{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.460 visninger | Oprettet:

Apple CarPlay brændstofforbrug {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Ville bare høre om min mistanke til at Apple CarPlay (ikke trådløst) trækker så meget strøm at jeg kan mærke det på mit brændstofforbrug. syntes bare tælleren der viser hvor mange kilometer jeg har tilbage at køre på, går noget hurtigere ned, når jeg har min telefon tilsluttet min nye 2din radio med USB.
Min telefon lader også når den er sat til Apple CarPlay.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Apple CarPlay brændstofforbrug
  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

Følgere: 4 Svar: 195
    #1   24. jul 2023 Det er minimalt hvor meget strøm der kan trækkes igennem radioen, så den smule ekstra forbrug over den org radio, har intet at sige. Du kan spare mere ved at smide bundmåtterne ud af bilen smiley

Ps. Din radio har uden tvivl kun en 10a sikring, det vil sige at det maximalt vil trække omkring 5-7,5a (Der er god buffer)
    Det er ikke andet end 108watt@7,5a ved 14,4v...
    Det er omkring hvad et sæt normale halogen h4 pære bruger i strøm.
    Og det er hvis lydsystemet udnyttes 100%.
    husk på at den org radio også har kunne bruge strøm, ikke helt så meget, men vi snakker bagateller i det samlede forbrug på en bil

Jeg fandt dette snart gamle skriv, fra en der har lavet udregningen...
    "Forbruget af strøm i bilerne kan beregnes ud fra effekten af pærerne som er 2x55 Watt foran + 2x5 Watt bag + instrumentlys etc., i alt ca. 130 Watt. Kører man 20.000 km om året med en gennemsnitsfart af 50 km/t, vil man benytte bilen i 400 timer. Det giver netto et merforbrug på ca. 5 liter brændstof."

Sagt på en anden måde, du vil ikke engang spare 5liter benzin om året ved at hoppe tilbage på den gamle radio

• #2   24. jul 2023 tænker at det må være noget af et kabel of noget af en telefon du har dig siden at den kan tage så meget strøm

• Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

Følgere: 21 Emner: 2 Svar: 243
    #3   24. jul 2023 Måske har du A/C tændt hele tiden, da denne kan bruge meget brændstof. ca 20% mere.
    Har kun min tændt i hedebølger og i regnvejr (afdugning af kabine) smiley

• #4   26. jul 2023 Bare drop din mistanke... Du kan koble 17 telefoner til uden at kunne mærke det på brændstofforbruget... Det er højest sandsynligt noget andet.

Kommentér på:
Apple CarPlay brændstofforbrug

Annonce