Dæk skifte på Golf VII {{forumTopicSubject}}
Hey folkens!
Har fået fantastisk hjælp herinde fra før, så tænkte at tage chancen igen og håbe på nogen kan hjælpe med min problemstilling.
Jeg har en VW GOLF LIMO R-LINE 1,4TSI BMT der skal have nogen nye sommer sutter.
Mit problem er at jeg gerne vil have bredere dæk og med lidt mindre profil.
Så er mine spørgsmål bare:
- Kan jeg godt skifte til bredere dæk med mindre profil uden at der skal laves andet? Min tanke var nemlig at have dem som sommerdæk, og "almindelige" dæk som vinterdæk, hvis jeg kan skifte ud imellem dem ved normalt dækskifte.
- Hvis det kan lade sig gøre, er der nogen der kan hjælpe med hvilke dæk + fælge jeg skal have så? Gerne linke til en forhandler eller hvis nogen sælger noget privat.
Jeg har vedhæftet et billede til dette opslag. Som man kan se så går dækket ikke ud til kanten, altså dækkene kunne godt være lidt bredere. Udover det, så kunne dækkene også være større og fylde mere af hullet.
Håber det giver mening, er ikke så stærk på fagudtrykkene, men sig endelig til hvis der er nogle spørgsmål.
Ved ikke om det kan lade sig gøre overhovedet uden man skal justere ved styretøjet? På forhånd tak
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
Ligner noget 17” med 225/45, men svært at se jo.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Dæk skifte på Golf VII