{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.355 visninger | Oprettet:

Kølervæske bliver væk Opel corsa {{forumTopicSubject}}

Hej
Har en opel Corsa 1.3 tdci år 2010.bilen køre perfekt men bruger ca 1/2 liter kølervæske pr 500 km.
Har tjekket olien ingen vand samt dækslet ingen snask og ingen hvid røg fra udstødningen eller vand der.Har tjekket alle slanger men kan ikke finde ud af hvorfor den bruger kølervæske og som sagt bilen køre super intet at mærke. Kan det være toppakningen??
Nogen bud på det på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kølervæske bliver væk Opel corsa
  • #1   3. jul 2023 Få trykprøvet køler system
    Så finder man højst sandsynligt utæthedden

• #2   3. jul 2023 Hvad med når du trækker varme ind i kabine lugter det så ikke ? Kunne være et utæt varmearappart ved ikke lige hvordan det staves sorry håber du ved hvad jeg mener. Se efter om der er hvide snask oppe i låget på olie påfyldning tit der man kan se om toppen er gået og vis ikke der er noget de steder ja som Dennis skriver for dit kølesystem trykprøvet for det er da træls man skal gå og fylde på

• #3   4. jul 2023 din blok kan være revnet, så den sender kølervæsken ud i udstødningen, men kun når den bliver varm.

• #4   4. jul 2023 takker for rådene jeg vil prøve at få kølesystemet trykprøvet og skal nok svare tilbage når jeg får det gjort tak

• #5   4. jul 2023 Bare husk og kontrollere at der kølevæske nok på.

For min erfaring sige, at pludselig
    Så ryger vandet hurtigt ud af systemet

Og der kan koste en toppakning
    Eller en motor.

• #7   11. jul 2023 Hej igen
    Kørte min bil til mekanikeren for at få testet mit køleranlæg men han skulle på ferie så han forslår det gamle trick med INGEFÆR. Hen i Rema 1000 og købe 40 gramt stødt ingefær som jeg hældte ca 10 gram ned i kølerbeholderen. kørte ca 70 km på motorvejen så den blev godt varm har ni kørt ca 800 km siden sidst og den bruger ingen kølervæske mere.
    Takker for alle de gode råd hilsen INGEFÆRMANDEN

Kommentér på:
Kølervæske bliver væk Opel corsa

Annonce