{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Første bil {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg står lige nu og skal til at købe min første bil, og er helt fortabt i det store marked. Budgettet ligger ca. på 120.000 men det er lettere fleksibelt. Jeg ønsker en bil der er til den pålidelige side så der ikke skal bruges for mange penge på reparationer og service, og plads til mellemstor hund (golden retriever) i baggagerummet. Og, nok vigtigst, automatgear.

Lige P.t. står jeg og kigger på en toyota auris sports selected touring fra 2018 til 172.000 kr. En del over budget, men den højere ppris er fordi garantien er ret så attraktiv.

Jeg har dog overvejet om det istedet skulle være en æl og billigere bil, eftersom at jeg er ny bilist, og jeg er en 18 årig studerende så jeg er ikke sikker på hvor mange år bilen vil være nødvendig for mig. Har derfor kigget på en auris premium cvt hybrid fra 2014 til 116.000, og en vw polo fra 2016 til 110.000. Toyotaen har kørt 166.000 km, og poloen har kørt 173.000km.

Nogen der har nogle tips eller lidt mere viden end jeg selv har? Det et par måneder siden min søgen startede, så nu håber jeg den snart er overstået smiley

Vh Malou


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første bil
  • #1   14. jun 2023 Den Auris fra 2014 er en god bil og de fejler sjældent noget. De kører også langt på literen når man lærer dem at køre smiley
    Premium er en model med meget udstyr.


  • #2   14. jun 2023 Toyota Avensis! den gamle. den er god! og billig. masser til salg. køb kun benzin. omkring 30.000 for en med meget lav km tal. og rigtig fin som regl.

    ellers kan man få billige Saab 9-3'er der får du en pålidelig hurtig luksus bil for ingen penge!. de bruge koste 4x mere end det de står til på brugt markedet lige nu. så det er absolut et røverkøb. kan findes med fin km tal. på en 200-260 ca. til en 30-40.t


  • #3   14. jun 2023 Jeg vil også gerne byde ind og vil sige en Toyota er ikke et dårlig bud især når du går efter den skal kunne holde men huske du skal ha hunden i bur der er de nye regler så jeg tænker du skal se efter en model med okay plads i bagesrummet en af versus modellerende måske var en god ide og ja hold dig til benzin modelener hilsen fra Thomas

  • #4   15. jun 2023 #2
    som koster 6.000 halvårligt vægtafgift og 20 millioner i forsikring for en på 18 gode ider


  • #5   15. jun 2023 #4 nej sku da. mellem 2000-3000 halvårligt. både Saab og Toyota. kommer and på motor model. og årgang. det sku da ingen penge for en bil der ikke skal bruges en million kr på værksted. så hellere betale mere i grøn afgift og spare de værksteds besøg. min første bil var også de 3000kr halvårlig. det var overhovedet ikke dyrt..

    og tror nu ikke hun er forældre løs. så kan hendes far jo forsikre den i han ejet navn så er den billig i forsikring. også kan man tegne ung bilist ind over bilen. så optjener hun også point i systemet. og må køre den fuldt lovligt som hendes ejen bil.


  • #6   16. jun 2023 Ibiza kan være et billigere alternativ til en polo, da vi i sin tid havde en ibiza var det netop fordi den gav væsentligere mere for pengene sammenholdt med en polo. Bemærk dog, at de små TSI motorer kører med DQ200 gearkassen, som hos mange er udskældt og nogle har store problemer med den.

    Renault og peugeot laver også biler til en fornuftig pris, og her får man meget bil for sin penge. Mange er ikke så vilde med franske biler, men vi har generelt aldrig haft ret meget ud over almindelig service på vores igennem årene

    Nu skriver du at du er studerende, og det er da fedt du har så mange penge til rådighed til en bil. Men husk, at bilen også er en stor fast udgift i et måske stramt budget

    Der går hurtigt en 3000-4000 kr om måneden til forsikring, ejerafgift, brændstof og diverse reparationer på bilen

    Så personligt ville jeg gå efter en bil til 40.000-75.000 kr som passer til dine krav, også gemme de sidste penge til de løbende udgifter. Der er flere fine biler med automatgear i den prisklasse, hvis du går lidt på kompromis med km eller alder på bilen


Kommentér på:
Første bil

Annonce