Nu ducato eller jumper ? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg overvejer at skifte kassevognen ud med en sprit ny en, jeg er endt med enten citroen jumper eller Fiat ducato...
Den nye Fiat ser noget mere spændene ud foran i kabinen men hvad er jeres mening, er det bare samme bil med forskellige logoer eller hvordan ?
Evt ville ducatoen være med aut gear.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
Begge biler har kun kørt ca 80.000 før der skulle skiftes tandstang på dem - når man kører til autoriseret værksted skifter man ikke selve sporestangen som der er slidt, men derimod HELE tandstangen og det koster omkring kr. 15.000
Begge biler har skulle have skiftet kobling omkring de 160.000 hvilket også ligger omkring de kr. 15.000 autoriseret.
Ducatoen smed a/c kompressoren omkring de 170.000 km og den blev skiftet til en uoriginal for omkring kr. 5.000 alt inkl - prisen hos Fiat lå et stykke over kr. 10.000
Deres bagdøre er noget bras for at sige det mildt - der skal ingen ting til før de blæser op når de står åbne i 90 grader. Og - ikke hvis, men - når det sker så bukker den dørene tæt på hvor dørstoppet sidder i yder kanten af dørene.
Dørene lå i 2018 på omkring kr. 10.000 pr stk alt inkl. altså afmontering, nye døre, lakering i bilens farve og så montering.
Min nuværende Jumper er lige over 4 år og har HELDIGVIS serviceaftale gennem importøren.
Der er MANGE problemer med ad-blue systemet og det har været gennem hele dens levetid.
Der er stort set skiftet ALT i systemet der har med ad-blue at gøre og det er med lettelse at man kommer gennem en arbejdsdag uden at systemet fejler.
Helt uden at overdrive så har den været på værksted 18 gange kun med ad-blue problemer.
Den har indtil videre fået skiftet;
den ene trækaksel fordi der var problemer med at få en manchet hjem til den.
den anden trækakselmanchet
en støddæmper i front
2 x tandstang
en komplet kobling
gearkasse renoveret omkring de 150.000 km
fyret smed noget pumpe således der ikke kunne komme ordentlig varme i bilen før den var 112% driftsvarm
som sagt stort set alt i ad-blue systemet
er på 3. batteri
turboen er i perioder begyndt at komme med en anden lyd når man f.eks. kører motorvej og skal overhale en anden og derved får lidt gas så den kan trække - lyden kommer også ved almindelig bykørsel i perioder når turboen begynder at arbejde.
og så er der selvfølgelig almindelig service og bremser
Så alt i alt ville jeg personligt ikke vælge samme model igen om den er fra Fiat, Citroën, Peugeot eller hvem der ellers bruger samme platform.
mar 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 81 Svar: 412
Jeg er glad for din kommentar det giver bestemt også stof til eftertanke.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
Der røg også nogle døre + ad blue problemer og nærmest et hav af småproblemer.
Flere er blevet kørt af auto hjælp da de på grund af manglende ad blue ikke kunne længere den dag.
Da planlægningen er stram, og bilerne er specielt indrettede med udstyr og stumper, så blev de noget hyppige værkstedsbesøg et kæmpe problem.
For en 5-6 år siden havde nye Transit’ter også nogle adblue problemer, men nu kører de stort set problemfri, samme med et par VW Crafter.
Det er også nogle andre priser end Jumper og Fiat. Men der skal ikke en eneste tur på værksted til pr måned før regnskabet vender kraftigt.
Har omvendt også en kammerat der har et tømre firma, deres efterhånden nogle år gamle Ducato’er rasler bare derud af. De er nærmest blevet total fan af de biler.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
mar 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 81 Svar: 412
Nogen der har erfaringer med Hyundai H350 ?
nov 2009
Grunden til at jeg nævner dem er at jeg kører lige forbi 2 gange hver dag, og ser hvad der står omme bagved, der står mange Fiat varevogne.
aug 2011
nov 2009
Fiat service er lige overgået til en anden forhandler, de ved ikke særlig meget om Fiat, så jeg ville vælge et andet mærke alene af den grund.
nov 2009
nov 2009
Renault Master
Fiat Dukato
Ford Transit
Og som den enste har Dukato været ringe alle år.
Bedste varebil er:
MB Sprinter
VW Crafter
Og som den eneste har MB været den bedste hvert år i 7 år, med VW lige efter.
Alle data og oplysninger kommer her fra:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/
aug 2011
Nu ducato eller jumper ?