{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste Octavia motor gennem tiderne?
  • #1   7. okt 2023 Jeg ved ikke hvilken som var bedst, men jeg kan ikke forestille mig at det var 1.8 TSI 160hp.

• #2   7. okt 2023 Ingen

• #3   8. okt 2023 1.4 TSI 140 hk 2013 og frem, benziner.

• #4   8. okt 2023 1,4 TSI senere 1,5 TSI i 140/150 udgaven er fine motorer, de lider dog under kombinationen med DSG hvor DQ200 gearkassen virkeligt kan være et grusomt bekendtskab. De ældre 1,4 / 1,2 er dem der kan have problemer med kæden, men det er altså ikke noget alle oplever.
    1,8 TSI er også en fin maskine i de nyeste årgange, men hvor de er i kombination med DSG DQ200 er de begrænset til 250 Nm, og så er der ikke mere sjov i dem end 1,4 / 1,5 TSI.
    Tilbage er så 2.0 TSI maskinerne, lidt sjældne men kører lækkert.
    Har haft tre 1,4 TSI, to i Octavia, og en i en Superb.
    150 hk er ok i Octavia størrelse, i Superben blev de beskedne 150 hk og ret svagt moment lidt anstrengt.
    Motoren kan generelt køre pænt langt på literen når man anstrenger sig lidt, men på motorvej med 130+ så bliver de yderst tørstige.
    Første Octavia var den gamle 122 hk udgave, kørte ca. 15 literen i snit, samme med nummer to. Superb’en havde jeg som firma bil, og den klarede 11,8 literen i snit på 90.000 km. Havde problemer med DSG gearkassen på de to sidste nævnte.
    Olie forbrug så jeg intet til, dvs. alle tre skulle have knap en liter lige inden deres første service ved. ca. 30.000 efterfølgende ingen efterfyldning.
    I min optik er 150 hk og 250 Nm i underkanten til en bil den størrelse, her kører TDI udgaverne med mere moment noget bedre. Alt dette er naturligvist en smagssag. TDI udgaverne kører også med en anden og noget bedre gearkasse.
    I et tidligere firma havde vi en 1.0 TSI som “låner” den gjorde det faktisk også ganske godt. Var bum kedelig, men kørte og kørte uden problemer.
    Den største svaghed jeg havde på min 2016 Octavia, det var ja gearkassen hvor der blev skiftet koblinger - men lyset var ekstremt ringe. Prøvede alle halogen pærer på markedet, men fik aldrig et ordentligt lysudbytte. Har siden hen ikke ville eje en bil med halogen lygter.

Hvad har du kig på Lucas?

• #5   8. okt 2023 Jeg havde potentielt kig på noget stationcar med det største bagagerum overhovedet - derfor octavia.

1. Dvs 1.4 TSI efter 2013 har turboer som IKKE er sliddele, dvs de holder nemt 500000km uden probs?
    2 Når du ikke nævner 1,2 TSI efter 2013 er det så fordi den er for kedelig - men stadig lisså robust?

• #6   8. okt 2023 Jeg kører 1.4 TSI på -4 år, det kører bare derudaf, valgte med vilje den manuelle gearkasse, skulle ikke ligge og rode med DSG og de kæmpe regninger man hørte om med de gearkasser.

Den koster 2-4 bremseskiver samt klodser til syn, altså mindre end kr 1.000, oliskift når det er påkrævet, luftfilter, pollenfilter, tændrør, kører nemt de 19 km/l, og er den af vores 3 el, diesel og benzinbiler jeg nødigst vil undvære, vil faktisk helst af med Dacia 1.5 dCi, men den kører også forrygende, men den koster det 4-dobbelte i afgifter, så håber den kommer væk.

Jeg laver selv de fleste ting, men tandrem giver jeg til en anden denne gang, orker ikke og ligge og rode med det selv.

• #8   8. okt 2023 Kan se du har fjernet en kommentar, ville ellers gerne høre den??

"Hej Allan, Er det fordi den er ekstrem......."

• #9   8. okt 2023 ...fordi jeg ville vide hvorfor du ikke selv skifter tandrem. Så fandt jeg svaret ved at finde en youtube hvor en gut skifter tandrem på en 1,4 tsi: Det så ud som om det er nemmere at lave en hjertetransplantation på et menneske end skifte en tandrem på en 1.4 TSI smiley

• #10   8. okt 2023 Hehe, opretter en tråd om den operation her om lidt, vil lige vide noget om det.
    Tænker bare man skal have det rigtige værktøj, så går det nok
    Har en udlært mekaniker på hylden, han må have bilen et par dage.

• #12   9. okt 2023 Hvorfor lige en benzin? smiley

• #13   9. okt 2023 Diesel bliver for dyre at køre i, specielt hvis det er en ældre model,

Kommentér på:
Bedste Octavia motor gennem tiderne?

Annonce