{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.024 visninger | Oprettet:

kølervæske utæt/fosvinder {{forumTopicSubject}}

hej igen BG. min A4 B6 1.8t mister kølervæske fra ekspansionsbeholderen.
startet bilen idag og så kom lyset for kølervæske frem, gik ud og tjekket den var så næsten tom i beholderen, kørte en længere tur igår på motorvejen og landevej der sagde den intet?
har ikke kunne se nogle utætheder på slanger eller andre steder, heller ikke noget der drypper under bilen.
det skal siges at bilen fik skiftet toppakning og diverse andre ting som vandpumpe og tandrem samt diverse pakninger i processen, i januar måned i år

har i nogle ideer til hvor jeg skal kigge henne ?
pft

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kølervæske utæt/fosvinder
  • #1   26. aug 2023 Hvis der ingen synlig lækage er, så er det meget sandsynligt at det ryger i enten udstødningen via EGR køler eller anden vis kommer ind i forbrændingen. Prøv at få lavet en CO test på køleren.
    Fik I løst årsagen til hvorfor toppakningen gik første gang og ikke bare skiftede den? Hvis ikke, så er den måske gået igen.

• #2   26. aug 2023 mekanikeren snakket aldrig noget om at han havde fundet årsagen, så måske det er der den ligger, at det så er samme problem der er galt igen.
    men burde det så ikke være på deres regning nu når det er under 1 år siden ? det var jo ikke helt billigt må jeg sige smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #3   26. aug 2023 Jo, hvis det er samme problem må det jo gå under deres garanti. Hvis topstykke ikke er blevet planslebet, kunne det sagtens være det igen. Men det kan ligeså vel være noget andet som eks egr køler...Der må noget fejlsøgning til...En trykprøvning vil vise om det er noget utæthed ved køler/slanger/vandpumpe....Men umuligt at gætte os til fejlen, det kan være mange ting. Så hvis du ikke selv har udstyret til det, så kan du egentlig kun fylde op og lade den blive varm. Læg pap på jorden under bilen og se om det har dryppet. Det vil da vise om det er en udvendig utæthed.

• Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
    #4   27. aug 2023 Kompressor Knud har desværre ret, både med planslibning, men også med mikro revner som førsst åbner sig nok når motoren bliver varm og så begynder at spise kølevæsken.
    Jeg ved desværre ikke hvordan man ser disse mikro revner, andet etd at dem som planer den nok ved hvad de skal kigge efter/har udstyret til at se det.
    Tænker at det som minimum er noget klassik "detektiv" forstørrelsesglas eller om det er større grej der skal til. Måske ved de andre hvordan man ser efter den slags ?

• #5   27. aug 2023 toppen blev planslebet, men jeg må få den hen til dem igen så da kan få kigget på den.
    har prøvet at ligge et stykke pap under bilen igår efter jeg havde kørt en lille tur i den og den var blevet drift varm, der spildte den ikke noget efterfølgende og standen i beholderen ændret sig heller ikke?
    må se hvad de siger på værkstedet.
    tak for jeres hjælp smiley

• Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
    #6   27. aug 2023 Det kan vel i teorien også være en luftboble der er kommet på plads. Det kan være noget bøvl at udlufte de systemer.
    Hvis ikke det sker igen, vil jeg sige luftboble, men sker det igen efter en del gode lange køreture, så har du formentligt et topstykke eller en blok med en mikrorevne.
    Det sker desværre at de revner opstår og det er ikke noget reparationen har skabt, tværtimod vil det have været årsagen til reparationen. Mikrorevner er noget snot, for tryktester man på kold motor kan de ikke rigtigt ses, men når tingene udvider sig pga varme kan revnen blive stor nok til at få effekt.

Håber det bare er en stor luftboble der har givet slip.

• #7   27. aug 2023 Ville også sige
    Prøv og fyld op til et bestemt punkt

Køre et par dage og hold øje med om den bruger vand.

Og husk at kontrollere køler værks niveau på kold motor
    Da det ændre sig med varm motor

• #8   27. aug 2023 #6 jeg håber bare det er luftbobler så smiley men det ville undre mig, har kørt ca 12.000 km i den siden der sidst blev pillet ved kølesystemet i forbindelse med skift af toppakning.

jeg prøver at fylde op og så køre lidt og se om standen ændre sig.
    jeg takker for jeres input

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #9   27. aug 2023 Specielt nogle bmw der skal snuden løftes for at kunne udlufte ordentligt....Evt hæve fronten op og udlufte....Ved ikke om dette problem er gældende for en 1.8T

Kommentér på:
kølervæske utæt/fosvinder

Annonce