{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
536 visninger | Oprettet:

Julius T
Julius T
Tilmeldt:
30. jan
Emner: 1

Hvilken diesel bil m47 vs 1.9 tdi vs ældre Mercedes {{forumTopicSubject}}

Hej står lige nu og kigger på nogen ældre diesel. Og hvad jeg har synes jeg har læst mig til virker det som om de ældre diesel biler er mere pålidelig. Så vil bare hører hvad i synes er bedst og hvilke modeller man måske skal holde sig fra. Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken diesel bil m47 vs 1.9 tdi vs ældre Mercedes
  • #1   1. feb Det er helt korrekt at nogle af de ældre diesel motorer, havde færre problemer end deres efterfølgere

    Det er dog mange år siden disse motorer var nye, og det betyder eksempelvis du ikke kan køre ind i miljøzonerne

    Dertil så er nok så pålidelige motorer nu også af en alder, som betyder de har kørt rigtig mange km. Det kombineret med hele bilens alder, så får du nok ikke så pålidelig en bil som du måske drømmer om

    VW 1,9TDI lå eksempelvis i touran, golf IV, passat. Selvom den var kendt for at være yderst pålidelig, så er det altså ikke mange af de biler man ser længere. Netop fordi rust, undervognskomponenter og fra tid til anden problemer med motoren har taget livet af bilerne og de er blevet skrottet


  • #2   1. feb Budget og størrelses krav til bil ville nok være en god ide at oplyse.
    Hvad med kørsel i miljø zoner? De ældre diesel har jo ikke nødvendigvis filter eller opfylder euro norm 5.
    Kørte selv 200.000 km. i en 2004 Octavia 1.9 TDI.
    Dengang en imponerende bil, 1 sæt bremser og ellers kun dæk og service.
    Der blev skiftet noget bremse forstærker på garanti da den var ret ny.
    Absolut billigste bil jeg har haft, afskrivningen var noget under 1 kr. kilometeren.

    Men som Rene skriver, så finder man ikke en god gammel bil der ikke har kørt jorden rundt, eller er ramt af rust og alderdom. Om man så fandt en der havde kørt få kilometer og var gemt væk i en lun garage, så ville den stadig få diverse andre problemer på grund af alderen.
    De mere moderne diesel biler jeg har haft, de fik så udfordringer med ad blue osv.
    Eneste problemfrie er firma Volvoen, den runder 80.000 km. og har ikke haft et eneste problem. Men det er nok også også en ganske anden prisklasse.
    En kollega har en 2015 Passat 2.0 TDI, det er i min optik en ældre bil, den har nu kørt 375.000 uden noget er skiftet på motor.

    Bemærk en ældre dieselbil også er dyr i grøn ejer afgift, så man skal lige overveje den totale økonomi i det, nåh ja en ny diesel er egentligt også dyr “der”.


Kommentér på:
Hvilken diesel bil m47 vs 1.9 tdi vs ældre Mercedes

Annonce