{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Luske *
Luske *
Emner: 24 Svar: 1.311

ebay uk handel ? {{forumTopicSubject}}

nogen der ved nøjagtigt hvordan det fungere ?

hvis man ex har fundet en vare til 300Dkr , den koster så 125Dkr i porto samt 125 i importgebyr , skal man så stadig lægge pestnords håndteringsgebyr +moms oveni når man har betalt importgebyr til sælger ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ebay uk handel ?
  • #1   3. mar 2024 Det kommer an på hvad de præcist har skrevet, nogen sælgere det hele indbygget, så man ikke skal betale mere, og hvis det er skrevet som du skriver, så skulle alt være klaret på forhånd..

• #3   3. mar 2024 nej.

når du skal til at betale det samlede beløb, står der VAT, hvilket er moms og afgifter og dermed undgåes Postnord, DHL osv, idet der er betalt for det.

profilbillede
  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

#4   3. mar 2024 ok , det var det jeg håbede på

takker for input gutter smiley

• #5   3. mar 2024 Du betaler engang på ebay og ikke mere. Så bestil du bare smiley

• #6   4. mar 2024 Husk at specificer at sælger skal sende beviset på betalt/opkrævet moms digitalt med… hvis han ikke gør det, så vil postnord opkræve det igen… og der er ingen kære mor med hvad du kan bevise at du har betalt…. De er kolde i numsehullet. Jeg skulle lade det gå retur og bede sælger om at sende det igen…

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

#7   5. mar 2024 Jake

det er noteret , takker

• #8   5. mar 2024 Tror ikke man behøver at får ham til at noter det.. Man modtager jo en kvittering på det pr email som kan bevises til postnord

• #9   5. mar 2024 i_ipek har ret.
    Man får altid en kvittering på mail fra ebay og en på din konto.
    Har du betalt med paypal har du også gyldig kvittering der.
    Jeg har været ude for at skulle fremvise kvittering fra købet til told og skat da de var usikre på om beløbet sælger angav var korrekt.

• #10   5. mar 2024 Det er kun ved køb uden for eu at du skal betale told når det ankommer.

• #11   5. mar 2024 Ikke hvis sælger indberetter og opkræver det, så slipper man også for fortoldningsgebyret

• #12   5. mar 2024 Ikke udenfor europa mener jeg.
    Har handlet meget fra Europa og udenfor Europa.
    Har spurgt om de kan gøre noget og det kan de ikke. Man skal altid betale told for varer udenfor europa.

• #13   5. mar 2024 Jo det skal man men hvis sælger opkræver DK told om moms så betaler han for dig forud så du slipper for det told gebyr på omkring 175kr og den bliver ikke tilbageholdt flere uger i tolden men ryger oftest lige igennem.
    Jeg har lige bestilt en logic 7 forstærker fra USA der forudbetale jeg ca 36 dollars til told og moms så den ikke skal fortoldes når den lander i DK.

• #14   6. mar 2024 Mærkeligt. Har ellers købt mange ting og har aldrig hørt om den mulighed. De skriver altid at man skal være opmærksom på told hvis man er køber udenfor deres land og de skriver ikke at der er mulighed for at man kan betale igennem dem, hvis man kunne det havde de nok lavet det som mulighed. Nu ved jeg ikke hvor du har købt varer men jeg har ihvertfald ikke hørt om det før. Må jeg lige i undersøge.

• #15   6. mar 2024 Jeg tror det er mere bøvlet for dem at betale moms/told end bare at sende lortet.
    Det er langt fra alle der tilbyder dette men flere på ebay gør.
    Mine unger har en gammel dune buggy som de kører på og der får jeg stumper fra USA og der tilbyder det firma også at indbetale import charges som det hedder.
    Det er rart de gør det fordi det er oftest stumper til under 1000kr og så er de 175kr toldgebyr OVENI 8% told OG 25% moms pludselig en stor procentdel.
    Hvis du har handlet med Ali express er import charges også lagt til prisen så det heller ikke fortoldes når det kommer til DK.
    Det er kun told gebyret og tiden hvor det tilbageholdes i tolden man slipper for, de 8% told og 25% moms skal man stadigvæk betale

Kommentér på:
ebay uk handel ?

Annonce