{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af hatchback?
  • #1   23. maj Jeg ville ikke vælge GTE'en. Koblingen mellem el og benzinmotor går og den fåes ikke løs. Så det er ny gearkasse når problemet opstår. Det er ikke bare Golf, men også Audi osv. med den drivline der har fejlen. Det koster bare lige 100 klik at lave.

  • #2   23. maj Det er noget vrøvl, GTE er solgt i hobetal, ganske ganske få har haft defekt megatronic enhed. Det er ikke mere generelt et problem end hvis jeg påstod at alle BMW’er led af sygdommen at de ofte påkørte enhjørninge i gråvejr.

    Bagdel ved GTE er at de skal havde skiftet olie hvert år eller 15.000 km.
    Hvis du ikke kan lade hjemme dur den slet ikke.
    Det positive er en bil med + 200 hk samt et moment som en tre liters motor med 6 eller 8 propper. Bilen er billig i afgift + billig i anskaffelse.

    En Vag med 1,8 T motor, den har en DQ200 gearkasse, herfor er den ganske momentsvag.
    250 nm versus 400 i en GTE. DQ200 har tørkobling og kører lidt som en svamp. Glidende kobling er hverdag, det er som det er, og Vag konstaterer at det er serie standart. Altså kører de fleste biler lige ringe. Har haft tre biler med DSG og DQ200.
    Alle fik skiftet koblinger under garanti, dette under stor lirumlarum og masser af diskussioner og tidsforbrug.

    Vil du ikke have GTE, så find noget 2,0 TSI.


  • #3   24. maj Carlo, hvad ville du personligt anbefalde af (Vag) hatchback med automatgear, i prislejet 140-150k og nogelunde økonomisk?:)

  • #4   24. maj Carlo - det var ikke megatronic enheden jeg snakkede om. Jeg har set det et par gange, både på en Golf og en A3.
    Har heller ikke sagt andet end det kan forekomme på alle med den drivline. Jeg vil personligt gå udenom i og med jeg ved at en sådan rep. kan forekomme.


  • #5   24. maj Jeg ville vælge en Golf GTE hvis du kan lade hjemme.
    Måske noget BMW 120 eller Civic.
    Læser det som om bilen også gerne må være lidt sjov.
    Hatchback et der ikke mange af hvis man vil have lidt motor.
    Focus kører også ganske fint, men deres små eco boost motorer er drøn lamme.


  • #6   25. maj VAG, Octavia 1.4 eller 1.5 med manuel gearkasse, det er skudsikre konstruktioner, de er ikke de vildeste, men de har en imponerende performance/price ratio, og jeg er lige så glad for min Octavia 1.4 TSI som min Kona ellert, men den kan jo også hedde Audi eller VW, hvis du gerne vil betale mere, Seat er også samme familie.

Kommentér på:
Valg af hatchback?

Annonce