{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Tilbagebetaling af vægtafgift mangler? {{forumTopicSubject}}

Jeg betalte vægtafgift (1620kr) i januar for min fars bil. Den blev afmeldt sidst i marts. Hverken jeg (der har overført pengene) eller ham (der står på registreringsattesten) har fået de resterende penge tilbage (ca 800kr). Nogen der har oplevet noget lignende, og hvordan er det lige, at vi får de penge igen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbagebetaling af vægtafgift mangler?
  • #1   19. maj 2023 hvis man skylder staten så ryger modregner de din gæld. oplevede det nogle år tilbage

  • #2   19. maj 2023 hvis han skylder penge til skat får han dem ikke de bliver brugt som betaling på gælden


    der kan gå op til et halvt år de har ikke travlt der inde


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #3   20. maj 2023 Når man skylder gældstyrelsen penge så beholder de ens penge og modregner (Som de andre også skriver) Når det sker, så får man en besked om det i ens E-boks, om at ens restbeløb er brugt til at dække gælden, delvist eller helt.

    Der går ikke ret lang tid fra at man afmelder til at man enten burde få pengene, eller beskeden, normalt siger man 3uger max, men da jeg afmeldte i starten af april tog det dem kun 10dage at sende pengene retur.
    Bekendt som solgte deres bil i starten af marts, tog det også omkring de 7-10 dage før de fik beskeden på E-boks om at deres penge ville blive brugt til at dække en gæld.
    Hvis man skylder mindre end hvad man skal have retur, så skal man nok vente lidt længere tid på at få de overskydene penge retur

    Ps. Din far som vil få pengene eller beskeden, da det er ham der står som registeret ejer, skat er ligeglad med hvem der har betalt regningen, så længe de fik deres penge smiley

    Lille ekstra, du er HELT sikker på at bilen er afmeldt/omregisteret, og der ikke er en som triller rundt på jeres regning?
    Har han fået penge retur fra forsikringen endnu? (Den fik jeg retur efter et par dage, ved ikke med min ven, men der kan gældstyrelsen ikke tage pengene)


  • M T
    M T Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 89 Emner: 4 Svar: 37
    #4   20. maj 2023 Prøv at kontakte forsikringen og spørger om
    Den er blevet afmeldt eller omregisteret?

    Hvis ikke er der en der kører rundt på jeres regning, hvis den er afmeldt eller omregisteret så er chancen stor der måske har været en restskat de har modregnet.


  • #5   21. maj 2023 Den er 100% afmeldt. Afleverede selv pladerne.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #6   21. maj 2023 Jeg ville stadig prøve at slå gamle registeringsnr op, og se om den står som afmeldt. For der kan ske fejl, enten de taster forkert, overser den i bunken eller helt glemmer det. Ikke alle steder afmelder med det samme, men gør det til sidst på dagen, sammen med alt det andet de har fået ind i løbet af dagen smiley

  • #7   21. maj 2023 #6 Kan ikke lige huske det gamle registreringsnummer, men vi har fået den resterende del af forsikringen tilbage, hvilket jo kun kan betyde, at den er afmeldt.

  • #8   22. maj 2023 ja skat er bare langsom sådan har de altid været men den er jo afmeldt i det sek at i har afleveret pladerne

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #9   22. maj 2023 Så er det bare at vente, nogen gange tager det bare for lang tid. Har dog aldrig selv oplevet det, og har været igennem en del vogne de seneste 15år

Kommentér på:
Tilbagebetaling af vægtafgift mangler?

Annonce