Mit gear sidder fast i 3 på min Amazon!! {{forumTopicSubject}}
Hej
Mit gear sidder fast i 3 på min Amazon koblingen kan jeg godt bruge men jeg kan ikke få den ud af 3 gear.
Nogle som ved hvad det kan skyldes
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 48 Svar: 46
apr 2004
Gear stang er jo en god lang en, med direkte forbindelse.
Så hætten og hatten skal af.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Men prøv evt at rokke bilen lidt mens den står i gear og se om du derefter kan få bilen i gear. Eller endnu bedre få en anden til at rokke den og prøv mens de rokker.
På nyere biler ville jeg mistænke at "skiftekulissen" var gledet, men med Carlos billede tror jeg ikke din har den slags.
Hvad fornemmelse får du ud af gearstangen (i forhold til normal, den er nok ikke verdens strammeste gearkasse før den gik i stykker). Er den hårdt låst eller kan den bevæges lidt inden den bliver blokkeret?
Det kunne desværre godt ligne en gearkasse i problemer.
jan 2007
apr 2004
Hvad skete der optil koblings skift, og hvad skete der da den satte sig fast?
Hvis du starter bilen med kobling nede, og langsomt slipper lidt når den begynder at trille, kan du så ikke lirke den ud af gear? Spørgsmålet er jo om den faktisk sidder fast i 3. eller nærmere “mellem to gear” gearkassen er ganske simpel. Der er jo ikke noget der kan være samlet forkert i forbindelse med koblings skift da forbindelsen fra gear stang til kassen er direkte, og ikke via arme eller kabler.
En skøn vogn sådan en Amazon, mine gamle havde en da jeg var barn, da den nærmest var rustet op blev det en 244 GL.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Skubbet skal være frem og tilbage, ikke højre/venstre.
Lidt som at skubbe en bil igang, vi håber bare noget andet sker
Her er de nede af ca samme vej, dog med et twist, nemlig at man lader den varme op.
https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=68689
Det er lidt iøjnefaldende det med at der er skiftet kobling, men jeg kan ikke direkte finde en logisk sammenhæng, for som Carlo nævner er gearkassen jo en selvstændig enhed.
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 74
Ved koblingsskiftet har gearstangen været afmonteret og er måske ikke monteret rigtigt igen.
jan 2007
Den sidder fast i 3 gear /-:
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 342
jun 2014
En mulighed: Hvis gearstangen er hoppet ud af tredie position og ind i en anden position/gear, bliver den nok låst, så den ikke kan sætte gearkassen i to gear på een gang. Det ved jeg faktisk ikke helt sikkert, men ofte går de andre skifteglidere i lås, når et gear lægges ind.
Har skiftefunktionen været i brug efter koblingsskifte? Altså har bilen kunnet køres med gearskifte efter? Hvis ikke, tror jeg, at det drejer sig om at gearkassen er i et gear og gearstangen i et andet ved genmonteringen.
Umiddelbart tænker jeg ikke, at det er noget alvorligt - det er ikke sååå let at bøje noget i gearkassen. Stangen skal nok væk, og så skal skiftegliderne i frigear, og så skal gearstangen monteres i glidernes frie område. (Så let at kloge sig på, men jeg har ikke viden til at være mere præcis - mit lærebrev fra Volvo er fra 1969 og helt gulnet...)
jan 2007
jan 2007
På forhånd tak
jun 2014
Mit gear sidder fast i 3 på min Amazon!!