{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
467 visninger | Oprettet:

Audi A6 C6 Ryster ved acceleration {{forumTopicSubject}}

Har en Audi A6 2.0 TDI 140hk 4F5 med BLB motor som ryster ved acceleration. Lyder normal når den står i tomgang. Når jeg slipper speederen stopper det med at ryste, køre okay ved lave omdrejninger "morfar" kørsel. Har fået målt dyser og der ser det fint ud.. og har heller ikke nogen fejl på motor er blevet testet med vcds. Nogen forslag? eller andre der har været ude for noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi A6 C6 Ryster ved acceleration
  • Mikael
    Mikael Tilmeldt:
    okt 2008

    Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 47
    #1   15. apr Jeg har haft lignende problem tidligere, dog på en Octavia, her var det mine trækaksler der var blevet dårlige og gav rystelser ved acceleration.

  • #2   15. apr ja det lyder som et ydre led der er tørt

  • #3   16. apr Kobling / svinghjul? Lyder meget som det, med de symptomer du beskriver..

  • #4   16. apr Jeg har har prøvet det på flere biler, især ved 1600-2200 omdr/min.
    Mit bud er at der er inderste trækakselled og det er lidt svært at kontrollere.

    Jeg har prøvet utallige uorg. aksler og de dur bare ikke! lige der er det bedre med brugte org. en nye uorg,

    Hvis det er et dobb massesvinghjul vil der oftest være en skralden/banken i tomgang i frigear med kobling sluppet og træder man på koblingen forsvinder støjen.
    Svinghjulet kan være blokkeret og så er det igen sværere at diagnosticere .

    Yderste drivakselled ryster som regel ikke før de er voldsomt slidte og dem kan man kontrollere ved at finde en p-plads eller lign. og dreje fuldt til venstre kører rundt i en cirkel og acc og slip gassen acc og slip gassen.
    Er de færdige kan du hører en banken/klikken i takt med omdr på hjulene.


  • #5   16. apr Bilen har været på lift og højre trækaksel er helt færdig, godt med slør i.. Så håber bare det er det der er galt ??????

  • #6   16. apr Det skal nok være problemet sørg for at det ikke bliver en uorg. billig aksel eller bedre få skiftet kvalitets led på din gamle org aksel.
    Min erfaring med uorg. aksler er at vibrationerne bliver mindre men forsvinder bare ikke helt og så er fejlsøgning meget vanskelig for akslen er jo ny så det kan jo ikke være det!?


Kommentér på:
Audi A6 C6 Ryster ved acceleration

Annonce