{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mit gear sidder fast i 3 på min Amazon!!
  • #1   19. aug 2023 Og du kan bruge kobling som i at starte bilen og skubbe med bilen med kobling aktiveret?

• #2   19. aug 2023 Ja

• #3   19. aug 2023 Så må du nok søge hjælp ved en bilkyndig.
    Gear stang er jo en god lang en, med direkte forbindelse.
    Så hætten og hatten skal af.

profilbillede
  • #5   20. aug 2023 Tror desværre Carlo har ret.
    Men prøv evt at rokke bilen lidt mens den står i gear og se om du derefter kan få bilen i gear. Eller endnu bedre få en anden til at rokke den og prøv mens de rokker.
    På nyere biler ville jeg mistænke at "skiftekulissen" var gledet, men med Carlos billede tror jeg ikke din har den slags.
    Hvad fornemmelse får du ud af gearstangen (i forhold til normal, den er nok ikke verdens strammeste gearkasse før den gik i stykker). Er den hårdt låst eller kan den bevæges lidt inden den bliver blokkeret?
    Det kunne desværre godt ligne en gearkasse i problemer.

• #6   20. aug 2023 Der er lige blevet skiftet kobling på den, ved ik om det har noget at sige ? Der har aldrig været problemer med den før. Jeg kan godt tjatte lidt til gearstangen, men den sidder bare fast oppe i 3 gear. Jeg kan også godt træde koblingen ned og skubbe bilen. Men du siger jeg skal prøve at skubbe bilen lidt til sidde og så håbe på at den kan slippe ud sådan ? Mvh Michael

• #7   20. aug 2023 Prøv find en Amazon eller Volvo gruppe på Facebook, her er helt sikkert nogen med tricks i ærmet.
    Hvad skete der optil koblings skift, og hvad skete der da den satte sig fast?
    Hvis du starter bilen med kobling nede, og langsomt slipper lidt når den begynder at trille, kan du så ikke lirke den ud af gear? Spørgsmålet er jo om den faktisk sidder fast i 3. eller nærmere “mellem to gear” gearkassen er ganske simpel. Der er jo ikke noget der kan være samlet forkert i forbindelse med koblings skift da forbindelsen fra gear stang til kassen er direkte, og ikke via arme eller kabler.

En skøn vogn sådan en Amazon, mine gamle havde en da jeg var barn, da den nærmest var rustet op blev det en 244 GL.

• #8   20. aug 2023 Carlo forklarede meget godt min ide om at "skubbe" den ud af den låste position.
    Skubbet skal være frem og tilbage, ikke højre/venstre.
    Lidt som at skubbe en bil igang, vi håber bare noget andet sker smiley
    Her er de nede af ca samme vej, dog med et twist, nemlig at man lader den varme op.
    https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=68689
    Det er lidt iøjnefaldende det med at der er skiftet kobling, men jeg kan ikke direkte finde en logisk sammenhæng, for som Carlo nævner er gearkassen jo en selvstændig enhed.

• #9   22. aug 2023 Kan du hive lidt op og ned i gearstangen? Min tanke går på, at gearstangens knop/ende til skiftekulissen, som er forbundet til gaflerne, er hoppet ovenud af sin position. Prøv at hive godt opad i gearstangen og før den over i 3. gears position og se, om du kan få den nedad der igen og fange skiftegliderne.
    Ved koblingsskiftet har gearstangen været afmonteret og er måske ikke monteret rigtigt igen.

• #10   22. aug 2023 Hej Jørgen.
    Den sidder fast i 3 gear /-:

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 342
    #11   22. aug 2023 Der sidder en skiftebøjle inde i gearkassen den sidder fast med en pin ned gennem en rundstang, er pinen knækket kan man ikke skifte gear. Ved ikke om du er mekaniker kyndig. Du kan starte med at åbne gearkassen ved gearstang og se ned i gearkassen. Ved du intet skal du finde en amazon mekaniker eller ligende. Gearkasse skal åbnes smiley

• #12   23. aug 2023 OK, jeg tænkte, at bilen/gearkassen var i 3die, og at gearstangen var løs og ikke kunne fange skiftet. En fastlåst gearstang har jeg ikke liiige et godt løsningsforslag til.
    En mulighed: Hvis gearstangen er hoppet ud af tredie position og ind i en anden position/gear, bliver den nok låst, så den ikke kan sætte gearkassen i to gear på een gang. Det ved jeg faktisk ikke helt sikkert, men ofte går de andre skifteglidere i lås, når et gear lægges ind.
    Har skiftefunktionen været i brug efter koblingsskifte? Altså har bilen kunnet køres med gearskifte efter? Hvis ikke, tror jeg, at det drejer sig om at gearkassen er i et gear og gearstangen i et andet ved genmonteringen.
    Umiddelbart tænker jeg ikke, at det er noget alvorligt - det er ikke sååå let at bøje noget i gearkassen. Stangen skal nok væk, og så skal skiftegliderne i frigear, og så skal gearstangen monteres i glidernes frie område. (Så let at kloge sig på, men jeg har ikke viden til at være mere præcis - mit lærebrev fra Volvo er fra 1969 og helt gulnet...)

• #13   16. dec 2023

profilbillede
  • #14   16. dec 2023 Ved ikke om dette kan hjælpe på mit problem (-:
    På forhånd tak

profilbillede
  • #15   18. dec 2023 For mig ser det naturligt ud; gearstangens tap i gearkassen kan køre frit fra side til side og fange alle 3 skifteaksler, og så slår min hjerne fra. Det må være længere nede i gearkassen, og der er jo de gafler, der er i fast indgreb med skifteakslerne, son kan flyttes frem og tilbage, og som flytter indgrebet frem og tilbage mellem 3'dir og 4'de. Kan du lokalisere, om gaflen ser rigtig ud? (ikke knækket/bøjet). Den stilling, som dit billede viser, bør være frigear.

Kommentér på:
Mit gear sidder fast i 3 på min Amazon!!

Annonce