{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Citroen C5 - NY Tandrem piver {{forumTopicSubject}}

Hej..
Fik ny tandrem på bilen midt i februar 2023..har måske kørt et par 1000 km siden.
For godt en måned siden er tandremmen begyndt at hyle når jeg har kørt et par 100 meter. Det stopper dog oftest igen efter små 3 km.
Mens den hyler, gør den det konstant, nærmest i en svingende/bølgende bevægelse, hvis det gir mening..
Har været på værksted 3 gange da de lige ville lytte.. Men det er stoppet når jeg er kommet derud 2.6 km...
Siger det nogen noget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citroen C5 - NY Tandrem piver
  • #1   25. maj 2023 Tandrem hyler ikke.
    tror det er din poly/kilerem der hyler helt kendt når bil er kold og generator lader meget

    den skal blot strammes lidt


  • #2   25. maj 2023 Ok tak..
    Jeg er total spas hva biler angår... Og havde den tro, at tandrem og kilerem er den samme ting.. Bare i 2 forskellige udformninger (efter alder på bil)
    Den som hyler er "glat" og uden tænder..
    Sjovt nok kaldte skorstensgaard den for tandremmen..


  • #3   25. maj 2023 Hej
    Lyder mere som om Ribbe remmen trænger til udskiftning eller opstramning.
    MVH KP


  • #4   25. maj 2023 Hvor mange remme er der lige? ??:)

  • #5   25. maj 2023 Hej
    Antagelig 2
    MVH KP


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #6   25. maj 2023 Jesper
    Der er 5 ord for "samme" rem, det er bare en rem som trækker ekstra udstyret som generator, aircon osv smiley
    Og da folk ikke kan blive enige om et navn, kaldes de det forskellige af forskellige mennesker.
    Men som de rigtigt siger, så kunne den trænge til opstramning, men hvis jeg husker korrekt, så kan man ikke selv stramme den op på c5 modellerne, da den har en remstrammer.
    Den kan være træt, og derfor få det til at pibe lidt


  • #7   25. maj 2023 Tandremmen styre timing af motor

    Kilerem/rib rem trækker generator, servopump osv.

    Kilerem og rib ren kan hyle


  • #8   26. maj 2023 hvis tandremmen hyler så glider den nok hvilket resulterer i langt de fleste tilfælde en ny motor

    det er nok nærmere din "multirem"

    HVIS skorstensgaard har prøvet at bilde dig ind at multiremmen er din tandrem så tror jeg at næste gang du besøger dem at bede om en faglært mekaniker


Kommentér på:
Citroen C5 - NY Tandrem piver

Annonce