{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.568 visninger | Oprettet:

jan s
jan s
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

parkerings bøde {{forumTopicSubject}}

Har lige fået en p-bøde inde på Østerbro (den første bøde overhoved, har kørt i 3år).

Grund: parkeret for tæt på en tværgående gade....
loven sigen 10meter, den blev målt til 4.3meter.

Er der noget jeg kan gøre? Kan man ikke få nedsat bøden hvis man er studerende?

Jeg har en fornemmelse at jeg skulle have en bøde, no matter what!, fordi den tværgående gade er en 2timers zone, mens den gade jeg holdt på er en privat vej udenfor 2timer zonen. Men urskiven var på 16:45, og bøden blev udskrevet kl. 19:02.....

Det ser bare ud til at de ikke kunne give en bøde for at jeg hold over 2 timer i en 2timers zone, så fik jeg bare en anded, og der er/var flere biler rundt omkring som holdte mindre end 10meter from den tværgående vej.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  parkerings bøde
  • #1   31. aug 2004 Jeps... Studerende får nedsat bøder med op til 50%... Søg om det... Ved ikke om man kan med parkeringsbøder... Men prøv!

• #2   31. aug 2004 Mener desværre ikke at det gælder parkeringsbøder, og der er vist også noget med at en bøde ikke kan være under 500kr!

• #3   31. aug 2004 du kan kan få nedsat en bøde hvis din samlede årlige indtægt er under et bestemt beløb (kender det ikk)

men det du har fået er jo højest en P-afgift (det er kun politiet der kan give bøder) p-vagten har ikk den bemyndigelse...

så er bange for at der ikke er noget at gøre,

bag på P-afgiften er der et telefonnummer man kan ringe til hvis man har spørgsmål til årsagen til sagen

håber dette kan være til hjælp....

• #4   31. aug 2004 Hvis man har en års indtægt på mindre end 114000 kr (mener jeg), så kan man få nedsat bøden med 50% dog ikke mindre end 300...

Men om man også kan det med pakeringsbøder, det er jeg ikke helt sikker på...

• #5   31. aug 2004 Jeps du kan godt få den nedsat, men det skal være en parkeringsbøde som er givet af politiet og ikke af europark eller ligenende... så tror jeg nemlig de har andre regler. og den kan blive sat ned til 300 så vidt jeg husker, mener det er min når man er studerende...

• #6   31. aug 2004 privat vej ?? har p-selskabet en aftale med ejerne - hvis ikke har de så noget at gøre der. eller kan de udskrive bøder for det er jo ikke en p-afgift men en bøde for en trafikforseelse du har fået.
    få lige fat i nogen der ved noget om dette

• jan s
    jan s Tilmeldt:
    aug 2004

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   31. aug 2004 tak for hjælpen allesammen!

det er desværre en parkeringsafgift og ikke en bøde, og på deres homepage står der følgende:
    Sp.: Kan jeg få nedsat prisen på en p-afgift, hvis jeg er studerende/lærling/bistandsklient/pensionist?
    Sv.: Nej, det er ikke muligt at få reduceret beløbet, da der er tale om en kontrolafgift og ikke en bøde.

så jeg bliver nok nød til at betale de 510kr smiley sur!
    nå, men det gør jeg ihvertfald aldring igen...

• #8   31. aug 2004 du kan bare ringe til dem og sige du var løbet tør for benz, den virker hver gang ;o)
    for det meste vil de bare gerne ha en form for kvitering, men man kan godt tale dem fra den.
    held og lykke med det.

Kommentér på:
parkerings bøde

Annonce