{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.692 visninger | Oprettet:

Hvor meget maling? {{forumTopicSubject}}

Jeg står muligvis snart over for at skulle male en bil selv. Det blvier enten med spraydåser, pensel eller rulle (Bilen kan kun blive kønnere end den er nu;) Jeg er mest tilbøjelig til at kaste mig over spraymalingen, men hvor meget maline skal der egentlig bruges til at male en hel bil i mellemklassen? (Det er en Taunus)

Og er nogle farver bedre dækkende end andre? Hvilken farve den får betyder ikke det store, blot den bliver ensfarvet i stedet for at være beige, rød, blå, sørt, grå og hvad den ellers er.

Og betyder kvaliteten af malingen det store, eller kan jeg bare kaste mig over den billigste fra Harald Nyborg?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget maling?
  • #1   2. sep 2004 Smut dog ned og køb en maler pistol til en 200 kr.- spray dåse kan stort set ikke blive godt...

• #2   2. sep 2004 Så skal jeg også have en kompressor og den koster jo også penge. Og malingen er vel ikke billigere bare fordi man sprøjter den på med pistol smiley

For at slå det helt fast: Jeg leder ikke efter den flotteste, men den billigste løsning. Bilen skal bare være ensfarvet og malingen skal være dækkende.

• #3   2. sep 2004 Alså hvis den skal spraymales, skal du sørge for at slibe den godt ned, give den en grundmaling(den er gullig-beige) og så male grundmalingen over...grunden til at der skal grunder på er at f.eks. lyse farver ikke så godt dækker mørke farver...

sørg for at holde en god afstand til emnet, for at undgå løbere, også selvom det kan betyde flere lag...

mængde har jeg ingen anelse om...men synes lige jeg ville smide et råd...

• #4   2. sep 2004 Råd er fine nok, men jeg havde egentlig en idé om at grunderen skulle springes over, da det bare vil gøre projektet dyrere. Den skal bare være udholdelig at se på smiley Og sort dækker vel de fleste farver.

• #5   2. sep 2004 Hehe...okay så...

tro ikke det bliver så voldsomt dyrt så....men...tror nu jeg ville benytte mig af grunder for en sikkerheds skyld....ogå så bare en billig maling, så længe den hænger ved...

BTW: Matsort er en rigtig fed farve...

• #6   2. sep 2004 alle mørke farver dækker selvfølgelig meget bedre end lyse, forresten...var fejedreng engang for laang tid siden..hørte en masse jeg aldrig troede jeg skulle fortælle nogen...hehe...

• #7   2. sep 2004 Uanset farven bliver Taunus'en vist ikke fed, så det gør ikke den store forskel smiley Overvejede dog også at prøve med matsort, da man kan få begge dele hos HN, men jeg ved ikke hvad der vil være bedst, Det skal helst være så nemt at lappe som muligt, så jeg bare giver den en gang mere, hvis det skaller lidt, eller der dukker lidt rust op smiley

Og det kunne da godt være, at jeg skulle starte med en grunder, men det største problem er hvor meget der skal købes hjem inden jeg går igang. smiley

• #9   2. sep 2004 Sort fremhæver dog buler osv...men hvis det er ligemget synes jeg da du skal kaste dig ud i det...

Hvis du grunder den først, så prøv at grunde f.eks. dørene og se hvor meget der er tilbage...når du så har fundet ud af hvor mange dåser der skal til at male bilen, kan du gå ud og købe den farve du vil dække med...bare et forslag...:-)

• #10   2. sep 2004 hehe.... jeg har engang malet en Fiat 127 med spraymaling..... det bliver fanme ikke kønt.... det holder ikke for en meter, ville vaske den engang, men vandstrålen spulede simpelthen malingen af..... jeg brugte vist 8 spraydåser eller deromkring.

• #13   2. sep 2004 Det er ikke fordi den har ret mange biler, men den er bare en masse forskellige farver og har fået lavet en del rust rundt omkring, så den er helt plettet.

Og det kan godt ske, at bilen ikke kan vaskes bagefter, men det må jeg jo prøve at leve med.

Det kan under ingen omstændigheder svare sig at ofre en maler, da han på en enkelt time har været dyrere i arbejdsløn end resten af bilen smiley

Ideen med at male noget af den først og så regne sig frem til hvor meget der går på resten af bilen lyder fin nok, men mon ikke der går omkring 15 dåser, hvis en 323 bruger 12. JEg kan selvfølgelig også bare købe rigeligt og sikre mig at jeg kan få pengene retur for dem der bliver i overskud.

• #14   2. sep 2004 Og der skal nok komme billeder på af bilen. Når i ser dem kan I ikke være i tvivl om hvorfor jeg vil have den malet smiley

• #15   2. sep 2004 Anders: Har du givet din klarlak, og hvad for noget maling har du brugt (Mærke)

• #16   2. sep 2004 Tror 15 er en fin ide....

er spændt på at se...har det ligesom Jepser J...må vi få billeder? hehe...

• #17   2. sep 2004 der var jeg lige en tand for langsom...hehe...skulle også til at foreslå lak....

• #19   2. sep 2004 hehe...for ikke at tale om løbere...tror det bliver svært...men som Fab selv siger er alt jo bedre end det den har nu....

• #22   2. sep 2004 Skal der slibes mellem grunder og farves lak? Og resultatet på din ser godt ud Anders.

• #23   2. sep 2004 Ok. Jeg må se om jeg ikke kan finde en der kan give mig en god pris på noget motip og kan låne med en slibesvamp. Det skal jo klares billigst muligt smiley

• #25   2. sep 2004 jeg har hørt noget om at der skal 32 dåser maling til at male en Volvo 121.....

Kommentér på:
Hvor meget maling?

Annonce