{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.468 visninger | Oprettet:

Bil går ud under kørsel {{forumTopicSubject}}

Hey alle i kloge hoveder herinde.

Jeg står i den situation hvor min bil går ud mens jeg kører. Den har gjort det 2 gange nu. Det er en Opel Corsa 1.2 fra 2012. Den er passet og plejet efter alle forskrifter.

Jeg havde den hos mekaniker som forklarede, at det var noget ledningsværk, dog ikke rigtigt hvad.

Jeg får bilen og 300-400 km efter sker det igen. Jeg nåede at køre et par hundrede meter og så gik den ud men alt elektronik virkede, selv servoen??! Prøvede at starte den og der skete ikke en dyt. 2 dage efter havde den samme mekanikker tid til at kigge på den og selvfølgelig starter den pænt op igen og fejler "intet". Ingen tibng slår ud på fejlsøgning, så mekanikeren er også ved at blive skør.

Han nævnte dog noget med en løsning, hvor nøglen så ikke måtte sidde i tændingen efter jeg slukker bilen- Den skulle være løsning så det aldrig sker igen, men det er sgu lidt skræmmende at køre.

Nogen som har prøvet lignende eller ved hvad det kunne være.

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil går ud under kørsel
  • #1   1. jun 2023 Har oplevet det før med Opel men det var en vegetar at det var en knastaksel føler sensor måske er det det samme her det er mit bud

• #2   1. jun 2023 #1.

men det var en vegetar.

A hvad for noget siger du smiley

• #3   1. jun 2023 Bundstykket ved nøglen plejer også at være et af de steder man tjekker.

Kan motor tørne bagefter, og hvis du lytter efter, kan du så høre benzin pumpen ?

Og det kan fint være knastaksel sensor som er ved at blive træt, det passer ret godt på bilens alder. Vil dog mene at det bør sætte en fejl i ecu som kan udlæses.
    Kan du høre benzin pumpen og motor tørner uden at starte ville jeg få udlæst fejl og evt skifte sensor. Personligt skifter jeg helst ikke til oem sensorer, har haft et hav af problemer med de billige (dog på BMW).

Og det er desværre meget svært for mekaniker at løse fejlen uden bilen har problemet permanent. Han har nok udlæst ecu, men bør nok prøve igen. Du kan også selv gøre det med en simpel odb2 læser.

• #4   2. jun 2023 Vil skyde på at det er din tændingsbro der er defekt, kunne eventuelt være krumtapsensor eller knast sensor, knastsensor er nok den jeg ville starte med.

• #5   2. jun 2023 Fejl på Et eller andet komponenter
    Der påvirkes af varme

• #6   3. jun 2023 Tak for jeres råd og feedback og i øvrigt fedt nok at nogle biler er vegetarer haha. Joke til side.

Mekanikkeren har checket for alt ovenstående. Han har som nævnt taget 4 tusind for at "lave" fejlen som ikke har inkluderet nogle som helst reservedele, så ren arbejdsløn. Han siger det er ledningsværk?

Men jeg har efterfølgende tænkt på om det kunne være tændrørene, de blev skiftet tilbage i 2020 og bare sidste år alene kørte bilen 20.000 km.

Cranck position sensor og generatoren var min første tanke, men mekanikkeren siger at den er ok.

Han siger at den melder 0 fejl. Samme sekund det skete for mig for anden gang og bilen ville ikke starte, men den tjørnene og benzinpumpen virkede, kunne høre det, smed jeg obd scanner i bilen, 0 fejlkoder. Det er en lidt træls situation. Jeg hader når man ikke ved hvad fanden der skal laves.

Men mekanikeren forklarede mig at han havde en kontakt hos opel som havde fået samme bil ind med lignende problemer, så vi venter på hvad han finder ud af. Men havde håbet på at en af jer havde været ude for det samme.

Derudover er jeg også nysgerrig på hvad mekanikeren laver på bilen, når han siger at han har en permanent løsning som nedfører at nøglen ikke må sidde i tændingen efter endt kørsel. Hvordan fanden kan man komme med en permanent løsning på en fejl som man ikke på påpege. Bliver jeg taget i røven? Føles lidt sådan!

Takker!

• #7   3. jun 2023 Eks hvis der tændingenbroen er defekt
    Det vil ikke give fejlkode

Da den ikke er tilsluttet motorstyring
    Andet end den få et signal om hvornpr den skal lave gnist.

• #8   3. jun 2023 Tændingsbro, det er ømt område på de modeller.

Invester i en varmepistol eller lån konens hårtørrer, hvis du tør smiley og så starter du i tomgang og varmer på knast, krumtapføler og tændingsbro.
    Pas på med varmepistol, laveste indstilling, den bliver varm og kan smelte ting

• #9   3. jun 2023 Hvis det er tændingsbroen kan de så ikke teste om der er gnist på tændrør ?

Det er relativt nemt, der findes både værktøjer til det, men det kan altså også snildt tjekkes uden.
    Ps det burde en mekaniker have tjekket.
    Ingen gnist er vi tættere på knast etc. De sidste kan som regel ses med bedre testere end standard obd2 testere. Dvs du kan se om den rotere og om tallene imellem knast og krank matcher hinanden (ish).
    Men da du kan høre benzinpumpen, kan bundstykket tages ud af ligningen.

Du kan evt google crank no start evt søg på youtube, der findes et hav af videoer.
    Der kan være andre underlige problemer, men de er mindre sandsynlige. F.eks. fejl på can bus kan fucke alt op. sensorerne til din bil er temmelig billige, kan se en ngk knast sensor til 200kr + porto hos autodoc, og ca 300-500 for krumtap. Det får man ikke mange mekaniker timer for. Det skal tage en prof 30 minutter at smide dem i, reelt set kortere.
    Tændingsbro bosch koster lidt mere ligner 1200-2000 hos autodoc.
    Er du klemt på midler så kontakt en ophugger og få fat i det hele, skal ikke koste mere end ca 1000-1200kr for alle tre dele brugt vil jeg mene.

Er det bare at fyre reservedels kanonen af, ja det er det. Men uden fejlkoder skal der en bedre tester til, eller endnu bedre en som arbejder på opel hver dag.
    Jeg forstår ikke helt hvorfor en fejlende tændingsbro ikke skulle sætte fejlkoder, men det kan være min manglende forståelse der spiller ind her.

• #10   3. jun 2023 Klart man kan tester om tændspolen gnister.

Men selve tændspolen, har ikke noget elektronik, der kan melde fejl til ecu.

Dog er der tændings udsætter, der gør motoren har tændingsbanken i svær grad
    Så vil motorstyringen sætte fejl på tændingen udsætning.

Men her hvor der ingen fejl er
    Må man igang med lidt gammeldags fejlsøgning.

• #11   4. jun 2023 Thomas g jeg har bestemt ikke noget imod at smide 2000 kr for at få det lavet. Jeg er fiks med hænderne og på min tidligere bil lavede jeg nærmest alt selv på den også det tungere arbejde. Bremserør og slanger. Dyser, skift af kølevæske, generator, støddæmpere and you name it. Youtube forklarer detajleret hvordan man skufter de enkelte dele ud. Og lige corsaen, den er sgu nem at arbejde på. Tændingsbroen sidder fast med 2 skruer og så er det bare med at hive lortet op, lidt underligt at alle tændspoler sidder sammen. Er vant til enkelvis cylinder.

Men problemet er jo bare at selvom jeg skifter alle disse ting ud, så får jeg stadig ikke ro i sjælen, fordi som sagt så kan mekanikkeren ikke finde hoved og hale i det her- Han har endda en kontaktperson hos opel som han har spurgt om råd. Så du kan godt se hvis man eksempelvis skal en længere tur med familie, så sidder det i baghovedet-"hvad nu hvis lortet går ud".

Men syntes bare at det underligt at man som ældre mekanikker som netop skulle være ekspert i el-arbejde i kam finde en årsag.

Kender nogle herinde evt. En knivskarp mekanikker i kbh området som ikke bare flår en??

På forhand tak!

• #12   26. jun 2023 Hey derude. Flere uger efter og bilen er stadig hos mekanikker.

Jeg fik lov til at hente eftersom at der ingen forbindelse var med styreboksen hvilket skykdtes noget ledningsværk til dyserne. Bilen går så ud igen dagen efter og nu er mekanikkeren helt sikker på at det skykdtes dysebroen men ikke insprøjningsdyserne. Mig bekendt så har en dysebro eller dyserøret ingen funktion andet en benzin slangen er komplet til den omsom så forsyner indsprøjtnings dyserne med brændstof- Det er ikke tryksensoren med selve metal broen, kan det være der fejlen ligger???

• #13   26. jun 2023 Vi er enige om at familie bilen skal kunne stoles på. Det er ikke sjovt at holde en mørk nat med en død bil og skulle være på arbejde tidligt næste morgen.

Håber du får det på plads. Har desværre ikke flere klare ideer. Er ikke mekaniker, kun hobby skrue tosse.

Kommentér på:
Bil går ud under kørsel

Annonce