{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.389 visninger | Oprettet:

Nu ducato eller jumper ? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg overvejer at skifte kassevognen ud med en sprit ny en, jeg er endt med enten citroen jumper eller Fiat ducato...

Den nye Fiat ser noget mere spændene ud foran i kabinen men hvad er jeres mening, er det bare samme bil med forskellige logoer eller hvordan ?

Evt ville ducatoen være med aut gear.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu ducato eller jumper ?
  • #1   21. jan 2024 Jeg har en CITROËN JUMPER 2.0 BLUEHDI 160 HK fra 15. 11. 2019 der har kørt ca. 172.000 km og før den havde jeg en Ducato 130 HK fra 2014 den nye model der kom samme år.

    Begge biler har kun kørt ca 80.000 før der skulle skiftes tandstang på dem - når man kører til autoriseret værksted skifter man ikke selve sporestangen som der er slidt, men derimod HELE tandstangen og det koster omkring kr. 15.000

    Begge biler har skulle have skiftet kobling omkring de 160.000 hvilket også ligger omkring de kr. 15.000 autoriseret.

    Ducatoen smed a/c kompressoren omkring de 170.000 km og den blev skiftet til en uoriginal for omkring kr. 5.000 alt inkl - prisen hos Fiat lå et stykke over kr. 10.000

    Deres bagdøre er noget bras for at sige det mildt - der skal ingen ting til før de blæser op når de står åbne i 90 grader. Og - ikke hvis, men - når det sker så bukker den dørene tæt på hvor dørstoppet sidder i yder kanten af dørene.
    Dørene lå i 2018 på omkring kr. 10.000 pr stk alt inkl. altså afmontering, nye døre, lakering i bilens farve og så montering.

    Min nuværende Jumper er lige over 4 år og har HELDIGVIS serviceaftale gennem importøren.
    Der er MANGE problemer med ad-blue systemet og det har været gennem hele dens levetid.
    Der er stort set skiftet ALT i systemet der har med ad-blue at gøre og det er med lettelse at man kommer gennem en arbejdsdag uden at systemet fejler.
    Helt uden at overdrive så har den været på værksted 18 gange kun med ad-blue problemer.
    Den har indtil videre fået skiftet;

    den ene trækaksel fordi der var problemer med at få en manchet hjem til den.

    den anden trækakselmanchet

    en støddæmper i front

    2 x tandstang

    en komplet kobling

    gearkasse renoveret omkring de 150.000 km

    fyret smed noget pumpe således der ikke kunne komme ordentlig varme i bilen før den var 112% driftsvarm

    som sagt stort set alt i ad-blue systemet

    er på 3. batteri

    turboen er i perioder begyndt at komme med en anden lyd når man f.eks. kører motorvej og skal overhale en anden og derved får lidt gas så den kan trække - lyden kommer også ved almindelig bykørsel i perioder når turboen begynder at arbejde.

    og så er der selvfølgelig almindelig service og bremser


    Så alt i alt ville jeg personligt ikke vælge samme model igen om den er fra Fiat, Citroën, Peugeot eller hvem der ellers bruger samme platform.


  • #2   22. jan 2024 Hej Kim
    Jeg er glad for din kommentar det giver bestemt også stof til eftertanke.


  • #3   23. jan 2024 Hvor jeg jobber har vi en 14-16 service biler, her har også været Jumper og Ducato i folden.
    Der røg også nogle døre + ad blue problemer og nærmest et hav af småproblemer.
    Flere er blevet kørt af auto hjælp da de på grund af manglende ad blue ikke kunne længere den dag.
    Da planlægningen er stram, og bilerne er specielt indrettede med udstyr og stumper, så blev de noget hyppige værkstedsbesøg et kæmpe problem.
    For en 5-6 år siden havde nye Transit’ter også nogle adblue problemer, men nu kører de stort set problemfri, samme med et par VW Crafter.
    Det er også nogle andre priser end Jumper og Fiat. Men der skal ikke en eneste tur på værksted til pr måned før regnskabet vender kraftigt.

    Har omvendt også en kammerat der har et tømre firma, deres efterhånden nogle år gamle Ducato’er rasler bare derud af. De er nærmest blevet total fan af de biler.


  • #4   23. jan 2024 Det lyder som om det kunne være en god idé at vælge en lidt dyrere bil end en Fiat, kender også en der kører sådan en og der er en del bøvl med den, så han kører ofte i lånebil, den har så bare ikke automatgear, lidt en belastning når man ofte kører køkørsel nede på de tyske veje.

  • #5   24. jan 2024 vil anbefale en sprinter eller toyota proace.

  • #6   1. feb 2024 Jeg har været ejer af en sprinter men jeg syntes den desværre var for dyr at eje og i service osv...

    Nogen der har erfaringer med Hyundai H350 ?


  • #7   3. feb 2024 Kør evt ud til en Skorstensgaard og se hvad der står af varevogne til reperation der, mange postbiler, spørg dem hvad de vil anbefale hvis du var kunde hos dem.

    Grunden til at jeg nævner dem er at jeg kører lige forbi 2 gange hver dag, og ser hvad der står omme bagved, der står mange Fiat varevogne.


  • #8   3. feb 2024 måske er der mange fiat på værksted fordi størstedelen af varer biler er fiat bare en tanke.

  • #9   3. feb 2024 Måske, men det er altid en god idë at gå ind og spørg værkstederne hvilke biler man skal holde fingrene fra.

    Fiat service er lige overgået til en anden forhandler, de ved ikke særlig meget om Fiat, så jeg ville vælge et andet mærke alene af den grund.


  • #10   3. feb 2024 Ellers kan man google ADACs rapport over varevognes pålidelighed, på tysk.

  • #11   4. feb 2024 Ringeste varebil er:
    Renault Master
    Fiat Dukato
    Ford Transit
    Og som den enste har Dukato været ringe alle år.

    Bedste varebil er:
    MB Sprinter
    VW Crafter
    Og som den eneste har MB været den bedste hvert år i 7 år, med VW lige efter.

    Alle data og oplysninger kommer her fra:
    https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


  • #12   6. feb 2024 man kan aldrig gå galt med en sprinter.

Kommentér på:
Nu ducato eller jumper ?

Annonce