parkerings bøde {{forumTopicSubject}}
Har lige fået en p-bøde inde på Østerbro (den første bøde overhoved, har kørt i 3år).
Grund: parkeret for tæt på en tværgående gade....
loven sigen 10meter, den blev målt til 4.3meter.
Er der noget jeg kan gøre? Kan man ikke få nedsat bøden hvis man er studerende?
Jeg har en fornemmelse at jeg skulle have en bøde, no matter what!, fordi den tværgående gade er en 2timers zone, mens den gade jeg holdt på er en privat vej udenfor 2timer zonen. Men urskiven var på 16:45, og bøden blev udskrevet kl. 19:02.....
Det ser bare ud til at de ikke kunne give en bøde for at jeg hold over 2 timer i en 2timers zone, så fik jeg bare en anded, og der er/var flere biler rundt omkring som holdte mindre end 10meter from den tværgående vej.
dec 2002
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 8 Emner: 216 Svar: 2.054
dec 2003
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 14 Emner: 132 Svar: 844
jan 2004
Følger: 3 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 200 Svar: 842
men det du har fået er jo højest en P-afgift (det er kun politiet der kan give bøder) p-vagten har ikk den bemyndigelse...
så er bange for at der ikke er noget at gøre,
bag på P-afgiften er der et telefonnummer man kan ringe til hvis man har spørgsmål til årsagen til sagen
håber dette kan være til hjælp....
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 34
Men om man også kan det med pakeringsbøder, det er jeg ikke helt sikker på...
aug 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 48 Svar: 681
mar 2004
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 47
få lige fat i nogen der ved noget om dette
aug 2004
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
det er desværre en parkeringsafgift og ikke en bøde, og på deres homepage står der følgende:
Sp.: Kan jeg få nedsat prisen på en p-afgift, hvis jeg er studerende/lærling/bistandsklient/pensionist?
Sv.: Nej, det er ikke muligt at få reduceret beløbet, da der er tale om en kontrolafgift og ikke en bøde.
så jeg bliver nok nød til at betale de 510kr
nå, men det gør jeg ihvertfald aldring igen...
okt 2003
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 287
for det meste vil de bare gerne ha en form for kvitering, men man kan godt tale dem fra den.
held og lykke med det.
parkerings bøde