2.895 visninger
|
Oprettet:
Opel Zafira-e Life: Erfaringer? {{forumTopicSubject}}
Hej!
Vi er en familie med fire børn, der for længst er vokset ud af vores 7-personers bil, og nu skal det være: Vi opgraderer.
Efter at have kigget på brugte biler (navnligt Mercedes Vito + 250d) i nogle år, er vi faldet over Opel Zafira-e Life, som dels er væsentligt billigere og dels kører på el.
Vi kører korte ture til hverdag men ofte med 4-5-6 børn i bilen.
Længere ture er 200 km til familie og venner.
Ferier sydpå tænker vi ikke på, der har vi intet imod at leje en mere effektiv benzinbil i de uger, det er aktuelt.
Er der nogen herinde, der har erfaringer med modellen?
Tak!
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
De bliver tørstige på motorvej men kører ellers rigtig godt, varmepumpen kan ikke fjernstartes hvis du ikke har mindst 50% på batteriet, mange har fået skifte OBC en del flere gange men Opel har en billig tryghedsaftale som jeg ville investere i, de er bygget på en ICE platform så man kan ikke indstille opladningsprocent den lader altid til 100%, og så kan man ikke bruge en intelligent lader til at lade evt overskudsstrøm da 12V batteriet lukker ned kort tid efter bilen er parkeret
Det er mine erfaringer men har aldrig ejet en, jeg tror dog den nye Corsa Electric bliver et særdeles godt bud på min næste
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
Den er kun opgivet til 314 km. på en kølig dag på motorvejen er det i praksis (med en fyldt bil) nok ikke ret meget mere end halvdelen.
Har prøvet ID Buzz, den er noget mindre men har også alvorlige problemer med km. på en ladning.
Zafira er sikkert en fin bette bus i byen til korte ture, men anvendeligheden med rækkevidden vil være stærkt begrænset.
sep 2011
https://ev-database.org/car/1349/Opel-Zafira-e-Life-L-75-kWh
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
Så længe man er OBS på hvad man går indtil. Den er jo økonomisk attraktiv i indkøb.
sep 2011
Det fedeste er jo driftsomkostningerne som er en brøkdel af en brændstof drevet
Opel Zafira-e Life: Erfaringer?