{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.549 visninger | Oprettet:

Bil mister alt kølervæske på få km {{forumTopicSubject}}

Igår begyndte min bil at sige ‘for varm’ så den manglede vand og fyldte på - alt var fint. Idag har jeg brugt snildt 1,5 liter vand på den (har kørt omkring 80km idag). Hvad kan det skyldes? Det er bare kommet ud af det blå.
Der er ellers intet - kører normalt. Jeg stopper naturligvis med det samme når den skriver varm.

Den sættes til mekanikeren i morgen tidlig. Men hvad kan det mon være? Utæt kølertank? ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil mister alt kølervæske på få km
  • #1   13. aug 2023 Tænker der er noget der er utæt et sted. Kølerslange, termostathus eller vandpumpe.. Det er heldighvis ikke det helt dyre at skifte, men det afhænger selvfølgelig af hvad bil det er.

• #2   13. aug 2023 Det er en lille øko Seat Ibiza 2011. Godt nok voldsomt at den smider så meget vand, på så kort tid. Tror du at det er dyrt med den?
    Tænker ihvertfald det ville være dyre med min anden bil. Men kender ikke lige til priserne på sådanne noget.

• #3   13. aug 2023 Uden og stå med bilen gætter man kun

Kan være flere steder den mister vandet
    Men igen, man kan kun gætte

Så afsted til mekaniker med den

• #4   14. aug 2023 Mekanikeren har ikke kunne finde grunden til det, hverken topparkning, hul eller lign. Han kunne ikke se grunden til det. Så ved ikke hvad det kan være. ??

• #5   14. aug 2023 skift mekanikker. Det lyder ikke som om han har udstyr til at trykprøve den?

I værste fald kører du den varm og tør for vand - og så skal du have en ny motor - og den koster1??????

• #6   14. aug 2023 Jeg fyldte på ret ofte igår. Den skal til en anden mekaniker som har tid her kl.19. Mangler nemlig min øko bil. Jeg har prøvet hvor en rotte bed kølervæske slange og andre ting over. Der var lidt røg i motorrummet ihvertfald. Så tør ikke kører videre før det er i orden. Så håber at han kan finde ud af grunden. Det skal jo ikke blive værre :))

• #7   14. aug 2023 Kan give den Update: min bil har fået dødsdommen af mekaniker 2. :))

• #8   14. aug 2023 Hvad er der så galt? ?

• #9   14. aug 2023 Toppakning, alt kan man vel sige. Det tog ham under 20 sekunder at finde ud af det og han viste mig alt. Den vil dø indenfor kort tid hvis jeg vælger at køre. Der skal helt ny motor i osv. en mekaniker brugte en hel dag på = intet. Ham her 20 sekunder. :))

• #10   15. aug 2023 Hvis kun det er toppakning
    Kunne man skifte den

Det behøver man ikke skifte motor for
    Eller komme and på bilens værdi om det kan betale sig

• #11   15. aug 2023 Det er desvære ikke kun topparkning. Bilen har gået 320.000 Seat Ibiza fra 2011. Ville det overhoved kunne betale sig at skifte motor???

• #12   17. aug 2023 Bare for nysgerrighedens skyld, kan du uddybe hvad der var galt med motoren, andet end toppakningen?

• #13   18. aug 2023 Vandet blev blandet med olien. Motoren havde taget skade af det - jeg syntes jo bare den kørte og lød normalt pånær det med vandet.
    Køleren var stået af osv. der var mange ting blandet ind i det og kan ikke huske navnene på alt. Men motoren var så godt som brændt sammen.
    Jeg er jo ikke mekaniker, så jeg skal ikke spille klog på det område, men blot hvad han viste mig og forklarede.

Kommentér på:
Bil mister alt kølervæske på få km

Annonce