{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.770 visninger | Oprettet:

Aske K
Aske K
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1

Billigste brugte bil hvis man har den i 5 - 10 år? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg ved meget lidt om biler, men har forsøgt at undersøge sagen nærmere.
Jeg skal købe en bil om et års tid, kommer til at have mellem 20K og 40K kontant. Regner med at have bilen i 5 - 10 år.
Kommer kun til at køre en gang eller to om ugen i snit. For det meste ture på under 30 minutter.

Hvordan finder jeg den billigst mulige bil man lige kan klemme en familie på 4 ind i? Helst ikke mindre end en Fiat Panda.
Gerne en som ikke skal repareres for ofte, har ingen mekanikere i mit netværk.
Mit bedste bud er at købe en som har kørt max 150.000 km og ikke er fra før 2014. Men ved ikke meget om hvordan vurderer årgang overfor kørte km osv.

Er Fiat Panda det bedste bud på sådan en bil?
Alle gode råd er meget velkomne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billigste brugte bil hvis man har den i 5 - 10 år?
  • #1   13. jul 2023 DBA.dk Sæt flueben så de passer til dine kriterier.

Det er Citröen C1, Peugeot 108 og Hyundai I10, der ligger i dit prisleje samt årstal.

• #4   14. jul 2023 Men med det kæmpe kørselsbehov ville jeg nok kikke på en taxa når der skal køres eller noget delebil af en slags.

Du skal både betale forsikring og grøn ejerafgift uanset om du kører i den 1 eller 100 gange om måneden.
    Så hvis jeg var dig ville jeg ikke bruge penge på en bil

• #5   14. jul 2023 uanset hvilken bil/mærke du køber
    Vil der være service og vedligeholdelse.

Og man kan aldrig sige sig fri for nedbrud.

En ting er sikker med så få km kørende
    Så vælg en benzin

• #6   14. jul 2023 Yaris 5 dørs.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #7   14. jul 2023 Det er fuldstændig urealistisk at man skal beholde en bil til en pris mellem 20-40 i 10 år.....Mange af de biler de finder til 20 idag er næsten ren skrot på hjul.....Jeg så så sent som idag en gammel skoda octavia fra 97 med defekt motor til 15000kr......Folk vil have de rene fantasi priser for noget som bare burde køres til skrot....Så hvis du vil beholde den i 10 år, så er det nærmere end fabriksnybil du burde købe....Men til det forbrug, ville jeg nok også overveje som andre skrev om ikke en taxa ville være billigere i det lange løb...

• Aske K
    Aske K Tilmeldt:
    jul 2023

Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1
    #8   15. jul 2023 Ok, mange tak for jeres inputs. Jeg vil kraftigt genoverveje om jeg skal have egen bil.
    I så fald bliver det nok først når økonomien er til mere og for at få friheden ved at have egen bil, fremfor pga økonomien

• Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

Følgere: 21 Emner: 2 Svar: 243
    #9   15. jul 2023 Husk også den lille detalje.(Hvis man er Køwenhavner) Miljø Zone kravet.
    Havde en Audi A2 diesel før uden DPF. nu en 2017 Toyota Aygo Bemzin Euro6 godkendt.
    https://miljoezoner.dk/regler-og-koretojer/regler-for-personbiler/

• #10   15. jul 2023 Carina E og så hold rusten fra den.

• #11   16. jul 2023 For knap 1år siden købte jeg en Fiat Panda fra 2012, den havde kørt 45000km og ser næsten ud som ny både indvendig og udvendig ikke meget udstyr men den har aircon.
    Den står til 20,4km/l så den er til den lille afgift og er billig at forsikre og reservedele er billige. Jeg gav 32000kr for den.
    Den er måske ikke verdens mest sikre bil, men alt er jo relativ folk køre jo også veteranbiler eller Dacia og her er den jo nok i samme klasse hvad angår sikkerhed.
    Den kan iøvrigt godt køre 20+ på litteren men så snakker vi hovedveje 80km/t og økokørsel, så tænker da den sagtens kan holde i 5år og sikkert mere hvis man er lidt god ved den med undervogns behandling.
    Så hvis man finder en god eksemplar ville det være min anbefaling til en billig bil på alle punkter.

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 342
    #12   18. jul 2023 Kig efter Toyota, det er de eneste biler der holder efter 9-10 år

• #13   18. jul 2023 #12 de Toyota jeg har set i den billige ende har alle være fulde af rust i den alder.

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    aug 2019

Følger: 1 Svar: 27
    #14   18. jul 2023 Kig ikke så meget på årgang, mere på rust- kilometer og vedligeholdelse.
    F.eks. En Hyundai i20 med omkring 150.000km på tælleren er et rigtigt godt bud på en god brugt bil, hvor man ikke render ind i meget reparation.
    Den passer fint i størrelse og koster ikke en formue i grøn afgift osv.

Har selv en i årgang 2012, som har kørt ca 210.000km uden udskiftning af andet end bremser og Alm vedligeholdelse, og har haft den fra ny, der er ikke brugt penge på den, aldrig rustbehandlet, kun service efter bogen de første 5 år, derefter skift af olie hvert andet år med filter, og den kører som næsten en ny, og ser stadig pæn ud, kan kun anbefale denne model, selv om jeg selv hellere ville give lidt ekstra og få en større bil, må jeg indrømme at konen valgte rigtigt dengang ??

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

#17   18. jul 2023 Ved de er ældre men men det du skriver er jo også ønske tænkning, disse biler holder 5-10 år ekstra uden andet end udskiftning af sliddele selvfølgelig

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

#18   18. jul 2023 #14 tror næppe den holder 10 år ekstra Hyundai i20 med omkring 150.000km på tælleren uden store rep udgifter

• #19   21. jul 2023 Min niece har en Getz bensin. hun køre ca 4 - 5000 km om året bilen er fra 12
    De sidste 4 gange den har været til syn har det kostet mellem 1000 og 1500 kr pr gang.
    Det synes jeg er billig. Den står altså 98 % uden rust.
    Det er en super god bil til hendes behov

Kommentér på:
Billigste brugte bil hvis man har den i 5 - 10 år?

Annonce