbejde. og skal stå i aflåst garage der hjemme! det er de eneste regler de har. nu bruger jeg ikke bil til og fra arbejde så for mig er det helt lovligt! jeg bruger knallert. og ja også om vinter.
    jeg har brugt en veteran bil dagligt på den forsikring. så billig vægt afgift og forsikring det kan noget.

    så vent lige med at finde pisken frem. nu du ikke ved noget om denne veteran forsikringen!


  • #8   28. apr 2023 Rolig nu Martin smiley Læs hvad jeg skriver. Jeg er ligeglad med hvad man gør over for sit forsikringsselskab.

    Man blander pærer og bananer her i debatten: Veteranregistrering og veteranforsikring. Det er to forskellige ting med to forskellige vilkår. Forsikringen er jeg ligeglad med, det er en sag mellem forsikringstager og pågældende selskab. Men vilkår for veteranregistrering bør man overholde, til gavn for de andre af os.


  • #9   28. apr 2023 Kasper du skriver for meget. smiley jeg har aldrig læst så meget samlagt i mit liv. så magter ikke at læse det smiley

  • #10   28. apr 2023 Det er svært at redegøre for noget forholdsvist kompliceret på en kort måde.

    Men opsummeret er svaret på Tommys spørgsmål, at, ja man kan godt eje en veteranbil på helårsforsikring og nej, man skal ikke have en anden bil for at kunne registrere den som veteran.
    Men! kører man i et veteransynet- og veteranregistreret køretøj, uanset hvilken forsikringstype man har, som dagligdags befordringsmiddel, så er man en røv med ører.


Kommentér på:
veteran bil

Annonce