{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

dødpunkt ved acceleration {{forumTopicSubject}}

har et problem med min polo 6n2 1.4 16v

når jeg accelere går der ca 0,5 - 1 sekund
og så er det som om den rammer en dødpunkt ca 1 sekund og så det over igen
har mest lagt mærke til det i 2-3-4 gear
og mest lige efter et gearskifte

hvad kan det være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dødpunkt ved acceleration
  • #1   17. sep 2023 Den taber moment ved gearskift pga omdrejningerne falder, helt normalt, det er de fysiske love der træder i kraft.

  • #2   17. sep 2023 ligesom din scooter eller gear knallert skal en bil op i sit arbejdes område di har en lille 16 motor så skal du op i omdrejninger det er vel ved de 3000 omdrejninger hvor den begynder at trække

  • #3   17. sep 2023 Tror i misforstår
    Den trækker helt normalt i ca 1 sekund
    Og så rammer den ligesom et død punkt i 1 sekund ca, ikke pga af laveomdrejninger

    Lidt som en knallert der er dårligt indstillet som også dør, som om den får for meget luft


  • #4   17. sep 2023 nårr hvornår har den fået skiftet brænstof filter det kan nemt være det

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.882
    #5   17. sep 2023 Så har du enten et problem med brændstof eller tænding

  • #6   17. sep 2023 Er det ved samme omdrejningstal den gør det?

    Min varevogn åbnede for EGR ventilen omkring de 1900 omdrejninger og det kunne osse mærkes i de fleste gear.

    Værkstedet var inde og justere på hvornår den skulle åbne og blev sat ned til omkring 1600 omdrejninger og nu mærkes det ikke ret meget mere

    Før den blev sænket gav det også problemer ved nogle kø-kørsler fordi det passede med hastigheden lå lige i området omkring ventilen åbnede så man var ved at blive idiot når bilen rykkede i det hele når der blev åbnet og lukket for ventilen.


  • #7   17. sep 2023 Gas spjæld eller luftmassemåler kunne være oplagte bud...

  • #8   17. sep 2023 På nogle motorer kan man opleve et fald midt i momentkurven på grund at den måde fabrikken har valgt at tune motoren.
    Der skal ikke meget fald i moment til før at det kan føles som tøven i acceleration.

    Jeg har fundet denne momentkurve for en 1.4 16V, men ved ikke om det er præcis samme motor som i din.
    Der kan man tydeligt se faldet i momentkurven (den grønne linje) omkring 4.000 rpm.
    Hvis det passer med at det er omkring 4.000 rpm du mærker det kan det meget nemt være ovenstående som er forklaringen.


    profilbillede
Kommentér på:
dødpunkt ved acceleration

Annonce