kølervæske utæt/fosvinder {{forumTopicSubject}}
hej igen BG. min A4 B6 1.8t mister kølervæske fra ekspansionsbeholderen.
startet bilen idag og så kom lyset for kølervæske frem, gik ud og tjekket den var så næsten tom i beholderen, kørte en længere tur igår på motorvejen og landevej der sagde den intet?
har ikke kunne se nogle utætheder på slanger eller andre steder, heller ikke noget der drypper under bilen.
det skal siges at bilen fik skiftet toppakning og diverse andre ting som vandpumpe og tandrem samt diverse pakninger i processen, i januar måned i år
har i nogle ideer til hvor jeg skal kigge henne ?
pft
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.644
Fik I løst årsagen til hvorfor toppakningen gik første gang og ikke bare skiftede den? Hvis ikke, så er den måske gået igen.
okt 2012
Følger: 66 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 913
men burde det så ikke være på deres regning nu når det er under 1 år siden ? det var jo ikke helt billigt må jeg sige
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Jeg ved desværre ikke hvordan man ser disse mikro revner, andet etd at dem som planer den nok ved hvad de skal kigge efter/har udstyret til at se det.
Tænker at det som minimum er noget klassik "detektiv" forstørrelsesglas eller om det er større grej der skal til. Måske ved de andre hvordan man ser efter den slags ?
okt 2012
har prøvet at ligge et stykke pap under bilen igår efter jeg havde kørt en lille tur i den og den var blevet drift varm, der spildte den ikke noget efterfølgende og standen i beholderen ændret sig heller ikke?
må se hvad de siger på værkstedet.
tak for jeres hjælp
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Hvis ikke det sker igen, vil jeg sige luftboble, men sker det igen efter en del gode lange køreture, så har du formentligt et topstykke eller en blok med en mikrorevne.
Det sker desværre at de revner opstår og det er ikke noget reparationen har skabt, tværtimod vil det have været årsagen til reparationen. Mikrorevner er noget snot, for tryktester man på kold motor kan de ikke rigtigt ses, men når tingene udvider sig pga varme kan revnen blive stor nok til at få effekt.
Håber det bare er en stor luftboble der har givet slip.
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
Prøv og fyld op til et bestemt punkt
Køre et par dage og hold øje med om den bruger vand.
Og husk at kontrollere køler værks niveau på kold motor
Da det ændre sig med varm motor
okt 2012
jeg prøver at fylde op og så køre lidt og se om standen ændre sig.
jeg takker for jeres input
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
kølervæske utæt/fosvinder