{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

Tina V
Tina V
Tilmeldt:
10. apr
Emner: 1 Svar: 1

Opvejning af autocamper {{forumTopicSubject}}

Hej, Vi er de lykkelige indehavere af en fuldintegreret autocamper fra 2020 ( Benimar Amphitryon 957 automatgear 160 HK 3.500,kg (Bygget på en Fiat Ducato Ladvogn). Vi kan simpelthen ikke holde os inden for de 3.500 kg. Så nu har vi besluttet at bilen skal vejes op til f.eks. 4.500 kg med den konsekvens at vi skal have C kørekort. Vi har hørt at mange af de store Autocampere der er produceret de senere år er vejet ned til 3.500 kg for kunne køres med B kørekort.
Så nu er det bare om vores model er en af dem der er vejet ned eller om der skal skiftes noget på autocamperen for at kunne laste mere. Hvordan kan jeg finde ud af det ? På forhånd tusind tak for hjælpen. VH Tina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opvejning af autocamper
  • #1   10. apr Køre forbi en synshal og have alle papir med
    Så burde de kunne hjælpe med at finde ud af om den kan vejes op.


    Evt. Går ind på
    www.fstyr.dk

    Og find menu punktet med typegodkendelse
    Og slå jeres camper op
    Måske i kan finde det der


  • Tina V
    Tina V Tilmeldt:
    apr 2024

    Emner: 1 Svar: 1
    #2   10. apr Den kan umiddelbart ikke fremfindes på fstyr.dk.

    Min mand har været i en synshal med papirer og de kunne ikke hjælpe.

    Jeg har skrevet til producenten i Spanien om at hjælpe med typegodkendelse og svar.


  • #4   11. apr Det bliver ikke en lastbil og ikke identitetsskifte, det bliver “bare” en stor personvogn så staten stadig kan høste en voldsom grønafgift.

    Jeg har været igennem det med en campingvogn og det er forhandler i skal til, i jeres tilfælde Benimar da synshallen skal bruge papirer fra forhandler om at den er godkendt med højere vægt.
    Er der andre der har søgt og gjort det før med samme model kan synshallen bruge de papirer fra den for så står den i systemet.


  • #5   11. apr Simon
    Du har helt ret, glemmer gang på gang den latterlige kategori "Stor personvogn" Vi kan kun håbe at de ændre reglerne på de alm b-kort inden længe.
    Det har været til afstemning ved EU parlamentet
    "Finally, the Parliament also voted to increase the weight limit of B-category vehicles (typical passenger car) to 4.25 tonnes. "


Kommentér på:
Opvejning af autocamper

Annonce